Forumsvar skapade

Sida 214 av 336
  • pjoter

Medlem
    27 mars, 2006 vid 21:09 som svar på: Kita imorgon?

satsar på at va där då nångång, men får se hur tidigt jag orkar. måste va i lund på em iaf så ska försöka så tidigt som jag orkar.

kan höras imorrn.

fredde, men du e ju lite feg också. 😉

• pjoter

Medlem
    27 mars, 2006 vid 17:31 som svar på: Kita imorgon?

jag satsar på att köra en vattenpremiär i habo imorrn fm. om vinden ser ok ut å det inte tokregnar.

• pjoter

Medlem
    18 mars, 2006 vid 09:51 som svar på: Mr Mile

hahahaha! det är ju inte foilkites dom pekar finger åt. det är ju åt dig hugge, du verkar omtyckt där borta. 🙂

• pjoter

Medlem
    18 mars, 2006 vid 09:49 som svar på: las terenas

klart han har tre ben, bara det att ingen sett det tredje för det gömmer sig under späcket.

• pjoter

Medlem
    18 mars, 2006 vid 09:47 som svar på: Perfekta surfbilen

haha, oj de här väckte känslor, många som gick i försvarsställning.. 🙂
    var inte alls meningen att verka illa berörd eller nåt, bara sa vad jag tycker.

jester, den kostar dig väl något även när den är helt betald? min bil blev ju betald på nån månad så enligt den teorin är min bil gratis å äga nu. 🙂 synd det inte vore så väl.

el dud…, har läst tråden från början men hann glömma bort va de va för nån.. 🙂 men jag tror iaf inte att den drar 0,4 milen vid blandad körning. Eller så har du gått en sån kurs i ekonomisk körning som alla borde gå och verkligen lärt dig. (tyvärr är dom kurserna gjorda för bilar med insprutning och funkar väl sådär på ett gammalt förgasarärke. t.ex så drar en förgasarbil bränsle även om man motorbromsar i högre varv.)

getwet, det handlar inte om en volvo tillverkas till 100% i sverige, det handlar om att det har tillverkats EN volvo på 29 år, dvs en tillverkning, en frakt osv. rätt självklart går det år mer resurser å tillverka 5 bilar än 1 bil. Tyvärr så byggs nya bilar med kortare livslängd vilket alltså gör att dom måste bytas ut oftare och på så sätt går det åt en jävla massa energi på att tillverka och återvinna nya bilar. Och detta bara för att folk vill åka runt i det senaste ballaste istället för att pressa tillverkarna till att bygga grejer som funkar under lång tid.

Säkerhetsbiten är jag ju helt klart säker på att en modern micra är krocksäkrare än en 240 från 77. Vilket väl är en jäkla tur, hade vart rätt kass om allt annat utom säkerheten utvecklats på alla dom åren.

Jag återkommer om en v från min 160 milatripp till sälen med den gamla skönheten, får se om jag tycker om den lika mkt då. 🙂

• pjoter

Medlem
    17 mars, 2006 vid 11:05 som svar på: Perfekta surfbilen

har iofs inte missat en dags surfing pga att den sunkat ihop.
    500:- extra i månaden? vad e de för ny bil du har då?

vad för bil e de du har om du sparar 10 000 om året på soppan? kör du på bensin betyder det alltså att den drar 0,4 blandad körning. då har du aldrig åkt fortare än 45 va?

jester, hehe, smaken e helt klart delad. själv njuter jag varje gång jag startar min gamla bil med att jag sparat x tusen kronor som jag sen slipper arbeta ihop å därför kan plocka ut x antal mer surfdagar. Men vissa vill glänsa i bilar å vissa vill surfa. 😉

• pjoter

Medlem
    16 mars, 2006 vid 20:56 som svar på: Premiär i helgen?
    Eddie wrote:
    Det var is på Ribban i Söndags.

de låter inte kul. e inte de kallt som fan?

• pjoter

Medlem
    16 mars, 2006 vid 20:53 som svar på: var koper man liquid force kitebrador i sverige?
    walle wrote:
    bra att nån börjar handla med LF grejjor! inga dåliga prylar 🙂

mmm, picklefork……

• pjoter

Medlem
    16 mars, 2006 vid 15:55 som svar på: Perfekta surfbilen

tycker allt de här med nya bilar låter tokigt dyrt alltså!!
    Kitesurfar iofs så jag behöver inte så stort utrymme till bräda eller takräcke men alltså…

Det går inte att komma billigare undan än med en 240. Min -77 blir entusiast nästa år och då behöver jag inte betala skatt och endast besiktiga den vartannat år. alltså blir den enda fasta kostnaden 2000:- förs/år. sen kommer lite reparationer till men priset på dom kommer aldrig att överstiga servicekostnaderna på en nyare sak, inte ens om man e född med tummen mitt i handen å måste låta andra göra jobbet.

körs på etanol som går på ca 10kr/mil.

Det går inte att komma billigare undan! Sen får man ju då också åka en bil med lite själ än en modern plastbalja. Troligtvis är den miljövänligare än nya bilar också då tillverkning och runtskeppande med dom inte lär va helt miljövänligt.

• pjoter

Medlem
    16 mars, 2006 vid 14:45 som svar på: Premiär i helgen?

så jobbigt att köra på sydsidan vid NO bara. 🙂

Det kan gå att köra på ribban vid NO om nån nu verkligen vill prova. tror inte det ligger is där.

En annan ska ju uppåt de snötäckta vidderna istället. Lär va mkt varmare å goare i ett torrt gott skidställ.

• pjoter

Medlem
    15 mars, 2006 vid 20:02 som svar på: var köper man sele?

kul jonaish.. du har säkert gjort den själv….

• pjoter

Medlem
    15 mars, 2006 vid 09:09 som svar på: kreativitet

haha fina!

bohm, ska du bara skalpera fågeln eller e du bara rätt kass på att sikta? 🙂

Lina, e du påväg att landa i bajset eller har du precis voltat över de?

• pjoter

Medlem
    14 mars, 2006 vid 22:20 som svar på: var köper man sele?

tror du hade vart jättesöt i en cccp sele, de passar liksom näset-locals på nåt sätt med hammaren å skäran. arbetare å bönder förenade mot yberklassen.

klart du ska handla på ontop, e ju heltrevliga å sen e de ju inte fel å stödja den lokala butiken. Fast du kan ju alltid smita in på robbans om du vill. Har du med dig 1000:- å ska ha en billig sele kommer du ut med en sele för 500:- å gammalt mög för resten.

• pjoter

Medlem
    14 mars, 2006 vid 11:48 som svar på: Sälen 9-12/3 m Nordic Surfers, enn resumé..

ser jävligt gött ut!
    hoppas de e samma väder nästa vecka.

• pjoter

Medlem
    13 mars, 2006 vid 19:34 som svar på: Min kamera i Cabarete

hahaha, har du lämnat kvar allt i cab?

Sida 214 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA