pjoter
Forumsvar skapade
-
hummm….
Olle, båda dom kitesen han nämner funkar fint på vattnet också. inte sådär grymt spännande men dom funkar. Foil sjukt mkt smidigare på snö. har kört en del med båda. Vet inte hur många Leis jag fick hjälpa då jag körde foil i sälen. Har också själv strulat en del med LEI på snön då jag tappat den. Fast man har femte lina så kan det jävlas en hel del med LEI. En LEI kräver ofta rätt mkt vind för att backa upp, något som det kan vara dåligt med vid marken då det kan vara träd, kullar mm i vägen. Mojnar vinden ner kan det också vara kört att få upp en LEI på snön. Det handlar inte om toppturer utan det räcker med 500m ut på ett gärde för att du ska hinna förbanna kiten och vinden ett antal gånger medans du traskar tillbaks i djup snö bärandes på kite och snowboard.
Sen sliter skaren något grymt på en LEI, min SS såg förjävlig ut fram efter bara några dagar på snön. Har inte sett något slitage på foilen av detta.Milk, Du menar alltså att en Bow är lika säker som en foil med stängda celler? det kanske låter otroligt för dig men en foil med stängda celler går fint att flagga ut också, den blir 1-2dm tjock när den är fylld men den ger definitivt mindre drag än en uppblåst LEI.
Sen har väl varken extacyn eller guerillan dålig depower? Jämfört mot en gammal c-kite är dom ju grymma och dom ligger troligtvis i ungefär samma prisklass. Du kan ju inte jämföra mot en ny bow för 10 loppor.Mitt råd är att skaffa en foil om du ska köra mest snö. Antingen en med stängda celler så du kan ha samma året runt (vilket är jäkligt smidigt) eller så skaffar du en billig opencell och sen framåt sommaren köper du en billig c-kite. Troligtvis komemr du som resten av oss att fastna för denna sporten och vilja ha bättre grejor sen. Skaffa nåt att börja med så kommer du märka vilka egenskaper du vill ha och ha mer koll när du köper nästa kite.
-
@Ölla 362503 wrote:
Kan man kiteloopa med foil? 🙂
/OlaKlart det inte går. men ibland låter dom snälla eh-killarna mig låna en ripper som man kan loopa med.
Anledningen till att jag kör foil är ju att jag vill se tysk ut. Hade tjejen inte hotat med at lämna mig hade jag skaffat mustasch å hockefrilla.
-
varför funkar inte cykelslang i vågor? om man nu kör med stroppar?
-
haha, jo vi hade de allt gott. på båten var surfet helt ok men inne vid stranden va det bättre att ligga och sola å kolla på fula tyskar. Det var verkligen tyskar överallt! läskigt när man är i egypten och folk börjar prata tyska med en för fullt och räknar med att man är tysk (detta var även när jag inte hade med mina tyska underverk).
Inverterade kites var det gott om kan jag ju säga! man såg ett par per dag. Lyckades se inverterade c-kites, crossbows, waroo, waroo pro mm. Tillåmed northen på bilden är inverterad fast det är svårt att se. Annars var northarna och en gastra max det som imponerade mest. sjukt stabila och fina i luften.
-
e grymt skönt att köra med.
funkar fint utan också men är så jävla störande när man känner att man håller på att tappa brädan i upphoppet..sen skulle inte jag vilja landa en kiteloop med endast en fot i.
nope hälstroppar e helgött å köra med! -
min foil funkar fint på sommaren åsså.
-
haha, fan va söta ni e gubbar.
Och ni, när det känns som jobbigast där borta kom ihåg att varje dag ni står ut faktiskt är en dag närmare hemresa och lite härlig surf i ett brunt habovatten.
-
@johanneslarsson 361913 wrote:
de sjukaste är ju att han släpper baren i luften
Jo det är rätt tufft. men fetast är fan att han liksom bara hoppar på vågen sådär. helt sjukt!
-
Hahaha!! Fan va skönt å bli sur över en sån grej! Visst är det läskigt när folk får se bilder som är med i en tidning. Det är ju liksom inget man räknar med då man ställer upp som modell….
Jag tycker det var fint initiativ jona, jag hade aldrig fått sett bilderna på sydkustens stolthet om inte du visat dom. Du borde va glad paul, du har tagit ditt första steg mot en stjärnkarriär.
-
E de nån snö bort inne i skåne eller borta på öst?
-
Hade gärna hängt på men har varken pengar eller tid nu.
Är grymt sugen på att köra lite på riktig snö. hoppas det kommer här nere så man iaf får lite snö iår.