Forumsvar skapade

Sida 144 av 336
  • pjoter

Medlem
    10 januari, 2008 vid 13:41 som svar på: Finfin träning i malmö

klart det är bögigt! det är ju de som är så skönt..

Sen kommer tyvärr inte ordet flashkick från vare sig flashdance eller flashgordon utan från en spark med samma namn. En vanlig enkel bakåtvolt med spark i. finns lite filmer på youtube om hur man gör och hur den ska se ut men pallar inte länka.

• pjoter

Medlem
    9 januari, 2008 vid 13:51 som svar på: Design Förslag- Speed bräda

ser spännande ut..
    en fråga man bör tänka på när man bygger en speedbräda också är hur fort man vill åka. Är det världsrekord på superplatt vatten man är ute efter eller är det en bräda där man kan skjuta fram i 35+ knop i habo utan att slå ihjäl sig? tror vi har rätt dåligt med bra ställen i sverige där det blir så platt att vi kan slå dom riktiga rekorden men 35-40 knop borde ju funka med en bra bräda.

Läste rätt mkt om speedbrädor för några år och det är sjukt lite moddar som gör dom sista knopen. några mm rocker eller stance och sånt gör mkt. Läste även om en kille som byggde riktigt snabba woodies och upplevde att den brädan han åkte snabbast med inte alls var den som han tyckte han åkte snabbast med. Nackdelen med att bo där vi gör är att vi har svårt att testa, åka hem å modda lite för att testa igen. då har vinden mojnat eller så är det choppigt eller för grunt. Sen tar de två v igen innan de e bra igen.

För egen del så skulle jag nog vilja ha en rätt lättåkt bräda som käkar småchopp bra i 30-35 knop. De e ju då man kan spöa alla vindsurfare i sverige. =) Sen ska den ju va sjukt lätt att höjda med på vägen tillbaks eftersom jag är så lat å inte vill gå eller lägga flera vändor på att ta igen höjden.

• pjoter

Medlem
    8 januari, 2008 vid 17:24 som svar på: Vilka säljer mystic sele

more smell than small..

• pjoter

Medlem
    8 januari, 2008 vid 15:58 som svar på: Vilka säljer mystic sele

@Cortex 437456 wrote:

Det är den modellen som pessimister använder…. :smirk:

(ujujuj vad långsökt det skämtet blev)

/Kaj(Tech)

Haha, tänkte desamma.

Gött om du får sålt den mjers… kanske du börjar sätta lite grejer istället för att bara gnälla om allt. 🙂

• pjoter

Medlem
    7 januari, 2008 vid 15:28 som svar på: Bra resmål?

fan Kaj, berätta inte om alla hajar nu. 🙂 vill inte träffa några tjurhajar eller någon annan haj utom valhaj, å dom är det fel säsong för tyvärr.

Får nog börja inse hur grymt sydsverige är att kita i. Finns inget farligt här förutom lite kyla å några fågelskådare.

Tjoppe, Låter riktigt gott! upp med bilder för tusan!

Fredde, kommer göra. finns ett vågställe nere vid tulum också men ingen aning om hur det är där. förhoppningsvis 2m rena fina vågor som bryter mot ofarliga sandrev utan hajar. (fast fullt av toplesstjejer som fotar min tuffa åkning).

• pjoter

Medlem
    6 januari, 2008 vid 22:26 som svar på: Många som gillar Naish Smartloop/smartbar

inte kollat på den men sitter depowerlinan vid selen då? som LF har typ? i sånna fall tycker jag de e rätt kass, ligger depowerlinan å piskar en på pungen när man kör.

tacka vet jag en enkel ren bom å chickenloop utan klydd. som SS -04 eller FS pulse/ps3 mm. asgött med depowern uppe så man får de rent när man ska kroka i å grejer.

• pjoter

Medlem
    6 januari, 2008 vid 22:24 som svar på: Lanzarote!

då får de bli litta kalas när du bli local här då.

• pjoter

Medlem
    6 januari, 2008 vid 13:49 som svar på: Bra resmål?

Det blir mexico. 21jan-4feb i Tulum med kiting framför mayatempel om man har litta tur me vindriktningen. skulle ju va fasen om de blir upplopp å grejer där med.

Hoppas du får de gott där nere yeeah, skicka gärna nåt priv mess om de e nåt spec man bör göra eller tänka på.

• pjoter

Medlem
    6 januari, 2008 vid 00:09 som svar på: Handskar!

@celestial 436867 wrote:

Kör med fingervantar, om du förstår vad jag menar.

Mycket mer praktiskare om man har fingrarna fria.
    Andvänd även hjälm. Det är viktigt!

tycker tumvantar är grymt mkt skönare/varmare. skaffa ett par bra som är lätta å ta av/på.
    körde med Hestra som arbetshandskar då jag jobbade i liften i sälen. grymma handskar, supertunna men sjukt varma. och sen va dom lätta å ta av sig när man skulle greja med något pilligt å värmen kom tillbaks fort då man fick på dom igen. Frös inte ofta om händerna då jag jobbade där ändå har jag usel cirkulation i händerna.

Enda nackdelen med tumvantar är om du gillar att köra med en hand i mitten som jag rätt ofta gör. eller kan tänka de e meckigt vid handlepass mm, men vettifan om de funkar så bra med stora varma handskar över huvudtaget.

• den va väl inte ens urkrokad. vilket då gör det som att kalla en slungad inverterad 360 för handlepass eller nåt..

• pjoter

Medlem
    5 januari, 2008 vid 15:57 som svar på: Nån i GBG eller Varberg som vill joina LF-teamet?

de e bra!

• pjoter

Medlem
    5 januari, 2008 vid 15:31 som svar på: Nån i GBG eller Varberg som vill joina LF-teamet?

fan jona, nu får du va soft! om du inte blir snäll berättar vi för din mamma att du sitter å är elak på fyllan. då lär hon klippa både lördagsgodiset å bolibompa i minst en månad.

• pjoter

Medlem
    5 januari, 2008 vid 15:25 som svar på: 2008 Slingshot Lunacy 129

hänger inte helt med i ditt resonemang men de intressanta är väl längden som är i vattnet och hur kantig den är (greppet). Har du en bräda utan rocker och noll flex börjar den inte svänga av sig själv hur lång eller kort den än är i vattnet. Däremot behöver du mindre kraft för att vrida den desto kortare den är och det är ju det vi gör när vi svänger. Det enda man ändrar med längden i vattnet är hur lätt den ändrar kurs.

Blandar du däremot in flex och rocker så blir det något helt annat. för då svänger brädan av sig själv när du lutar i en given radie beroende på hur böjd den blir. Och även här så spelar längden i vattnet roll. En bullig bräda har en egen radie men är lätt att *sladda* till den radien man vill (alltså bra för snabba svängar i vågor mm). Men en bräda med rak outline eller tillochmed timglasform ger längre yta i vattnet och därför ett renare skär i den radien den är gjord för. Dock blir den svårare att ändra kurs med.

Så outlinen spelar mest roll hur lätt brädan är att ändra kurs på men också hur långt ner i vattnet de sjunker (vilket gör att den går trögt och behöver mkt kraft). Och eftersom en rak bräda lättare håller linjen så är den enklare att höjda med, man måste inte vara lika finkänslig för att åka effektivt.

kan utvecklas mkt mer och finns garanterat andra personer här som vet mkt mer än mig om det här.

• pjoter

Medlem
    5 januari, 2008 vid 00:11 som svar på: 2008 Slingshot Lunacy 129

varför ska man svänga?? man kör upp i vind å sen loopar man ner. 🙂

• pjoter

Medlem
    4 januari, 2008 vid 18:52 som svar på: 2008 Slingshot Lunacy 129

ungefär samma midjemått som tippmått gör brädan snabb å ger mkt pop.

Sida 144 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA