Forumsvar skapade

Sida 142 av 336
  • pjoter

Medlem
    19 januari, 2008 vid 10:20 som svar på: Låna TT helgen vecka 5?

mmm. ska du bara prova så funkar de mesta.

• pjoter

Medlem
    19 januari, 2008 vid 10:18 som svar på: nu jävlar….

har du varit nere å kollat om de funkar?? smhi varnar för 1m lägre vatten..

• pjoter

Medlem
    19 januari, 2008 vid 10:04 som svar på: nu jävlar….

ser ju inte ut att blåsa sådär sjukt mkt..

vart åks de?

• pjoter

Medlem
    19 januari, 2008 vid 09:27 som svar på: Naish Cult -08 vs Cabrinha -08,för nybörjare?

sjukt skeptisk mot depower under bommen.. efter att ha testat lite kites iår när de e så populärt så lär man väl ha blue-balls hela sommaren.

förstår verkligen inte vad det är bra för, enda anledningen är ju om man har enormt lång depower och inte når den annars, men varför ska man ha så lång depower? finns ju kites med grym windrange som klarat de fint. För dom som har någon koll på anatomi så är vi sjukt mkt starka på att dra mot kroppen än från kroppen vilket förutom blueballs gör att vi har svårare att dra depowern när vi är feteriggade.

nope.. redig depower där den ska sitta e de bästa!

• pjoter

Medlem
    17 januari, 2008 vid 14:20 som svar på: Mystics nya bagar?

brukar inte vi ha olika åsikter?? fan de kanske vi inte har, kanske bara jag som är glömsk.

• pjoter

Medlem
    17 januari, 2008 vid 14:19 som svar på: Årsmöte – välkommen!

säsongsöppning i maj?? trodde du va en karl Krille…… djupt besviken.

• pjoter

Medlem
    16 januari, 2008 vid 17:45 som svar på: Mystics nya bagar?

ontopsports.com

• pjoter

Medlem
    16 januari, 2008 vid 15:18 som svar på: Habo lördag?

tack för bilderna förresten, fint med lite bevis på hur störd man e som ger sig ut vid den här årstiden. 🙂

• pjoter

Medlem
    16 januari, 2008 vid 15:16 som svar på: Habo lördag?

tackar. 🙂
    Rätt spanat, inte är det där habo inte, även om jag träffat på bra mkt större vågor i habo än dessa på parkvägen.

Designen är helt klart den tuffaste på marknaden, Dels flamesen som får den att va sjukt snabb i luften men också Anarko-A et som får hela habo locals att bli gröna av avund. Å viktigast är ju Metallicas typsnitt på mayhem loggan som kommer bara blir helt rätt när ”fight fire with fire” kommer på mp3n.

Fast du ville ju höra om dom andra egenskaperna kanske. 🙂
    Tyvärr va jag underriggad när jag testade den så tror den kommer bli roligare när de blåser som de ska. men kiten var iaf riktigt skön att köra! go feedback och man visste direkt var man hade kiten och vad den hittade på, trots att det var första gången man hade den i luften.
    Svänghastigheten tyckte jag var ungefär som andra SLE, lite långsammare än den sigmakiten jag testat men gav å andra sidan drag igenom svängen vilket e gott om man e van vid det.
    Det var lätt den mest lättstartade SLE jag testat, gick lika smidigt som de brukar gå med foilen (när den inte vill jävlas, vilket iofs e rätt sällan). Bara att dra i en styrlina och så vandrade den ut i fönstret. när det kom lite byar (kanske 8-9m/s) gick det också att genom att dra i ena linan vända runt den i powerzone och starta rätt upp i planing, vilket är sjukt gott när de e såhär kallt i vattnet eller man ligger i vågor.
    Bridlarna ä också de kortaste jag sett, vet inte hur man ska lyckas trassla dessa runt en tip eller liknande.

Men den är bara testkörd en gång å jag kommer säkert hitta en massa både positivt och negativt med den nu i mexico, och en rejäl recenssion kommer. Självklart e de bara å säga till å testa sen när jag e hemma igen också å inte lita på mina sjukt köpta ord. 🙂

• pjoter

Medlem
    16 januari, 2008 vid 14:49 som svar på: Mystics nya bagar?

för en gångs skull e jag helt på eddies sida!

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2008 vid 22:10 som svar på: Design Förslag- Speed bräda

borde inte typ dainese eller andra mc ryggskydd också funka fint?

tycker dock det är rätt klumpigt och knöligt med ryggskydd då man har sele på sig. jag fick ont i ryggen av det efter ett tag då jag körde skidor.
    har man en fet sele så är en känslig del av ryggen redan skyddad. vet inte riktigt varför man ska ha ryggskydd då man kör speed faktiskt, känns otroligt att man ska bryta ryggen. mer troligt med nacken och den hjälper ju inte ett ryggskydd.

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2008 vid 21:33 som svar på: Nybörjare som behöver hjälp

ska bara tillägga att våren är bästa tiden att köpa kitegrejer eftersom många byter till dom senaste grejorna inför sommaren och därför måste sälja av en massa gamla kites. Oftast är det fina grejer som säljs beg, bara att vi som håller på med detta tenderar på att vara rätt prylgalna å gärna köper nytt när det kommer. 🙂

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2008 vid 21:30 som svar på: Nybörjare som behöver hjälp

Precis som föregående sa. inga prob att börja för dig men gå en kurs, du kommer ha nytta av seglingen eftersom du kan hav och vind å så. Men det viktigaste du behöver lära dig är säkerheten och den lär du dig bäst på en kurs. Till skillnad från segling och vindsurfing sitter du här själv fast i ett rejält segel på vanligtvis 10-12kvm och det kan ge grymt mkt kraft som man måste behärska.
    Du borde kunna hitta helt ok grejer att köra med för 5000:- beg. kolla här på vårt köp och sälj, det är sveriges bästa och billigaste annonssida inom kite. mkt som ligger på blocket har helt fel priser. Sen finns det inte några spec nybörjargrejer inom kite så skaffar du ok grejor från början så kommer du kunna köra på dom från första dagen tills du är riktigt riktigt duktig. Det enda är att man senare kommer märka vilken åkstil man har och utifrån det kanske välja andra grejer. Men det märker du när du kommit in i sporten.

Så kolla upp vilka som ger kurser i närheten av dig och prata med dom, då kommer du få lära dig ordentligt och garanterat få bra hjälp med att välja grejer till rätt pengar.

och välkommen till en grymt kul sport som funkar lika bra året runt på de flesta underlag!

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2008 vid 17:30 som svar på: Habo lördag?

Jo du såg ut att ha lagom kraft 11an, 9an va då lite för liten men kul att fått den i luften iaf! Å de va ju inte jobbigt att leka å hålla höden med den iaf.

Jepp den brädan behöver nog lite mer kitekraft men samtidigt så äter den chopp bra och tar sjukt med höjd vilket ju är gott i sverige där det nästan alltid e choppigt å oftast onshore. du får prova den på riktigt när de e lite skönare i vattnet.

Jupp, upp med bilder! 🙂

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2008 vid 10:58 som svar på: Habo lördag?

blev ju fint där nere igår. känns som det var längesen man körde i solsken.

Kanske kan bli en soft session nån timme i eftermiddag också.

blev det några bilder som va nåt å ha förresten?

Sida 142 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA