pjoter
Forumsvar skapade
-
körde kurs i lundåkra idag å typ 5m bredvid oss simmade en andfamilj i lugn å ro, kan tilläggas att det räknades till 35 kites i luften vid ungefär samma tidpunkt. Men sen är ju inte änder direkt kända för sin folkskygghet. Det fågelskådarna får göra är ju att lägga fram sakliga argument varför vi ska förbjudas. tror säkert det finns likväl som det finns mycket tro å ideer som nog är rätt felaktiga.
-
fan vilka gnällrövar ni är!
Självklart ligger det en del i deras argument, klart fåglarna bli mer rädda om det är surfare ute än om det inte är något folk på stranden. Det man får göra är ju att väga miljöpåverkan mot vad vi får ut av surfingen. Att kalla dom idioter för att dom bryr sig om naturen känns rätt högstadie… -
annars e de ju bara å fixa själv. sno morsans symaskin å tejpa å sy ihop de ikväll. tillsammans med ett par öl blir det en perfekt förfest.
-
ska ut sen men kan inte bestämma mig vart riktigt än. funderar starkt på vindsurfar-meckat. gött me lite plattvatten å mkt närmare än lundåkra. +bris om man har tur!. 🙂
-
hahaha, starkt jobbat! kom att tänka på får några gånger sen när vi va på parkvägen å Clabbe totalskrotade 50m ut framför oss. Då kom det fram ett oroligt par å undrade om det verkligen gick bra med honom för det såg så otäckt ut. Förklarade att de brukar bli sådär ibland och att han säkert klarade sig å då lugnade dom ner sig. tror det kan va väldigt lätt för allmänheten att tro vi slår oss mer än vi gör när vi skrotar. Händer nåt sånt några 100m ut å ingen finns på stranden kan det nog va mkt troligt att folk ringer räddningstjänsten. vilket ju faktiskt är rätt bra. hellre 10 larm för mkt än ett för lite.
-
Grymt fet Mike!!!
kung foo boardoff hade varit ett fint trick….. kan ingen sätta det?
-
annars kan du ju alltid skaffa en caution, flammor är din grej kompis, därför skaffa drake med flammor, jag svär. Bästa pris från pjott, mannen.
-
henke, mountainboard är ju helt klart mer släkt med skate än vad en kitebräda är. Men jag håller helt klart med dig, sanpapper, trä å ledade truckar är rätt gay.. 😉
-
gött ni fick lite kul. själva va vi i ett stenigt klagshamn å lekte lite. sjukt soft plattvatten men byigt å stenar så man vågade inte satsa nåt.
Men ser ut att kunna bli fint i borrby imorrn. dock verkar vinden vrida en del vilket ju inte är helt bra för vågorna. :/
-
hur ser det ut nere hos dig nu? e de offshore eller rak sideshore?
(funderar på om de e möjligt att köra på parkvägen). -
pjoter
Medlem23 maj, 2008 vid 21:33 som svar på: Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?jävligt trist! hoppas de ordnar sig å att surfet iaf var bra.