Forumsvar skapade

Sida 133 av 336
  • då skickar du det på sön, det ger oss tre dagars betänketid men hon förlorar bara en arbetsdag.

annars mkt bra skrivet nic!

Ska vi skicka ett mail till henne där vi tar upp det positiva med surfingen och sedan ett till länsstyrelsen där vi svarar på deras argument? för det är ju också viktigt att vi för fram våra svar på kustbevakningens argument och inte bara hur positivt det är för malmö stad. länsstyrelsen måste ju få reda på hur det faktiskt ligger till med olyckor, vilka dagar vi kör, var vi kr etc och inte nån uppmålad skräckbild för att kunna fatta ett vettigt beslut.

• pjoter

Medlem
    2 april, 2008 vid 21:16 som svar på: sjuuuukt rail

Johan!

var vid blå cafeet idag å där ligger ett fett 3m rör och väntar på att hämtas.
    har du eller nån annan local tid att hjälpa till å fixa det imorrn eller nåt? blir fint som litet rail å leka på.
    Gratis är gott.

• Ett trevligt inslag i stadsbilden, hört mkt positivt från strandpromenerare om att det är kul att kolla på oss som åker.
    Det är en meningsfull sysselsättning/idrott för många invånare i kommunen som inte kostar kommunen något i form av lokaler, ledare mm.
    Det kan ses som folkhälsofrämjande då surfingen håller folk aktiva.
    Bra reklambilder mm för kommunen, en kitesurfare framför turning torso är ju vackert. =)

att se kitesurf på ribban får folk intresserade och ökar antalet utövare vilket genererar både pengar och arbete till instruktörer och butiker.

tror inte heller att jag är ensam om att välja att bo i malmö mkt pga de goda surfmöjligheterna i området.

Malmö vill också utmåla sig som en ung, aktiv stad som satsat massa pengar på exempelvis stapelbäddsparken. Detta beslut skulle gå helt emot den bilden.

Sen kommer ju alla argument om att det är sjukt att förbjuda allt för att en grupp orsakar bekymmer.

• pjoter

Medlem
    1 april, 2008 vid 13:52 som svar på: Ny uppfinning från Naish

hahaha, fan jag trodde knappt jag skulle kunna börja kita utan en såndär bom efter hur den pimpades på steffo!
    Om jag inte minns fel var patrikol en av dom fetaste pimparna på steffo då, tillsammans med rambo. 🙂

• pjoter

Medlem
    1 april, 2008 vid 08:10 som svar på: kontgjort rev!

tufft! det är ju samma som dom ska göra i habo! fast båstad har de ju lite lättare, dom slipper muddra upp sundet för att få upp vågstorleken. Blir det också färdigt i juli?

• pjoter

Medlem
    31 mars, 2008 vid 16:40 som svar på: Förbud mot vindsurfing på Ribersborgstranden i Malmö?!

ni håller koll på vad som händer va? finns lite nytt i kitekonfens tråd.
    har surfklubben läget under kontroll eller ska vi köra var för sig som vanligt, brukar ju funka bra……..

Ni vet om att detta är början på ett totalförbud som om det inte stoppas kommer att drabba de flesta stora stränder i sverige va?

• pjoter

Medlem
    31 mars, 2008 vid 15:52 som svar på: Snart Förbud på Ribban

mkt märkligt sätt att lösa ett problem på.
    som sagts, antingen ser man väl över vattenskoterförordningen eller så lägger man samma MOTORbåtsförbud i västra hamnen.

Förstår inte riktigt när vindsurf å kitesurf kom in i bilden faktiskt. svårt att tro att vindsurfarna (kitesurfarna) blivit så ofantligt många mer nu än nångång tidigare. Spec inte dagar då folk badar. det är ju bara vattenskotrarna som är ute bad-dagar, förutom surfskolans guppande ungdomsgrupper som knappast skadar någon.

• pjoter

Medlem
    30 mars, 2008 vid 21:21 som svar på: Vart kör folk i Skåne imorgon söndag?

snyggt johan!

Sjukt go dag idag! bästa jag haft på parkvägen på grymt länge. hade vart kul å provkört lite kites men man hade ju så kul så man ville inte slösa tiden på att testa. Fick iaf testat luddes superheta EH å den va rätt trevlig, lite seg men go känsla för vad den hittade på. Skum känsla dock att gå tillbaks till min 9a å upleva mer tryck än med den 11an.

Hoppas de blir många såna här dagar i år!

• pjoter

Medlem
    29 mars, 2008 vid 17:50 som svar på: Vart kör folk i Skåne imorgon söndag?

parkvägen blir de nog. fast mossby låter faktiskt finare.. får fundera på detta under kvällen..

lär bli sjukt gött imorrn iaf!! 10 grader å 10-15m/s. gott gott gott!!!

• pjoter

Medlem
    28 mars, 2008 vid 19:44 som svar på: Parkvägen fredag??

de va rätt gott idag. kunde ju vart lite varmare å lite mer vind bara. typiskt, sol hela dagen å när man slutar å kör neråt blir det molnigt. men sjukt kul iaf å ligga å leka i småvågorna!

• pjoter

Medlem
    28 mars, 2008 vid 12:33 som svar på: Parkvägen fredag??

nicke, du kan få låna bräda av mig om du vill. 140*41 eller 122*37. ta vilken du vill. kan ta med den ner sen då jag åker ner vid 4 tiden.

• pjoter

Medlem
    28 mars, 2008 vid 09:27 som svar på: Parkvägen fredag??

jag åker neråt efter jobbet också! borde va nere vid 16 tiden.

herr djävul, lundåkra funkar fint vid SO men sydkusten är inte heller fel, beror på om ni vill ha vågor eller plattvatten.

• pjoter

Medlem
    26 mars, 2008 vid 21:05 som svar på: Snart Förbud på Ribban

gött ludde!!

• pjoter

Medlem
    26 mars, 2008 vid 21:04 som svar på: Förbud mot vindsurfing på Ribersborgstranden i Malmö?!

Riktigt tråkigt!

Får hoppas det inte blir ett förhastat beslut på samma sätt som det blev nere på näset.
    Den här gången måste vi samarbeta både kitare och vindsurfare, dessa förbud runtom i landet drabbar oss båda lika illa, oberoende av vad som satt igång det hela.

• pjoter

Medlem
    26 mars, 2008 vid 14:09 som svar på: Snart Förbud på Ribban

hålelr med. måste gå ihop med vindsurfarna om det här.

förstår helt klart iden om förbud då jag själv tycker det är sjukt störande med vattenskotrarna utanför badplatsen. Men om inte annat borde det iaf bli ett tidsförbud på det hela. sist vi körde på ribban var det +3 både på land och i vattnet och inte en människa störde sig på oss, tvärtom.

Sida 133 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA