Forumsvar skapade

Sida 198 av 336
  • pjoter

Medlem
    8 juni, 2006 vid 15:50 som svar på: Madrassens hämd !!

ganska enkelt trick egentligen. brukar sätta det med biltemadraken ibland. gäller bara å ha jävligt korta linor å hoppa vid rätt tidpunkt.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2006 vid 20:58 som svar på: Madrassens hämd !!

Hehe, lite kul ere. 🙂

ska bli spännande sen när officiell info om de hela kommer ut..

Fast de lär väl inte va sant, dom går ju inte att vattenstarta dom där, å inte svänger dom fort nog för att loopa heller.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2006 vid 16:48 som svar på: Kite vs vindsurfare
    styret wrote:
    Oregistrerad wrote:
    ””Nära köra på en flytande kitebräda”, haha den va bra den.

om du svarar mej så kan du ju lära dej läsa. det står inte ”nära att köra på” stod körde på.

poängen med mina exempel var att det var bara tureneller nån annans uppmärksamhet som redde upp sittuationen.

attans osis. jag körde på en planka med båt engång. undra om det va mitt fel för att jag var ouppmärksam eller om det var den där jävla snickarens fel som lagt den på ett ställe så den drev ut mitt framför min båt.

Många exempel av de ni räknat upp ska inte få hända men de där va ganska komiskt… 🙂 om de hade vart en snorklande människa hade det då varit hans fel att han blev påkörd?

• pjoter

Medlem
    2 juni, 2006 vid 23:05 som svar på: Va kul detta verkar!

mille, glöm inte den saftiga hängbuken och bitchtitsen som gör det svårt att veta om det är en hane eller hona man har att göra med.

Melker, nej dig träffar man fan aldrig längre…. jobbar du eller va e de som e så viktigt?

• pjoter

Medlem
    2 juni, 2006 vid 23:01 som svar på: Aloha??

de va nog e tristaste du skrivit jona….

• pjoter

Medlem
    31 maj, 2006 vid 20:52 som svar på: behöver lite goda råd

Testa flysurfers pulse 10a i habo. Typ bowkite men utan kondomer. Flyger faktiskt riktigt bra och har en grymt skön depower.

• pjoter

Medlem
    31 maj, 2006 vid 19:53 som svar på: Den daer aNNa

hahaha!!!

mIRC va hårt alltså! fast comic chat va faktiskt grymmare!

• pjoter

Medlem
    31 maj, 2006 vid 19:36 som svar på: Hopp med liten foil !

hos mig funkade de fint.

En sammanfattning:
    En riktigt duktig kille hoppar högt med en sjukt fet kite. 🙂

• pjoter

Medlem
    31 maj, 2006 vid 19:32 som svar på: Kite vs vindsurfare

ygge, syftade mest på attityden från framförallt Lars.k.
    Fick känslan av att han tyckte det va bättre att hårt följa reglerna än att göra egna som t ex att alltid gå downwind om windsurfare vid tätt möte bara för att denne ska slippa tänka på linor och nerfallande kites.

Reglerna kan va bra att utgå från men de blir jävligt jobbigt om alla följer dom benhårt istället för att anpassa sig till situationen.

• pjoter

Medlem
    31 maj, 2006 vid 07:19 som svar på: Kite vs vindsurfare

mm jag vet. de e skrämmande med folk som använder sunt förnuft istället för regler.. det har inte med regler att göra!! det har med att man säger till dom som e så idiotiska att dom riskerar att tappa draken på andra. när jag gör nåt som kan involvera en krasch där jag tappar kontrollen över draken så ser jag självklart till att ha ordentligt säkerhetsavstånd downwind. men när jag däremot ligger och höjdar ska det väldigt mkt till för att jag bara helt plötsligt tappar draken rätt i huvudet på nån. Ni måste förstå skillnaden mellan att bara köra och mötas och att ligga å testa gränserna så man skrotar.

men jag håller helt klart med om att det är jävligt läskigt med folk som sätter kiten i närheten av en eller utan nån koll håller på att klyva en med linorna. Men säg då till dom personerna direkt på stranden. kom ihåg kiten och hitta killen på stranden sen.

• pjoter

Medlem
    30 maj, 2006 vid 20:57 som svar på: Kite vs vindsurfare

hård attityd getwet…..

kanske är väldigt trångt där i ankdammen på baksidan men på västkusten är det då inte ofta man med båt behöver dom väjningsreglerna. lite sunt förnuft fixar biffen både med motor och segelbåt.

Fattar inte hur ni med windsurf kan behöva dom särskilt ofta heller, ni tar ju inte direkt stor plats och kör inte ofta över 25-30 knop.

Så fast man hållt till på havet under hela sin uppväxt så behövde man lära in de där då man började kita och helt plötsligt tar lite mer plats. Kan dock inte säga att jag kör efter dom särskilt ofta då det alltid löser sig.

Sen måste jag nog säga att i allmänhet är många vindsurfare överdrivet rädda för kitar. När man kör med en kite så ramlar den inte helt plötsligt rätt ner i huvudet på folk. Har man lite vett så ligger man ju inte och leker precis uppvind om andra människor utan då kör man bara och håller koll på grejerna tills man passerat.

• pjoter

Medlem
    30 maj, 2006 vid 20:37 som svar på: Avslutnings bilder från Sälen!

grymma bilder!!

• pjoter

Medlem
    30 maj, 2006 vid 20:31 som svar på: Jag vill ha en Pump

biltema funkar fint. behöver dock tejpas lite i skarvarna annars tål den inte trycket.

• pjoter

Medlem
    28 maj, 2006 vid 19:45 som svar på: Habo söndag, wtf…

hehe, jo det såg lite jobbigt ut där innan jag gick. 🙂

typiskt att man frös och hade fel bräda med sig. att man aldrig lär sig att ha med sig allt man äger.

• pjoter

Medlem
    28 maj, 2006 vid 18:52 som svar på: Habo söndag, wtf…

aaaah, en ovanlig dag i habo. ok tryck och helt ensam på vattnet.

hur gick de sen anna? fortsatte det öka ännu mer?

Sida 198 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA