pjoter
Forumsvar skapade
-
skitgött å slippa släpa runt på en boardbag bara för att ta med sig lite grejer på semestern. en sån bräda, två kites å lite kläder blir ju perfekt i vanliga bagaget.
-
hahaha!
grymmaste huvudbonaden!
-
Sån här skit kan hända alla. Har varit nära att tappa och också tappat min kite några gånger pga olika fel.
Två gånger med olika selar har selen lyckats öppna sig, ena gången flög hela skiten iväg (kastade den selen sen) den andra gången öppnade bara sig selen men jag kunde hålla kvar kiten å sätta ihop den igen (mysticsele med nya öppningen av spännet, även hänt elever till mig med den öppningen. Bättre att vända på metallspännet så det blir som dom var förr).Ett flertal gånger har jag på nåt sätt slagit loss leashen när jag krokat ur, oftast har man kört vidare å satt på den igen men även tappat kiten nångång. En leash har gått sönder för mig (fjädern i haken gick sönder så det inte gick att stänga den).
Å en gång har jag tappat den pga hjärnsläpp där jag skrotat, tappat bommen å insett att de börjar ta väldigt lång tid för rycket att komma. man blir lite irriterad när man ser kiten flyga iväg å leashen sitter fint placerad på kroken.
Dock har det här alltid hänt långt från människor, träd å annan skit så det har bara varit att mecka ihop igen å köra vidare.
Har även sett och hämtat ett antal kites på rymmen så att kasta skit på en stackare som haft oturen att sätta den i tågledningen känns bara löjligt. Har man inte själv tappat en kite har man antingen kört väldigt lite eller haft en jävla tur. Sånt händer.
-
asgött om de funkar.
borde ju gå att bygga hållbart utan större problem, de kluriga e väl flexen å vikten i sånna fall. fast man behöver ju inte ha vare sig så mkt flex eller rocker mitt på brädan. tror klart detta borde funka. finns killar som hemmabyggt sånna brädor några år. -
tänke ge mig dit om en stund. ser rätt surt ut med vinden bara. 🙁
-
Börjar i Natal, har lite folk där jag ska bo hos å sen får vi se hur surfingen är. förhoppningvis såpass bra att jag kan stanna.
Åker dit 19nov å drar troligtvis vidare till mexico i mitten/slutet av januari. -
Tycker det är trist att du tänker träna bort dina lovehandles henke. Finns inte mycket vackrare i surfvärlden än att se din fylliga handtagsmidja i solnedgångsljuset på habovallen. 😉
-
klart du ska till brazil..häng på å häng i natalområdet.
-
haha, du e rolig du henke! 🙂
du står å kollar på en gummiklädd kille som påminner om en klumpig säl med shorts å det som poppar upp i ditt huvud är ”tänk va töntigt de ser ut med handtag på brädan han står på”.Själv tycker jag backspeglar på bilar ser sjukt löjligt ut. visst kanske det kan va bra i början men sen borde man ju plocka bort dom alltså.
-
@JohanW 509052 wrote:
ribban e inte toppen på SV precis.. o vinden ser ut va typ bättre efter 3…
hon skrev inte de igår va? 🙂
-
hahaha… tänkte inte ens på det när jag läste första gången.
trodde dock det var något man gjorde just när det blåste för lite för surf. 🙂
-
pjoter
Medlem18 oktober, 2008 vid 06:51 som svar på: Gain a minimum 4 inches instantly with the new Cautionkites + TEAMblogg!@Dalton 509008 wrote:
Tjena
Vart kan man testa dessa. Brukar åka i södra Sverige
Jimdu kan säga till mig om du vill testa i malmötrakten och det blåser fint 9:a väder. 🙂
-
Gött med massa info men hade varit gött med svar på min fråga, dvs i en billigare klass än d300.
E de bättre med en beg d80 eller ska man satsa på en pentax k200 (som fått rätt bra kritik på fotosidan trots att inte så många kör med den) eller nåt annat kamerahus i 3000-4500:- klassen? Händer de så mkt på kamerasidan att en lite dyrare kamera med några år på nacken åker på spö av dom nya instegsmodellerna eller är det som med de mesta annat (typ kite/stereo/mobiler mm) att de mest är hype och för en vanlig användare är de bättre å lägga pengar på beg kvalitet än nytt plast.
-
ha de gott mannen! hann ju inte träffa dig innan men vi ses snart igen på en svensk vindstilla strand och kan ljuga lite om hur grymt det varit. 🙂
-
går i samma tankar fast i en lägre prisklass typ 5kkr.
Valet står mellan canon 1000d, nikon d60, pentax k200 eller en beggad nikon d80.
Vetitusan vad man ska välja, råd? canon är nog fin men känns sjukt plastig tyvärr. Enda som känns som en riktig kamera är ju pentax och den är väderskyddad och har vanliga batterier vilket är rätt gött när man ska ut å resa utan el ett tag. Dock finns det inte lika mkt beg optik till den vilket är lite trist.