pjoter
Forumsvar skapade
-
känns lite mer krystat än tidigare år, kanske får dåligt med glögg under sommarmånaderna.
-
jupp de får vi göra!
tänkte också foil va väldigt dyrt först men blir inte mkt dyrare då jag klarat mig länge på den som enda kite och ändå kunnat köra väldigt många dagar på året. Men nu har ju bowarna börjat komma ikapp på vindregister så då är inte det den viktigaste orsaken längre, för min del harde nog nu mkt gått över till lättja (sjukt tråkigt att pumpa å mecka rätt linorna varje gång) och att jag gillar känslan.
-
bohm.. säg till på stranden nästa gång (när det är normal vind=) ) så får du testa min psycho 3 och bilda dig en alldeles egen uppfattning. glöm dock inte att det är en psycho 3 som jag ställt in efter hur jag vill ha den. det betyder att bara för att du testat den så kommer du inte kunna uttala dig om att foils känns på det eller det sättet. precis som jag inte kan uttala mig om att alla LEI:s känns på ett visst vis bara för att jag körde jonas gamla wave 7:a idag.
-
överlevde du shoppingen?
tack för lånet av kiten! som du nog ser så e det den jag använt, härligt sandig och fin blev den…. :/ bjuder på en öl nåndag. 🙂
Hoppas de blir lika fina vågor imorrn för dom var riktigt rena å goa! synd att jag har så jävla svårt att köra directional, annars hade de varit en strålande kitedag. endast jag å vindsurfare ute å lekte. -
mulet, regn å väldigt sydligt i malmö
fan, ännu n dag med tokvind. börjar verkligen bli dags för en mindre kite!ger nog näset ett försök framåt 10 tiden.
-
satsar på att köra imorrn morgon vid 10-11 tiden eller nåt. kanske i skåre eller kämpinge/parkvägen kanske.
-
fint som snus.
bra mycket bättre än vissa gamla fs filmer, dom lär sig tyskarna. 🙂
fan va sugen man blev på att testa pulse 2. -
ser ju rätt sydligt ut för habo… kanske kämpinge istället.
-
fast att sälja mkt handlar väl mer om marknadsföring än om bra produkter dock… mc donalds är ju ren skit å finns ändå över hela världen. opel å ford har byggt skräp i årtionden ändå är dom så stora.
-
pjoter
Medlem28 november, 2007 vid 13:51 som svar på: Kite till ett lågt pris som funkar på vatten och snö?Fesen, jag tycker då inte 10-12m/s är lagom glida runt vindar på snö. De e ju fan skitkallt på fjället när de ligger över 10m/s.
Som nybörjare tycker jag det är bättre du satsar på en lite större kite så du kan köra dom dagarna det inte blåser så jättemkt. oavsett kitestorlek så är det farligare att köra i mkt vind än lite vind. Allt går fortare i mkt vind om de väl går åt skogen.
Sen vilket märke du väljer spelar inte så stor roll. själv för jag flysurfer (closed cell foil) för jag tycker deras egenskaper passar mig bra. Jag gillar dom för att dom är just allround. Funkar kanon både på vatten å snö, har stoooort vindregister, skön känsla vad kiten hittar på och den ger mig precis den kraft jag vill ha när jag vill ha den.
DU SKA GÅ EN KURS!!! det är mkt som kan gå åt helvete och är du ensam och skadar dig själv så är det ju trist men skadar du någon annan pga okunskap/snålhet så kommer du få det jobbigt på stränderna.
Självklart behöver du inte gå en kurs om du nu känner nån som kan visa dig ordentligt men med tanka på dina frågor gissar jag att så inte är fallet.