pepa
Forumsvar skapade
-
Undrar hur mycket value det är på en EH som det bara finns två exemplar av i hela universum? Och C dessutom?
-
Jag tror han menar när kajten flyger över och bakom honom Nic, men jag hade också svårt att tyda hans kodade meddelande 🙂
Budokai: Generellt sett klarar sig Bowkites bättre än C-kites vid sådana situationer, men får jag fråga vad du gör med kajten så högt när du kör urkrokat? Akta dina axlar pöjk!
-
@Yann 359906 wrote:
Här är en bild från i helgen!
Yann Yann min Majornabror! Kör mig till havet och visa mig den dära vågen!
-
Allt är en fråga om röven. Jag kör alltid urkrokad i vågor så jag älskar mina C-kites även där.
-
Precis de jag tänkte på :). Hur är det med Instincten Nic? Pulleys?
-
Det som främst skiljer Bow från C i urkrokat läge är de pulleys som många bowkites har. Dessa fungerar vid kantning och pop ungefär som stötdämpare, man får alltså inte lika 100%-ig känsla i popet som med en kite utan pulleys. Kör man cross så visst fan e det bra med lite dämpning, men inte på wakeboard eller wakestyle kiteboarding. Vet dock inte hur mycket den medelgode åkaren som precis börjat köra urkrokat känner av denna skillnaden, men jag som kört C-kites i 7 år och urkrokat i minst 4 känner av det som fan.
Det ska tilläggas att det finns en eller två intressanta bows utan pulleys på marknaden, vilka jag tycker det hade varit roligt att prova. Kan tänka mig att dessa kites kan kännas nästan exakt som C-kites i vanlig körning och urkrokat, men lite annorlunda i svängar och loopar.
-
Surfet har varit bra framtills fyra dar sen då det började blåsa dygnet runt. Ingen som fotar dock!
Kommer hem på onsdag, du får guida mig runt lite i surfet på da västkust, jag är jättegrön! Ha det!
-
Surfar du fortfarande Mathieu? Eller är det för kallt?
-
Gött att veta att det finns lite vågor hemmavid.
-
Fick den två dar innan jag flög hem för två år sen, tur att man satt i gången.
-
pepa
Medlem13 januari, 2007 vid 00:11 som svar på: Film Från Isla Margarita" Berrlanda Surfers In El Yaque "2006"Va tror du det var ju PKRA strax därefter.
-
LOOOOOOOOOOOOOL. Där har vi alla varit.