Forumsvar skapade

Sida 256 av 336
  • pjoter

Medlem
    8 juni, 2005 vid 11:44 som svar på: verkar bli bris i Habo idag..

de e så alltså.. åker om 5.

• pjoter

Medlem
    8 juni, 2005 vid 11:16 som svar på: Vad ska man fästa pads med för lim?

kontaktlim funkar fint.

• pjoter

Medlem
    8 juni, 2005 vid 11:15 som svar på: verkar bli bris i Habo idag..

hade vart jävligt gött!!

• pjoter

Medlem
    8 juni, 2005 vid 11:14 som svar på: Tisdag south side

orkar inte…. tar de då vi ses nästa gång istället.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2005 vid 22:49 som svar på: VW eller Van

har inte du sett att jag alltid har med tjejer till stranden?? grin.gif du vet dom gör allt för att åka 244a. wink.gif

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2005 vid 22:40 som svar på: Tisdag south side

den kommentaren missade jag nog då. va väl innan jag kom. då jag pratade med honom hade han inte alls den inställningen eller attityden. kanske kan vara så att jag helt enkelt var intresserad av vad han hade att säga som fick honom att lägga till en annan attityd.

då jag pratade med honom nämnde han flera arter som var mkt skygga och som vad jag förstod från honom skrämdes iväg av kiten. kommer tyvärr inte ihåg vilka arter detta var.

det vi inte riktigt tänker på är att han säger inte att det är bara kite som skrämmer fåglar på hela näset utan turism, friluftsliv, badare, kossor mm. något som under lång tid gjort att fåglarna fått mindre och mindre utrymme. det är just detta utrymme som fåglarna nu har kvar som han vill skydda och det är precis ett sånt ställe tippen är.
    känns inte så svårt att förstå hans oro precis.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2005 vid 21:20 som svar på: Tisdag south side

de va gött i hamnen alltså. va påväg dit då jag fastnade på tippen. synd att de drog ut på tiden så mkt där då.

å du, du ska ge fullständigt fan i var jag tänker köra. spec då du inte har nån koll alls på vad du pratar om.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2005 vid 20:16 som svar på: Tisdag south side

det var jag som tog upp hur dom hade i danmark där man launchade på en begränsad yta som blev en tratt ut i vattnet där man hade ett större yta på vattnet. sen föreslog jag att vi vi kunde ex hålla oss inom där båtarna ligger längst in och sen köra på en yta mellan taggtrådarna ungefär sen när vi kom ut en bit. detta tyckte han lät som en ide man faktiskt kunde tänka på och att vi borde ta upp detta i överklagan. vi sa dock inget om hur långt ut en bit ut är. det var också genom detta vi kom in på att faktiskt låta några forska på den egentliga påverkan av kite (hans egna förslag).
    tilläggas bör att han tyckte kite var en mkt trevlig sport och tyckte det såg mkt härligt ut! han gillade hela att vara ett med naturen-biten. däremot tyckte han då att sporten inte passade på vissa ställen pga påverkan han har observerat av den.
    han hade inte sett videorna vi skickade med i överklagan och lät väl inte sådär jättesugen på att se dom heller.

detta är så jag uppfattade det halvtimmeslånga trevliga samtal jag hade med honom.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2005 vid 18:09 som svar på: Tisdag south side

blev en sväng till näset men inte funkade de där inte. blev för mkt no för att kunna köra väg 100 å åkte sne bort en sväng till tippen där de va full diskussion mellan surfare å en mr hillarp. så farlig va han inte. rätt trevlig faktiskt när personerna med dom mindre intelligenta ”fåglarna har ju vingar å kan flyga nån annanstans när vi surfar” argumenten gett sig av.
    han var faktiskt inte helt främmande mot iden att begränsa kitningen typ mellan taggtrådarna. tyckte också vi skulle försöka få nån skola att kanske göra ett forskningsarbete om kiting och hur de stör fåglarna. känns inte som e helt dum ide.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2005 vid 17:48 som svar på: VW eller Van

man får med brudar med en van.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2005 vid 11:20 som svar på: Tisdag south side

aj fan. illa. jag som tänkte köra på em idag. får se hur de ser ut sen.

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2005 vid 21:40 som svar på: Tisdag south side

vill kita men vet inte heller var. skanör norra e nästan enda stället eller? höllviken funkar också väl om man orkar ta upp draken där.

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2005 vid 15:10 som svar på: Måndag i Skåne – vem kör var?

sticker till habo om en liten stund. ska ju blåsa upp där ikväll så de kan bli lite plattvattens rnr där ikväll.

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2005 vid 14:31 som svar på: Någon som testat dessa?

kan ju vara så att hans valkar hade kommit just av trädfällning smile.gif då har han ju inte valkar på samma ställe som då man surfar.
    men jag har ingen koll på hur ni vindsurfare sliter så du kan ha rätt. sen att man ser lite fjollig ut med kontorshänder är ju en annan sak. grin.gif

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2005 vid 11:03 som svar på: Någon som testat dessa?

varför ta bort valkarna? det e ju dom som skyddar!

Sida 256 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA