Forumsvar skapade

Sida 336 av 336
  • pjoter

    Medlem
    23 april, 2004 vid 08:34 som svar på: Kite-out release system

    då jag inte ens börjat kitea än så förstår jag inte riktigt vad det e som skiljer den här från en vanlig men ser iaf ut som en ganska vanlig schakel som man hittar i en tillbehörsbutik för segelbåtar.

  • pjoter

    Medlem
    23 april, 2004 vid 08:15 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

    hade gärna köpt två eller 3 kites men tyvärr finns inte de pengarna. frown.gif
    Så e det att vara fattig student och ha en dröse hobbysar.
    kanske att jag kommer tycka detta e så kul att jag säljer av lite gamla grejer men inget jag planerar direkt.

    Fördelen e ju att jag har en massa andra saker jag kan göra då vinden inte passar till min kite.

    bara tänkte på en annan sak
    om jag kanske kan byta mot en 14 så tror jag att den kiten e en med högre AR.
    men går det fint med det ändå? om jag nu kan byta..

  • pjoter

    Medlem
    23 april, 2004 vid 00:32 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

    såg en sak nu när jag tittade lite på olika tillverkares hemsidor. det verkar inte skilja direkt mkt mellan 12 å 14 m2 på papperet. 2 knops vind ungefär i undre vind vilket väl om inte jag är helt ute å cyklar är runt 1m/s. har detta nån verklighetsförankring eller är det enbart rent teoretiskt?

  • pjoter

    Medlem
    22 april, 2004 vid 23:29 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

    att ni ens orkar gnälla på varandra…..
    e det inte trevligare att vara lite konstruktiv? speciellt när man tillhör en lite grupp…
    nope nu ska jag lägga mig å fundera lite å sen sooooova!
    tack iaf för att ni tar er tid å svara å komma med råd!

    ska nog se imorrn om han har en 14 å byta upp till. men jag tror iaf att en 16 blir lite väl tufft som enda kite… speciellt då jag skrivit ett brev till gud om att det ska blåsa 7-10 m/s alla dagar jag e sugen på att åka.
    gonatt!

  • pjoter

    Medlem
    22 april, 2004 vid 22:45 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

    Hummmmm… jag vet inte riktigt vad jag ska tänka å tro men får se hur jag gör.
    Dels är skåne ett jäkla blåshål som hade 4 eller 5 vindstilla dagar från augusti tills mitten på dec. (spanar efter vindstilla då jag håller på med rc plan å heli). Å något lugnare nu under våren men inte mkt. ändå så är det enda ni framhåller som problem att det blåser för lite… trodde det skulle va mer tvärtom.
    dom som kör på bohuskusten som jag kommer från måste ju behöva köra med 25m2 eller nåt??

    sedan så känns det som en kite verkar vara en grymt dålig konstruktion för att segla med då den behöver lika mycket segelyta som en normal båt på ca 500kg för att dra fram en snubbe på 75 kg.

    Jaja trots dessa för tillfället något trötta funderingar så e man iaf jävligt sugen på att komma ut i vattnet och få prova på!!
    om det blir köp av en 12:a så får man väl hoppas på en monsun sommar! crazy.gif

  • pjoter

    Medlem
    22 april, 2004 vid 22:13 som svar på: Flytväst?

    Min erfarenhet från dykning är är att väst e ganska meningslöst om man har dräkt. har man en lite tjockare dräkt än en shorty 2mm eller nåt liknande så flyter man som en kork. har en rätt tjock dykdräkt som man fridykt en del ggr utan vikter på sig och snacka om att man får jobba för att komma ner!! Enda faran med dräkt e ju att man kan flyta med huvudet neråt men för att undvika det får man ju ha en såndär orange stor rädningsväst å hur smidig e man i en sån??

    sen e det väl en sak som kraschskydd såklart!

  • pjoter

    Medlem
    22 april, 2004 vid 17:14 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

    Det blev en ny co2 -03:a. 12m2.
    Pratat lite om det och vet inte riktigt om jag behöver den kraften som finns i en 16 då jag inte skulle tro att jag kommer hoppa som en kung eller köra superfort redan efter några månaders åkning. fick dessutom en bra deal i butiken där jag ska kursa på en sån med beg sele å en ful gammal våtdräkt.. smile.gif

  • pjoter

    Medlem
    22 april, 2004 vid 08:14 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

    hummmm… nu blev jag inte direkt klokare….

  • pjoter

    Medlem
    21 april, 2004 vid 13:58 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

    då ska jag nog satsa på en större. funderat en del på dom då det finns en del beg men har trott att jag fått på tok för mkt kraft i en sån. då ska jag jag efter 14-16 i forts.

  • pjoter

    Medlem
    21 april, 2004 vid 12:49 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

    brädan jag funderar på förresten är en pickle fork 151:a.

  • pjoter

    Medlem
    21 april, 2004 vid 12:43 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

    tack för era snabba svar!! suveränt när man kan få råd fort!
    Men tycker ni jag ska strunta i en 12:a nu och leta efter en 16 istället? tittat en del efter en 14 men det finns inte så många i min prisklass riktigt. tänkte klara mig på en drake pga taskig ekonomi. frown.gif att inte kunna köra stor del av sommaren känns skit bara för taskig vind. e dels nyflyttad till skåne så jag vet inte hur det brukar blåsa här å sen inte sysslat så mkt med vindsporter så man intresserat sig så.
    ska förresten gå kurs såklart men vill gärna ha grejor så man slipper gå kursen å sen inte kunna köra på en mån pga att man inte hittar några till rätt pris.

Sida 336 av 336
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums pjoter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.