pjoter
Forumsvar skapade
-
ängelholm blev det. en riktigt go session i iskallt vatten, byig vind å fina lekvågor. Å såklart världens fetaste kite. 🙂
-
boende, duger safaga till dig å du inte måste bo lyxigt så hör med Sara på tornadosurf, sök på forumet så hittar du hennes mail. Har en helt ok lägenhet som är billig! Resa, vänta till slutet av april å börja håll koll på sista minuten hos dom stora bolagen, borde kunna få ner priset till nånstans runt 3000/pers och troligtvis ännu lägre om du har tur.
sen kostar det runt en hundralapp/dag att åka ut med hennes båt till bra en bra spot. -
kanske borde fylla en bil eller två från skåneland å sticka upp tors natt.
-
när var hur blir de?
-
ska också surfa imorrn, men vet inte var riktigt. habo, eller uppåt eller neråt.
man kanske skulle våga sig upp till ängelholm å leka lite. -
@Tim.Eriksson 444934 wrote:
Har deras Mystic Blade, tycker att de är sköna och varma. Ta dock en storlek mindre än vad du brukar ha…
en storlek mindre? shit, jag har fått beställa hem stl 47-48 av dom där för att dom andra inte passar. å jag har runt 45 i skor vanligtvis. Ett bra tips med allt du ska ha på kroppen, dräkt, skor, handskar sele mm är att åka å testa de ordentligt! helt olika hur man är byggd och hur de passar.
-
Ovanstående teknik har funkat fint för mig med c kites och några bowar. fast jag brukar dra till i övre framlinan om man når den, då lägger sig alltid draken perfekt mot vinden. gör man rätt landar kiten mjukt och det funkar på de flesta ovassa underlag. sen är det bara att i lugn å ro gå fram till kiten å säkra om man vill.
-
klart vindsurf är mer macho, det är ju skitsvårt ju. =)
Har tyvärr inte läst alla trådar här, läste mkt för nåt år sen då jag tänkte dra igång med gps men det rann tyvärr ut i sanden.
Det hade varit kul med en stor gemensam tävling! Inte mot varandra men tillsammans.
-
🙂
hur ser det ut med speed-tävlingar till sommaren? kommer det vara några vindsurftävlingar och kommer i sådana fall kitesurfare att får vara med?
(om inte annat kan ni ju bjuda in nån för att se hur man åker fort, ungefär som dom visar upp formula bilar på stcc). ååh, de här är ju så roligt så man inte kan sluta retas. hur många år har vindsurfare specialdesignat grejer för att komma upp i 50 knop? -
för lat för att leta info just nu men det intressanta är väl hur fort man har åkt? inte om man åkt helt rakt eller inte. åker jag i 50 knop så åker jag i 50 knop även om jag svänger hela tiden. Eller ska man börja räkna om alla farter till en rak bana 1 m upp i luften? Snacka om att racing i alla former blir trist. F1 bilarna kör 0m på 1:21.
Kollar man sen på exempelvis 100m löpning så lutar dom sig framåt på slutet för att klippa någon 100del. Det betyder ju att personen i fråga bara sprungit 99,8m och inte alls 100m. Det sista var ju bara att han/hon lutade sig över sina skor.
Känns mer som halvtaskiga argument av ren avundsjuka….
Tycker det är sjukt tufft att någon åkt i över 50 knop på vatten driven av enbart vinden! Sen om det är en segelbåt, vind eller kitesurfing är helt ointressant. Tror jag skulle skita ner mig i den farten.
-
fast jag tror nog iofs krokmetoden är smidigare.. inte lyckats klanta nån självlaunch själv vad jag minns men man har ju sett ett antal misslyckanden med just påsar.
Fast ska man köra mycket själv så skaffar man en foil istället, så sjukt mkt smidigare.
-
pjoter
Medlem9 februari, 2008 vid 17:17 som svar på: Någon som tror på surf i Skåne i morgon Lördag?haha, det blev faktiskt sjysst sen efter att vi väl fått upp kiten jag sumpade i vattnet… shit va kallt att stå i vattnet i typ 30 min i lågskor me 5cm glipa till dräkten.
gick helt ok att köra session och 10a å jag hade svinkul med 17 kiten å skimboard.
den 17 kiten är bisarr på att dra. kändes inte som det blåste ett piss på slutet men gick fortfarande att köra. -
pjoter
Medlem9 februari, 2008 vid 11:13 som svar på: Någon som tror på surf i Skåne i morgon Lördag?ger mig av nu, kollar habo först å lundåkra sen beroende på vind.
kanske kanske kan bli lite soft skimboarding om inte annat.