pjoter
Forumsvar skapade
-
gott! man blir rejält avundsjuk!
hoppas det blir ett bra blåsår då!då får du iaf ett bra ställe att gå en kurs på!
-
mmmm, klart vi ska köra på rätt sida och kanske får skita i det dom dagarna det e nv. eller iaf dom dagarna det e nv och dålig vind. annars tar det ju bara en lång vända så e man borta vid bryggan. men när badare går åt det hållet så får vi skita i att köra vilket håll det än blåser åt. har nån pratat med kommunen om att kanske få den platsen som kiteplats? e ju ganska dyig botten och ingen särskild strand så de kanske inte är så stora prob att vi får sätta upp skyltar och får det som ”vårt område”. malmö stad ska bygga en stor jäkla skateanläggning där folk troligtvis inte kommer ligga å sola. lomma borde väl kunna låta oss få en liten bit strand. vi e ändå 40-50 gubbar som kör i mkt varierande åldrar. lite kraft borde vi kunna ha. å det kommer inte kosta dom en krona om vi fixar skyltar mm själva. tvärtom kanske vi kan bygga upp en park där vilket dom kan skryta med för turister.
-
som det såg ut sist hade ingen kunnat köra med 40m avstånd. va badare som började gå rätt ut bland oss som surfade. mot barsebäck till alltså.
om micke går med på det hade varningsskyltar inte varit helt fel att sätta upp norrut. många badare tänker inte på att det kan vara farligt. -
vi får minsann betala här i skåne! då ska resten av landet också göra det! sådeså! rättvist ska de va!
fst de kostar ju inget på vombsjön då såklart. men den e jävligt siiicret.
-
å så ska man orka sitta med varenda kort? själv tar jag alla kort i ungefär samma vinkel så det e ju bara å ställa en lagom hög bok under skärmen då de e dags för fotovisning.
-
fan va gött! grattis till vinsten ludde!!
-
pjoter
Medlem14 juli, 2005 vid 19:46 som svar på: Hjælp med at redde Vågspot ved Klitmøller Danmarkå pjott
-
angående soptippen så är det inte bara det att ni (kitar själv) blivit ihopklumpade med kitare utan att det till störstadelen är mycket folk som stör fåglarna. och framförallt snabbgående farkoster. enligt hillarp iaf som är toppfågelskådaren här. förr va det bara några få surfare där ibland, även precis då kitesurf började men nu börjar det bli många av båda sorterna vilket stör mkt. så det är inte att vindsurf blivit ihopblandat med kitesurf som många hela tiden tror. däremot kan det vara mkt troligt att det hade dröjt mkt längre till ett förbud om det nånsin blivit något utan kitare.
men det är under överklagande så vi får se vad som händer.
-
bris imorrn? mm, har hört att regn å åskskurar e de bästa vädret för bris!!

blir de vind imorrn tror jag på klagshamn. inte en badande i sikte å de kommer troligtvis blåsa för lite för att några mängder vindsurfare ska orka sig dit. -
kanon att du åker och köper!
klart vi delar på pengarna för bojar.hur går det med skylt? jag har fått erbjudande från mrmille att han kan sponsra oss med en riktig skylt om vi fixar karta och säger va det ska stå på den. jag tycker det låter som en kanonide om vi kan få en lite proffsigare skylt.
-
haha. jo jag tror nästan det e de. får se hur de blir på stranden nästa gång det blåser. tur man har sett rambo å bruce lee så man vet hur man ska försvara sig.
-
mmm finns ju inte mer än nån km strand åt dom.
hade det iaf vart enda sandplätten på mil så hade jag förstått dom. men här går dom 50m längre ner så finns de inte en kitare. de e samma avundsjuka jävla gnällrövar överallt vad man än håller på med. å det bästa med dom e att dom håller på att köra ihjäl halva skåne då dom stressar som grisar för att komma ner till stranden i tid.
ringer polisen på folk som kör förbi i 35 på 30 vägen dom fått till utanför sitt hus. sen kommer dom själva ett kvarter bort så ligger dom i 80.så. nu har jag avreagerat mig lite.
-
e kanske inte helt rätt tillfälle att prata med camping-micke om att ställa upp den i habo nu.
-
mm vi e ju de. men de skulle inte vara fel att få skyltar och ordentliga bojar. hur många som kommer dit ser den lilla bojen som ligger där nu? röda småbojar kostar ju bara 30:- på biltema. köper vi en var så kan man få en markering som iaf syns. hur gör dom utomlands? känns inte som habo e enda stället i världen där kitare trängs med badare.
om man har ett bra markerat område så är det jäkligt mkt lättare för både surfare och badare att respektera varandra.
-
har du pengar e väl en fet foil bättre till lättvindssegling.