pjoter
Forumsvar skapade
-
hahahaha…. Jag satte iaf filmens enda vurpa.
-
sälj inte den kalle!! fan den fetaste bommen som är gjord!
-
måste du köra de samma kväll som de e svenska akademien i parken…
-
ska du ha den till lättvind vill du ha en fet bräda med en rak outline och lite rocker. Alltså på ren svenska, en bred bräda som ser rätt fyrkantig ut uppifrån och som inte har mkt bananform från sidan.
Bredd: smal bräda är lätt att hålla kant med men sjunker igenom fort när man inte är så hort riggad, bred bräda gör precis motsatsen. Alltså bred till lättvind och smal till hårdvind.
Längd: lång bräda blir klumpig men flyter bra på vattnet.
Outline: Rak outline, brädan går renare genom platt vatten, ligger högre upp i vattnet och bromsar mindre. Håller kursen lättare men svänger trögt och kan köra fast i chop/vågor. böjd outline gör motsatsen.
Rocker: Liten rocker ger en snabb bräda som går lätt i vattnet. nackdelen är att brädan blir mer svårkörd och svänger segare.
Detta är en sjukt förenklad bild och saker som flex, stance, utformning av kanter mm spelar också stor roll. Fyll gärna på för jag känner jag har glömt en massa saker.
-
de va en riktigt go em/kväll igår! Eller fin ända tills foilen visade sin underbaraste sida…. hummmm.. Ska man se de positivt så hade jag ju haft två halvor kites om 5e linan lagt sig lika fint på en LEI.
Visst e Spleene Session en go bräda Tom, Diggar den hårt. Tar grymt med höjd poppar bra och känns ändå relativt smidig trots sin imponerande storlek.
-
haha, jag ska fan fega å köra med huva å handskar länge till. huvan e perfa för att hålla lurarna på plats å handskar e lite mysigt sådär.
-
haha, just ja, de blev ju iaf lite humm, ska vi kalla det åkning, den dan. 🙂
Det är mkt goare nu så du får allt ta å våga dig ut. Du får fixa lite ledigt från skolan för de verkar bli fina dar nu i veckan.
-
@Cöffs 377041 wrote:
Längesen man såg dig, vad gjorde du i påsk?
Tjenare.
Var å hälsade på de gamla i påsk men har ju varit ute massa andra dagar, var har du gömt dig under vintern?
bangade i em, va för seg efter jobbet. hoppas på en grym em imorrn istället.
-
surt. men lycka till nästa gång!!
-
långt ut e de lugnt, om du e rätt bra bit utanför badhuset.
där inne är bästa sättet att helt enkelt hålla sig på benen å inte satsa för hårt. ligger stenar lite häråvar i de vattnet.
-
gym 5 dar i veckan? fan va trist de låter. e boston verkligen en så tråkig stad?
-
se upp för stenar bara.