pjoter
Forumsvar skapade
-
tycker de e oftare att ena foten åker ur då man kör utan cykelslangar. har vart nära å vri foten 2 ggr sen jag började med cykelslang å då har jag ändå skrotat en hel del gånger sen dess.
-
gött!
sa ju att hillarparn lät öppen för förslaget att köra inom ett begränsat område på tippen. -
tips å tips.
köp en cykelslang, klipp till lagom längd gör hål å skruva fast i stropparnas färstskruvar.
hur gött som helst! ha med en hög som reserv bara. har dratt av några st. -
det är några kitesurfare som jobbar stenhårt med detta.
skulle vara mkt trevligt om det blev ordentlig uppslutning även från vindsurfsidan eftersom ni också är drabbade.förbudet gäller redan så surf vid ex tippen är förbjudet nu.
kolla på kitekonfen om mer info om detta. -
gött. då har jag fattat rätt alltså.
-
nu har man sett filmen de e hämtat från å de tappade lite sin charm då.

-
fan om jag håller med om de där med luftfång alltså. kollar du på dom första flygplanen så hade dom ett enkelt tyg som var välvt. vilket blir ungefär den formen en kite får med LEI. bildas rätt mkt turbulens bakom blåsan dock men formen är den samma. å frågan e ju om dom första flygplanen verkligen var vindfång. en hangglider e ju också ett vindfång då.
sen att formen på en foil e fan så mkt mer utvecklad e en sak. -
har inte kört så mkt unhooked men va hjälper det att ha powerlock då? håller man i bommen så ger den ju full power å när man tappar den så suiciden tar i så e de väl gött å få den depowerbiten.?
har iofs aldrig förstått va man ska ha powerlock till.
-
hur kan det va mindre meck då det e en lina till å hålla reda på då man riggar? vanligtvis lägger man ju ut linorna å sen tar två i varje hand å går till kiten med. med y-lina å grejer måste de va bökigare. tycker då iaf att folk med 5 linor riggar långsammare. sen e de ju ännu mer linor som kan trassla å jävlas lite i allmänhet.
-
har man fem linor kan den nog va bra också, tycker alla som kör me de ser ut att ha e jäkla meck varje gång dom riggar.
-
på vintern e de ok tror jag.
-
tubekite e en uppblåsbar.
foil e en sån med kanaler i (kallas även här på forumet för luftmadrass, folie tyskemeck mm av folk som oftast inte ens testat en). -
jag skippar de. sträckte mig i ryggen igår å de känns inte alls gott idag.

hoppas ni får en go dag iaf! lika fin som då vi va i lundåkra.
-
gött att du svarar har ni inga flickvänner till anna.

-
klart man kör in där, e ju där vattnet e platt å man bottnar. inte träffat en sur vindsurfare där än iår iaf. dom flesta hälsar glatt även om man kan komma lite nära ibland.
.