pjoter
Forumsvar skapade
-
jäklarns vilken diskussion de blev nu.
jag håller på iden att man betalar för det man vill betala för. men då ska man ju se den först å sen betala. så man inte betalar för nåt man tycker suger.
Och nicke, Du måste väl hålla med om att 5kr inte spelar stor roll för dig medans de gör en jävla skillnad får nån som håller på att tigga ihop till en kopp kaffe.
Hur mycket pengar man har har ofta inte så jävla mkt å göra med hur mkt man sliter. de handlar grymt mkt om förutsättningar och ren bonntur.
-
Lars M
Håller helt klart med, går inte att jämföra på det sättet riktigt då det är helt olika budgets. Men då jag som sagt inte känner mig rik nog att lägga pengar på kitefilmer så skulle jag ladda ner istället. Så antingen skulle jag ladda ner å kunna ge honom beröm på stranden för en grym film eller så skulle jag inte se den. Tycker jag sen den e så bra att jag vill ge honom pengar för att kunna fortsätta göra bra filmer så klart jag skulle köpa den.
-
hahaha.. självklart e de väl ingen av er som laddar ner musik eller andra filmer heller?
-
Trodde dom surfade å gjorde filmer för att de va kul å inte för att tjäna cash.
99% av alla som kitar/filmar/fotar/gör musik betalar pengar för att kunna hålla på med sin hobby. Varför ska vissa få betalt för att hålla på med samma sak som andra lägger en jävla massa pengar på?jag kommer troligtvis aldrig att köpa en kitefilm i hela mitt liv och skulle då inte se nån om den inte gick att ladda ner. Tror inte jag är ensam om detta å hade jag gjort filmer hade jag mycket hellre haft en stor publik än att tjänat pengar på de.
-
eller folie så slipper du ännu mera mög.
-
gött walle. va väl bästa texten nån tidning skrivit om kitesurf än så länge..
-
tycker ju inte problemt brukar va för lite höjd precis… i sånna fall så e de för att de knappt blåser nåt.
-
har du vart ledig för mycket?? det är lördag imorrn.
-
tycker de blandas för mkt jag. i habo är det tjejer som surfar tillsammans med oss pojkar. riktigt äckligt är vad de e! vem vet vad dom drar med sig för sjukdomar..? Nope finns faktiskt en fin avdelning bakom vallen där flickorna borde hålla sig. Servera öl, pumpa kites å se allmänt sexiga ut är ju ändå vad dom gör bäst så varför inte bara fortsätta med det. Best tjejerna vet sin uppgift iaf.
-
Folk får väl skriva vad dom vill men man kan som läsare bli sjukt trött av att nåt hypas fram så jävla mkt.
Sen om lättvinden så e de väl självklart att de e roligare att köra när det blåser stadiga 10m/s men hur många gånger har det gjort de i sommar? Efter en veckas vindstilla så e de fan hur gött som helst att ge sig ut å jibba i lättvind. Spec när det är 25+ å sol. Fast de e vad jag tycker såklart. har man bara grejer så man kan hålla höjden å slipper gå så e lättvind rejält underskattat som avslappning/nervarvning efter en jobbdag. Sen så lockar de ju mer å lägga ut linorna å starta kiten än å pumpa å mecka när de e gränsfall till om det ska funka.