pjoter
Forumsvar skapade
-
right hand first has the right to way. en ganska enkel regel. sen så är det upphinnande som ska väja såklart som inom all annan sport/trafik.
-
finns redan. styrs med ”kraften”. man måste va jedi för att köra dom bara å tyvärr e det ju inte så många som e det i sverige.
-
de vet jag. tappar draken några ggr/session. men inte var 5e min.
klart man tappar den ibland om man hoppar mkt å så. men de finns ju rätt många som faktiskt bara tycker de e gott å glida runt. dom får itne den träningen på att tappa den precis. -
för oss fattiga som inte har mindre än 13 så e de rätt gött å ha bra depower. sen kan de va skoj å hoppa högt å då e de gott å va tokriggad!! men annars kör man ju gärna så liten kite man kan.
-
du! har allt sett hur du hela tiden håller på att baktala slingslut! vad vet du om det egentligen? jag har kört slingslut ända sen jag började kita! och det e fan dom kitesen jag ägt som haft fetast depower!
-
å sa andas vi in genom näsan och ut genom munnen. blunda! får du upp bilden av bestflickorna på näthinnan? bra! då stannar du i den tanken medans du ser dom tvåla in sina ***** och sin ****..
lugn nu patrik?nu är du lugn och tänker på att jag e en lika störd steffoholic som dig och börjar också tröttna på vissa individers skämt som va roliga dom första månaderna men nu efter över ett halvår är rent sövande.
tänk nu på varför du alltid retade lilla lisa i 5:e klass. de kanske va som så att hon va den enda som fortfarande blev arg och jagade dig efter du för 1000:e gången kallat henne glasögonorm?
fokusera nu på denna känslan! kan du nu på nåt sätt känna samhörighet med rambo mfl? du kanske tillåmed kan förstå varför dom kör med samma gaaaaaamla skämt om och om igen?å så tänker vi tillbaks på bestflickorna igen.. nu tar dom på sig sina puffjackor och levis supertwisted jeans. du öppnar ögonen och kanske, kanske tar du det lite lugnare.
du behöver inte försvara naish med näbbar och klor. det finns faktiskt folk som tycker naish e rätt värdelösa, annars hade det ju inte behövts andra märken. som det ser ut nu hoppar du på även dom som har nåt konstruktivt att säga.
-
säkert många som sa så om vindsurfingen i början också.

se skate, snowboard, inlines, wakeboard mm. alla tjatade i början om att det bara var flugor. är säkert på att kite kommit för att stanna. men vi får väl se vad som händer. utvecklingen inom kite går grymt framåt varje år så snart finns det säkert kites som är grymt mkt säkrare för både kajtare och omgivning.
-
tror tyvärr det har kajtats runt svalbard.

lolve, tycker inte du ska behöva tänka på kitare. häromkring funkar det fint med kitare och vindsurfare (utom några få individer i klagshamn då som förresten inte setts iår). som kitare skall!! man hålla det säkerhetsavstånd som krävs. har man inte riktig koll pga oerfarenhet eller man är överriggad mm ska man inte befinna sig så att linorna eller kite på nåt sätt ska kunna träffa nån, vare sig badare, kajtare, vindsurfare eller nåt annat. däremot kan man ibland köra rätt nära då man ligger och kryssar för att ta höjd. men då ska man verkligen ha koll på läget! annars behöver personen i fråga en ordentlig tillrättavisning. gäller väl samma inom vindsurfare, ni kör väl inte så ni riskerar att skada nån annan?
höll förresten för några v sen på att bli nerkörd av en vindsurfare då jag badade. hade han fått kastfall vid fel tillfälle hade jag inte suttit här nu. så det finns tyvärr oansvariga individer inom allt.samma väjningsregler gäller mellan kajtare som mellan nvindsurfare. det ska kajtaren och vindsurfaren veta.
kram från en kajtare som tycker det är skoj att vi kör på samma platser så man kan kolla på lite feta vindsurftricks ibland också! å rejsa med er.

-
fast jag tycker nog naish e lite fetare! har aldrig flugit en naish men en gång såg jag en kille som satte bakåtvolt med en naish. å de såg på nåt sätt lite tuffare ut.
-
bästa inläggen på länge!!
de e mkt man inte vet om väder som man kanske borde veta.
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Du jag har perfekta nybörjar brädor specialla priser för dom som har kört foil!
4495kr ny brunotti Horiszon.
[/ QUOTE ]
Fin bräda, klockren
Kostar 6000 (lägsta pris) i europaGo figure…
[/ QUOTE ]
med en sån kanske till o me MRille kan ta höjd
[/ QUOTE ]
Att du orkar!
Suck!
Peter[/ QUOTE ]
jag skulle nog vilja påstå att TOM PETER kan ta höjd med en brunotti!
[/ QUOTE ]
Nya No-name Kiteboards är på ingång kommer att bli en riktig ”höjdare” !
Ska nog sätt lite no name på dina fötter så du ska få prova.
Peter
[/ QUOTE ]
E det crazy fly som gör dom åt dig eller?
[/ QUOTE ]
Dom kommer att bli CRAZY och man kommer att kunnna FLYga med dem 😉
Specialdesignade brädor.
Ingen mer kommentar!
Peter

[/ QUOTE ]
Jag har fått lite erbjudande att sälja de där brunååttontti nya för en 1000:- e de nått eller verkar ligga massa gamla lager nere i europa.
Peter
[/ QUOTE ]
nej för tusan! köp inte på dig sån skit. hälften kommer gå av i frakten hit, resten får du skänka bort.