pjoter
Forumsvar skapade
-
pjoter
Medlem8 maj, 2006 vid 20:56 som svar på: nån som har koll på hur det är på näset eller i lundåkra nu?haha, näset va rock n roll!
tur de finns vänliga själar som hjälper till då man kommer insläpandes.hade man inte vart helt slut så hade de vart skoj å testa 6:an lite. hur många varma soliga dagar kommer det på året då man skulle va gött riggad med 6-7a?
-
flysurfer speed 17 är väl egentligen den fetaste lättvindskiten. kostar dock rätt mkt. :/
kite funkar ju annars precis som vindsurf att desto större kite desto tidigare kan du köra. finns dock nånstans en gräns där dom blir för sega. men största anledningen att folk inte har större än typ 16 är för att dom blir tråkigare att köra och rätt farliga om det kommer en by.
-
tar den om den ligger kvar.
-
strålande! 🙂
de dröjer nog ett tag tills jag kan åka också… 🙁 men men. hoppas de e lagom tryck i em så man kan köra iaf å inte e tokigt yberriggad.
-
jag åker nog neråt om nån timme eller nåt.
anna, tar du med ett par pads? så kan vi byta mot en lödkolv. 🙂
-
man förlorar en gäddans massa tryck å sjunker igenom.
de blåste bra då jag körde men stod å gick downwind på stranden med kiten i zenit och på full depower utan att den gav nån tendens att ramla ner vilket jag fattat som e prob på vissa av dom andra.
-
nope, ingen stopper och trillar inte ner. däremot tycker jag de e lite meckigt att snurra tillbaks bommen då man förlorar de mesta trycket medans man släpper den. bara att köra downwind nån meter men man glömmer de lätt å kör på gammal vana.
sån stopper verkar skönt om den glider då man tappar kiten. annars försvinner ju hela grejen med att förlora tryck då man kör på suicideleash.
-
haha, lyckats lura tioteckensregeln.
-
jag e på.. parkvägen blir nog fint. 🙂
-
testade rippern idag och de va intressant..
Först i dålig vind och då kändes den bara jobbig, fick va grymt känslig på bommen för att den skulle ge drag, som en speed fast värre.. 🙂
När det sen blåste på så va den riktigt skön att köra! riktigt go depower och man kunde skota hem precis så mkt att det gav lagom kraft. inget på/av alls utan man kunde få precis den kraft man ville. grym att svänga och leka med då den var snabb och man lätt kunde justera hur mkt drag man ville ha i svängen. kunde utan större problem följa en våg runt istället för att bara släpas efter kiten.
Riktigt skön att hoppa över vågor med då man på toppen bara drog åt sig bommen och så fick man ett gott litet häng. Vanliga hopp va som att köra foil, bara köra upp kiten å dra bommen åt sig.
vattenstarta… hummm, folk säger att speed är svår…. Ren tur fick kiten att snurra på nåt sätt å starta mitt i powerzone istället för att helt invertera. andra gångerna gick det bättre men smidigt vill jag då inte kalla det. finns kanske nåt knep men ingen verkar veta det. :/
Men lär man sig bara vattenstarta den enkelt så e de en jäkligt skön kite!!! dock första bowen jag testat så kan inte jämföra med dom andra än.
-
de va riktigt gott tryck sen. och det varade länge…. 🙂
-
de fortsatte bara öka då?
för de va bra ladd då jag gav upp. men jävlar va gött de va!