Forumsvar skapade

Sida 178 av 336
  • pjoter

Medlem
    23 januari, 2007 vid 20:43 som svar på: 52 knop klockat på GPS !!!

Ser inte helt gott ut. Men funkar säkert.
    Kan vara så att han kör toeside tillbaks. Skulle gissa att han inte går iaf för då skulle han inte hinna åka mkt.
    vad jag är förundrad över är vad långa brädorna är. Kollade runt en massa på hemmabyggda speedbrädor i våras/somras och dom flesta tyckte jag var 100-120 långa. Dom här e ju säkert 160.

• pjoter

Medlem
    23 januari, 2007 vid 18:44 som svar på: 52 knop klockat på GPS !!!

tycker det ser rätt grymt ut när man ser nån kita riktigt fort.

Jona, brädorna är gjorda för att gå fort åt ett håll. det andra hållet är bara en transportsträcka.

• pjoter

Medlem
    22 januari, 2007 vid 17:05 som svar på: Len10

Nog kan melker karate alltid. men nog bör han bli retad för att han är för feg för att vintersurfa i skåne.

• pjoter

Medlem
    22 januari, 2007 vid 11:28 som svar på: snöar som fan

hade varit grymt om det la sig. lite snowkite är inte fel!

• pjoter

Medlem
    20 januari, 2007 vid 16:38 som svar på: Habo fredag

mm riktigt gott!
    mkt bättre tryck än jag räknat med.

tror hon var kvart i fem då vi gick.

• pjoter

Medlem
    19 januari, 2007 vid 12:02 som svar på: Habo fredag

funderar på att sluta lite tidigare å sticka dit.

kanske va där vid 3 tiden eller nåt om vädret fortsätter se fint ut.

• pjoter

Medlem
    17 januari, 2007 vid 14:00 som svar på: Len10

Gött!
    då får du minsann visa upp dom nästa gång vi kör bandana! Nu har du ju mer eller mindre lovat att man ska få se lite feta loops av dig.

Å skyll nu inte på barn å rygg. 😉

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2007 vid 15:49 som svar på: Habo

underbar dag!!
    soligt å gott å lagom tryck.

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2007 vid 00:58 som svar på: Habo

Vetitusan om jag ska ut imorrn. men ska jag de så kan du låna en bräda av mig Tony.

QQ, var det du som hjälpte mig leta efter brädan idag? Tack i sådana fall!! Trodde aldrig jag skulle lyckas slarva bort en bräda i habo. första gången man behövt bodydragga nära land i habo, har aldrig sett så mkt vatten där.

• pjoter

Medlem
    2 januari, 2007 vid 17:38 som svar på: Släng ut Patricolt från Steffo

Matthias, du har helt rätt i att den långa smala foilen du tänker på (FS speed) inte är ett dugg gjord för kiteloops och pophopp. Den svänger inte direkt snabbt och den går fort ut i fönsterkanten när du kantar före pop. Det är en extremhög-AR vattenkite och den är gjord för att köra fort och hoppa högt och tyskt. Egentligen en perfekt plattvattenskite för bjumburger.

p3an däremot är gjord för freestyle och är jäkligt bra på det. Testa min när du vågar trotsa kylan!

• pjoter

Medlem
    1 januari, 2007 vid 18:33 som svar på: Släng ut Patricolt från Steffo

Matthias, Nu är jag inte ens hälften så duktig som du och har inte seriöst jämfört särskilt många kites men den Flysurfer P3 jag har nu tycker jag både loopar och poppar lika bra som dom c-kites jag kört. Av bowsen är EH dom enda jag kört och dom loopar betydligt sämre. Dom flesta andra bows ser ut att flyga ungefär lika orent som EHs. Undantag för åtminstone North.

Alltså tycker jag Fs p3 har lyckats få riktigt go freestyleprestanda i en kite med sjuk depower. Faktiskt något som väldigt många personer vill ha. Kanske inte om man tävlar i toppeliten för då kan man ha en hel hög kites med sig men för vanligt folk är det skönt med en kite som presterar riktigt bra i ett stort vindregister.

Du får testa min till sommaren när vättnet blivit varmt nog till dig. 🙂

Förresten, märkligt du inte sett fler foils, har själv sett 5-10 st bara i skåne denna sommaren.

• pjoter

Medlem
    31 december, 2006 vid 09:46 som svar på: Släng ut Patricolt från Steffo

vad har hänt med ordet jibba? för en del år sen va jibbare dom som bara va ute å lekte å hade roligt i backen, när kom den negativa betydelsen in, och vad är den negativa betydelsen? eller är jibber ett helt annat ord som inte har ett dugg med att jibba å göra?

• pjoter

Medlem
    29 december, 2006 vid 22:59 som svar på: Släng ut Patricolt från Steffo

@kasimir 356496 wrote:

In och skriv med er på freeride.nu och se hur många millisekunder det tar innan ni bir bannade. Skulle vara kul och se hur moderatorn där reagerar på en sån här post.
    Var samma kallabalik där för ett par år sedan för att moderatorerna inte gjorde sitt jobb men sen tog de tag i det, jävlar i min lilla låda!

blev de nåt roligare då eller blev det som på så många andra seriösa forum? En tråd i veckan som inte ens är kul eller intressant att läsa.

• pjoter

Medlem
    29 december, 2006 vid 16:58 som svar på: Släng ut Patricolt från Steffo

@HBGSurfer 356461 wrote:

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=356459&posted=1#post356459

Steffo är och förblir oseriöst! vill du va seriös kan du hålla till på kitenation.

Efter att ha skummat igenom dom sista två veckornas inlägg efter återkomsten från egypten ser det ju verkligen ut som steffo så sakta är påväg tillbaks till forna dagars härliga oseriösitet. Låt denna utveckligen hålla i sig nu så de e lite kul å gå in här igen.

• pjoter

Medlem
    10 december, 2006 vid 08:52 som svar på: Bomtryck

har du inte sett meet the feebles?

Sida 178 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA