pjoter
Forumsvar skapade
-
vassego.

de blir nog en bra bräda. har inte testat den men de e gott att ha lite storlek på den då du väger en del. slipper du vara tokriggad för att ens kunna köra.
funderar du på nåt mer e de bara att fråga. -
ska du köpa nytt och trivdes med torchen ska du självklart ha en sån.

humm, vindregister, i början kanske 5-8. sen när du blir lite bättre och endast går ut när du kan ta höjd mm så kör du kanske från 6-7 upp till runt 10 nånstans. beror mkt på bräda å teknik.
-
får ha en fet bräda eller va grym i lättvind om man ska köra en tolva i 5m/s. iaf om man ska kunna ta höjd å hoppa lite å så.
med din vikt tycker jag 14 blir mer lagom. väger 15kg mindre än dig och har en 13 som jag e helnöjd med!
du kanske körde naish på kursen och trivdes med den, i sånna fall så är det enklast för dig att skaffa en naish. annars finns det många drakar att välja på som är lika bra om du funderar på en beg. alla märken nuförtiden e ungefär lika bra så det e mer en vanesak vad man föredrar.
är du inte jätterik tycker jag det är bättre att du köper två beggade drakar istället för en ny. får ut mer åkning med två lite äldre drakar. -
lite illa med vind men va grymt gött å få stå på vattnet lite iaf!!
-
e inte hallands östkust lite fetare? gick min kurs där iaf. vita stränder, palmer och stabil vind på 10m/s.
-
jag tror nästan jag åker dit. brukar ök lite till efter 3 tiden i habo.
-
vi satsar på att åka norrut om det behövs imorrn istället.
-
jag e på på ringsjön! e ju bästa stället i skåne!!
ska jag hämta upp dig på vägen? borde räcka å ta med sig 7a idag eller? -
den går nog inte att surfa med. om det inte blåser 30m/s. är bara en liten trainerdrake ser det ut som. sån man bara står med på land och leker lite/lär sig grunderna.
har du inte så mkt pengar är det bättre du tittar på begagnade grejer. om du kollar på köp&sälj här så hittar du grejer till bra pris. men även på beg så sticker tusenlapparna iväg innan du är färdigkittad tyvärr.
bara kurs är runt 1500:- och det rekommenderas verkligen då det är mkt som kan gå fel så människor och utrustning skadas om man inte har riktig koll.vill du bara ha en foil att leka med på land och kanske åka mountinboard, buggy eller liknande efter så finns det billiga att beställa från tyskland. kommer inte ihåg adress tyvärr. vet inte heller hur kvaliten e på dom.
-
Svar till:
vilken av modellerna hade du? Den för kite eller den med bara limmade sömmar? har har börjat fundera på en sådan här istället http://www.skanekite.se/product_info.php?cPath=51_53&products_id=178 ser bara så sjukt manlig ut, men det finns typ inga tjejdräkter .
[/ QUOTE ]
va mer det jag tänkte på.

-
hahaha! efter den kommentaren kommer försäljningen av den dräkten att 10 dubblas.
-
börjar komma? har funnits i en vecka nu.
å så jävla illa ser de inte ut. ska va soligt också väl så lite bris borde de nästan bli. 5-8+bris borde kunna bli lite rocknroll.