pjoter
Forumsvar skapade
-
Den filmen innehåller nog en hel del du kan ”mjölka”….
-
dags å visa filmen gubbar!
Tack för en go dag förresten! synd man inte kunde stanna å slåss på kvällen.
-
Den här tråden borde klistras! Läste igenom den igen och kan bara tacka Nicco för att han fått liv i steffo igen.
Någon vänlig själ kan väl säga det till honom? Jag har visst hamnat på hans ignorelista pga mina ofantligt rasistiska åsikter. (nån som kan hitta inlägget där jag är rasistisk förresten?)
-
låter positivt bohm.. Har hört väldigt blandade åsikter om egypten men precis som allt annat blir de väl som man gör de. Dyka, snorkla, pyramider, luxor, luftballong, wakeboard mm. finns en massa att göra om man bara vill.
jag å tjejen ska till safaga 14-28 dec. Kommer du ner under den tiden ses vi kanske. 🙂 messa privat om du undrar nåt.
-
Du vet har man väl börjat är det svårt att sluta.
Vet inte hur många dagar jag fick kört denna sommaren tack vare det brädbygget. Alternativet hade varit att sitta å svettas på stranden. För min del är jag då 10ggr hellre ute å cruisar på vattnet än att sitta å ha tråkigt på en strand å förbanna brisen som aldrig kommer. Fast i din EH värld blåser det kanske alltid 10m/s?
-
just de ja! kjellorix hette han väl?
-
pjoter
Medlem25 november, 2006 vid 20:46 som svar på: om det int blir regn imorgon så vill jag surfa.mm, den var stilig. han verkade lite kär i den.
synd de inte va vind nog att testa den ordentligt bara. -
nej nej nej nej….
door är rätt väg att gå för lättvind i sverige. Då det blåser lite har vi inga vågor alltså kan man köra med en bräda så gott som helt utan rocker vilket ger väldigt tidig planing. Bredden är viktigare än längden för att det ska funka bra (något som flickor vetat i århundraden). Genom att ha samma outline som en snowboard får du en lång yta i vattnet vilket ger bättre grepp utan att du behöver kanta så mkt. Du ligger då bättre på vattnet och sjunker inte igenom lika lätt. Genom den formen kan man också strunta i fenorna och ändå ta grym höjd vilket är perfekt eftersom fenorna gör motstånd i vattnet.
Snowboardformen gör också att brädan får mer rocker då trycket ökar vilket bromsar brädan och det blir lättare att hålla kvar kanten.Min plydoor är 128*41 och den är igång grymt tidigt trots den lilla storleken.
kolla http://www.portnawake.com/template.php?var=flaqueboards.php
och http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2324833
eller http://www.spleene.com för färdiga brädor. (finns massa andra tillverkare som gör liknande brädor ex slingshot). -
Haha, den här tråden är underbar. Den har tillåmed lockat fram patrikol och dirk diggler vilket är ett väldigt gott betyg. För att få fart på det här rejält så saknas nu mjölkmannen, tobas, mille, kaj och den gamla teatergubben som åkte till cab å blev uppäten av hundar.
Jag missförstod inte vem inlägget var till nicco. tyckte bara det var så kul att de borde sparas till eftervärlden. Så många roliga inlägg som tyvärr försvinner dagen efter då folk nyktrat till.
-
pjoter
Medlem25 november, 2006 vid 09:37 som svar på: om det int blir regn imorgon så vill jag surfa.åker till vågor om en liten stund. nån som vill med?
-
åh fan, trodde han va jänkare. Men men, skönt att det är det du rättar å inte att han försöker få monopol å använder sig av silikontuttar.
-
niccoschiller11 wrote:Hallå alla Steffoanhängare,
någon vettig person på konfen som vet vad det är för planta som kallar sig Sam Hansson ”Pooh ba” (Betyder för övrigt ”baby-bajs ba”;-) Hoppas ni andra hajjar ironi av klass…….
Till dig Samy boy;
-Håll igen va Bajsmannen!
Tänkte bara vara schysst mot dig…..men ok!
Du verkar ha bestämt dig utan att veta speciellt mycket om det du uttalar dig om.
Jag tjänar inget personligen på att ge mina tips ang BEST, bara så du vet…..
Tror inte heller att min fru skulle tvivla på att jag inte är kär i Robban ha ha, men visst är Rob en trevlig och ärlig snubbe, till skillnad från vissa andra som verkar totalt köpta av hype, spons och fan vet vad.
Vem fan är DU själv förresten?
Har du något av värde att bidra med i det här forumet ö h t?
Hoppas du vet att styrbord har företräde om ej upphinnande, samt att lovart väjer?!
Vi kanske syns i Läjet, Apple Bay, Kåsa, Draget, Åsa, Vilshärad, Rogelund eller Stråvalla om du vågar dig dit!? Annars kan jag väl kanske ta en liten sväng till sunkiga Laholmsbukten och leta junior-tepåsar att landa på….Citat: ”-You are about to enter a world of paine dude!”
/Nicco ”Above The Law” TJ Schillerva bara tvungen att spara så killen inte ångrar sig imorrn när han nyktrat till å tar bort inlägget. 🙂
-
dom nya eh e tyvärr fula som stryk men ska man välja mellan eh och best så vinner eh lätt.
nog sponsrar jag hellre en pårökt kille i cab än en jänkienisse som använder nakna silikontuttar för att få monopol. -
haha, varför skulle jag va avis på en sån fattigmanskite? 😉
åker man porsche är man inte avundsjuk på en sänkt 740 med knulltejp.
men man kan påpeka att den ser för jävlig ut.