rambo_johnson
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Vad ska du ha för 11:an
[/ QUOTE ]
JAuDU, jag tänkte sponsra nån snäll tjej med den, men betalar fassan så är vi inte främmande…
-
Svar till:
Fin ! den ser ju ut som ett jävla cirkus tält

[/ QUOTE ]
Haha ja det gör den fan har inte tänkt på det… men smaken är lika go som din röv ioförsig…
-
Njut med hälsan gubbar, Ted din jävel tar sista kiten modda föka
-
darkridern är ju fin men dyr
-
Föresten det finns en 12 Freestyle och en 11 Wave kvar, om nån är sugen…
-
har du packat upp den walle, fin eller Huuuur?
-
Svar till:
Hörru Hugge, du ska få testa en Psycho 2’a i sommar när jag har vägarna förbi Skaaaauuunne. Det har hänt *massor* sedan Mastair, Warrior och andra gamla FS-kites.
Skulle säga att skillnaden är ungefär som mellan en gammal tvålinors Wipika Freeair och en ny SS Fuel (eller EH om du nu hellre vill det).Både Voodoo/Spirit och Psycho 2 är *väldigt* stabila, lätt- och snabbstyrda, funkar klockrent på vatten och ger massor av pop och hangtime.
När det gäller att få vatten inut i kiten så är det inget problem så länge som det blåser mer än 2-3 m/s (och dör vinden mer än det så får man ju simma in i alla fall)… då dräneras vattnet ur kiten automatiskt med hjälp av lufttrycket. Med alla FS-kites från Titan och framåt så kan man simma ut med kiten ihoprullad i ryggsäcken och starta den direkt i vattnet. Så mao fungerar dräneringen fin-fint.
Med det nya Multiwac-systemet (Voodoo/Spirit och Psycho 2) så trasslar inte bridle-linorna in sig såvida man inte gör något uberdumt. Dessutom väldigt lätt att trassla ut dem om det skulle krävas (efter en slarvig nedpackning exemplevis).Mitt råd är som vanligt: testa både foil och LEI innan du bestämmer dig. Men se för f*n till att testa en modern foil och inte något gammalt ök.
Angående att det är så ovanligt att se FS-kites på spotsen så:
1. Gäller det absolut inte i Stockholmsområdet, FS är en av de största märkena här uppe.
2. Kommer det nog att ändra sig i övriga sverige också… i synnerhet med tanke på hur många Voodoo och Psycho 2 som sålts hittils i år, trots att säsongen knappt börjat./Kaj(Tech)
[/ QUOTE ]
KOMMmmmm ner bara så ska ja nog testa lite
-
Vi kommer ett helt gäng till Öland ja
-
rambo_johnson
Medlem22 april, 2004 vid 12:14 som svar på: *******HENGO SÖRMJÖLE NYTT**********************iis?? haha här nerre e fan somamr 15 grader varmt
-
Tippen verkar som ett bra alternativ
-
det ryktas om att du ska varumärka dig själv stämemr det?
-
bara för du e mod så blir du den enda som inte får klämma
-
Förutom att de är sjuukt fula, så kollapsardom lätt i hopp om man inte har stenkoll, även launhing kan vara svårt och farligt.
Den enda gången jag kör en foil är i lättvind typ 3m/s och då e det flysurfers mastAir 16 som gäller den har ca dubbelt så stor aktiv yta jämfört med en ARX 19kvm. Kan inte säga att det helelr är direkt kul, slö som ett as, och doppar man den så blir det garanterat trassel.
kör Inflatable
-
jag ska surfa tänkte jag.
Garantera säkerhet, va fan every man (kvinan) for himself som ni säger idiell happening. eller så tar ni betalt och hyr en lite båtar. Dom körde downwind race i Sydafrika bland alal stora tankers o grejer var inte några problem ända till vidnen dock och 50 kites trilla ner i vattnet och dom fick skicka ut 4 helikoptrar för att hjälpa till.
Blir det problem så får vi väl ringa sjöräddningen. kanske skall söka tilstånd???