pjoter
Forumsvar skapade
-
man har stor kite när det inte blåser så mkt. så de råd du har fått har gällt en enkiteslösning. hade du haft mer pengar hade du hellre skaffat 2 eller 3 kites för att kunna köra så många dagar som möjligt.
vad som är lagom för dig beror mest på lokala förhållandena som ludde säger. här nere i skåne är 12-15 en perfekt kite till din vikt om man bara ska ha en.
tror du att du kommer ha råd med en till snart så kan du köpa en 16 och sedan komplettera den med en 11-12a. ungefär 4m2 i spann brukar va lagom mellan kitesen.
men bästa e om du hör med nån som kitar däruppe. kanske finns det fler på http://www.kitenation.se
-
inte åkt efter nån ordentlig båt som drog stor wake med kitebrädan men efter en vanlig styrpulpetare va de goare med kitebrädan än med polarens wakeboard. den kändes bara tung å klumpig. man kör ju i rätt stora vågor när man kitar och de funkar fint utan så mkt rocker.
Fattar inte varför alla tjatar om att de inte går att åka med sandalbindningar bakom båt. CYKELSLANG!! funkar hur fint som helst efter båt också. när man kitar åker man fortare, hoppar högre, landar i högre fart och blir brutalt släpad när man skrotar.
hade helt klart hellre skaffat en kitebräda å köra wake med än tvärtom. men det är ju för att det är kita jag vill göra. wake e bara när det inte blåser och man är uttråkad.
-
ser helgött ut. mkt hellre ut å köra så än å sitta på stranden å sura över att livet börjar först vid 7m/s.
-
ser riktigt goa ut chrille. vill också kolla på dom. Lite trött på dom tunna som sitter på bretten nu.
-
aha, jag trodde det va en moon-storm. alltså en storm som kommer när folk moonar, dvs en fis.
-
lundåkra för mig med. secret secret får vänta.
-
gogga, e ju bilder på pepekung då han kör utan sele, dumt att inte kunna ta höjd då…
men när man tar höjd e ju då draken e som bäst inställd, och alltså borde ge mest kraft även för pop..
-
de blåser alltid mer på drogden än nånannanstans här nere. förutom på so då det kan brisa ordentligt i klagshamn. drogden mätaren sitter rätt högt upp…
-
de va den då, för slacka baklinor fick jag aldrig trots full depower, istället blev den då precis rättskotad, vilket jag trodde var meningen.
Men kör du sakta då du popar? om jag inte depowrar fullt så åker jag ifrån kiten å förlorar tryck.
-
haha. va skoj de e med secretspots.
-
tyckte min fuel 13 presterade piss urkrokad om man inte hade full depower. då överskotas den ju totalt å bara ger ett sluggigt downwinddrag.
-
jo man sparar dom.
pengar man redan har och inte gör slut på sparar man och pengar man inte har men får tjänar man.ett exempel är, du har 2000:- ¨på banken, alla dina vänner vill attdu ska med ut och supa men du stannar hemma istället, då har du fortfarande 2000:- på banken alltså har du sparat dom pengarna du skulle gjort slut på på krogen.
Om du däremot hade följt med dom ut och svängt lite extra på din söta boa så hade du kanske blivit bjuden hela kvällen av en fet hårig turk som sen också hade betalt dig 500:- för att leka med hans lem. Då hade du när du dagen efter haltat hem öm i rumpan varit ägare till 2500:- = du hade tjänat pengar.
-
har reckat lite å stenarna syns jäkligt bra där. tänkte mer på hur stabil vinden var.
-
lars, hehe, vet inte. de här e jäkligt secret! ungefär som vomb.
ludde, har du provat de nångång än? borde bli rikigt bra där alltså.