Forumsvar skapade

Sida 157 av 336
  • pjoter

Medlem
    24 juli, 2007 vid 07:57 som svar på: slider i habo.

@SamHansson 399592 wrote:

varsin öl??????

vet att det låter väl hårt sam men vi festar ofta här nere så vi tål rätt mkt alkohol.

eddie, kanon!

• pjoter

Medlem
    23 juli, 2007 vid 09:03 som svar på: Safaga

folket va riktigt jobbiga i början tills man kom in i de. e man bara trevlig å hänger med in i affären å pratar lite skit så e dom hur trevligasom helst. de handlar mkt om att dom är väldigt sociala och vill prata lite å visa upp vad dom har. sen är det lugnt om man inte köper nåt.

sen måste man veta ungefär vad saker kostar för dom tar sjukt betalt av rika turister, vilket ju inte är konstigt.

men av allt jobbigt så va fan hurghada airport de sunkigaste man varit med om. fyfan!

• pjoter

Medlem
    23 juli, 2007 vid 07:35 som svar på: Safaga

helt ärligt så e både habo å jp bättre spots när de väl blåser.

ska ni dit så bo i saras lägenhet, sparar pengar och slipper dela hotell med feta tyskar. folket där nere byter attityd rätt fort också när man bor i lägenhet.

• pjoter

Medlem
    22 juli, 2007 vid 16:46 som svar på: Sjukaa vågs i lagan

läser man artikeln står det att den ska komma ut i höst.

• pjoter

Medlem
    20 juli, 2007 vid 12:26 som svar på: vem fan e tetras???

frågan jag vill ha svar på är vem fan är walle? de var nåt du skulle visa mig i båstad har jag för mig men kommer tyvärr inte ihåg vad de va.

• pjoter

Medlem
    20 juli, 2007 vid 11:41 som svar på: Habo Ljung Swimming Area

Och innanför sista bojen fortsätter badområdet rakt inåt. man får alltså inte rigga kiten på badområdets strand, spec inte mitt bland solande folk som det gjordes i förrgår.

• pjoter

Medlem
    20 juli, 2007 vid 11:24 som svar på: Nån som har juste gummi att rekommendera?

jävligt nöjd me min prolimit.
    hade säkert varit nöjd med mystic med.

du blir säkert nöjd med vilket som.

• pjoter

Medlem
    19 juli, 2007 vid 19:48 som svar på: front roll

beror väl på kite men har du prob att den backstallar fast du dragit en del depower så kör du troligtvis i lite vind. Desto mer det blåser desto mindre märker du detta fenomen. så ska du poppa i lite vind dra in rejält med depower så kiten behåller draget.

Bowkites har rätt mkt mer backstall tendenser än c kites så man måste ha lite mer känsla i körningen för att kräma ur prestandan ur dom, då spec i deras undre register.

• pjoter

Medlem
    19 juli, 2007 vid 14:35 som svar på: Tips med storlek på bräda!

hengo.
    tycker precis tvärtom. grym skillnad i planing mellan olika brädor så skaffar man två brädor kan man istället köra mkt med samma kite och bli riktigt duktig på den. tycker det går mer körtid på en ny kite än det går på en ny bräda innan man sätter samma grejer.

men håller helt med om att man ska inte byta grejer som funkar. hittar du en kite å en bräda som är riktigt goa så kör tills grejerna går sönder.

• pjoter

Medlem
    19 juli, 2007 vid 14:30 som svar på: vilken kombo av bowkites skulle du välja

@psychonauten 398431 wrote:

One kite quiver är fan den största lögn som finns.

stackare..

klarar man sig inte på en kite i de flesta svenska förhållanden (dvs 5-15m/s)beror det antingen på dålig kite, dåliga brädor eller dålig teknik.

det man förlorar på endast en kite är fett häng i lite vind och att kunna köra urkrokat i mkt vind (över 12m/s), fast då är det ofta så byigt att det inte är gott att köra urkrokat ändå.

• pjoter

Medlem
    19 juli, 2007 vid 08:26 som svar på: Till alla som ger kurser i år (och i framtiden)

håller me de sista.

tänkte bara tillägga en grej, den där jävla tummen upp/tummen ner är nog de mest korkade tecken som finns. jag som är halvblind ser en figur som sträcker ut en arm. varför inte sträcka armen uppåt rejält istället?

• pjoter

Medlem
    19 juli, 2007 vid 06:02 som svar på: vilken kombo av bowkites skulle du välja

@larson 398261 wrote:

Om man bara vill ha 1 kite (till att börja med..) och väger 58 kg, vad ska man då skaffa sig för kite? 12an jag hade i morse kändes lite väl stor…

tror din tolva är lagom om du bara ska ha en. Igår var vinden nog uppe en liten bit över 10 när det tryckte i på förmiddagen och då är det inte så bra att ge sig ut som nybörjare vad för kite man än har.

i 10m/s går allt riktigt fort och dras du bara i vindens hastighet så närmar du dig fasta föremål med 36km/h.

Tycker du ska behålla 12an och om möjligt komplettera med en 8 framåt hösten. det kommer troligtvis komma många 5-6m/s dagar i sommar och då behöver du 12kvm.

• pjoter

Medlem
    18 juli, 2007 vid 04:50 som svar på: Habo onsdag morgon

tänkte åka dit efter frukost. kanske där framåt 8. e du riggad å klar då får du ju nån timme iaf.

• pjoter

Medlem
    18 juli, 2007 vid 04:46 som svar på: Tips med storlek på bräda!

två brädor gör livet så mkt trevligare. kör 122*37 och 141*42 och klarar mig fint på en kite istället. kör iofs på en kite med stort vindregister, men det kommer nog du också att göra om du kollar på nya grejer.

jävligt gott att kunna gå in å bara byta bräda om vinden ökar eller minskar.
    dels är det tråkigt att rigga, det tar tid å sen så blir man jävligt duktig på den kiten man har om man inte behöver byta mellan storlekar hela tiden.

• pjoter

Medlem
    17 juli, 2007 vid 07:34 som svar på: 360 tips

jupp.

annars så kan du hålla väldigt nära bommen så blir det inte samma snabba styrning.

Sida 157 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA