rambo_johnson
Forumsvar skapade
-
secret spot i engelholm typ klitterhus
-
patriKOLhuvve holl käfta
-
fan va göttdu våra kites e försenade tom jan! tyvärr
-
rambo_johnson
Medlem22 oktober, 2003 vid 15:55 som svar på: Hur vill vi ha vårt steffo i framtiden?e det bara jag som tycker det här stället har börjat krylla av gamla vindsurfare???
-
rambo_johnson
Medlem22 oktober, 2003 vid 15:46 som svar på: Hur vill vi ha vårt steffo i framtiden?Svar till:
En spotguide vore väl inte fel, något som hela steffo (själv är jag vindsurfare…) kan dra nytta av och bidra till.
En databas kopplad till en karta, sökbar på: vindriktningar, förhållanden (våg/platt etc), nybörjarvänlighet (plattvatten), tillgänglihet/launch (sten/sandstrand), bekvämligheter (kiosk/toa), kite/vindsurf (och surf?) osv. Dvs en stor del ”fasta” egenskaper men även text såsom beskrivning av stället och vägbeskrivning. Länkar till vindmätare i närheten osv…
Av de kitehemsidor som finns verkar det finnas endel datanördar som kan knåpa ihop nått…. Jag lägger gärna tid på att mata in den info om spots som jag själv besitter.
Sen undrar jag varför alla i team rövhål har ljusblåa namn, borde de inte va bruna?
/adde
[/ QUOTE ]
ja hade en bra spot guide en gång fast jake de snake har försnillat min server
-
haha, fan jag ställer upp på o pryla den jeveln…
-
Svar till:
Det är i de extrema ytterlägena som skadorna kommer, och för eller senare hamnar man där om man hållar på med kite/vindsurf. Var noga med att träna hela rörelsebanan så att du har styrkan även i ytterlägena.
För kompleterande styrketräning är det ofta funktionell styrka som man eftersträvar. Jag rekommenderar flerledsövningar (sammansatta, eng. compound) dvs övningar som rör sig över flera leder, tex bänkpress, knäböj, chins, dips och marklyft. Övningar som ger dig bra grundstyrka men även koordination. När du sedan fått blodsmak så kan du krydda med lite kroppsbyggarövningar ala bicepscurl.
Kicki, varför är du inte längre PT? blivit av med licensen
./adde (gymtorsk)
[/ QUOTE ]
fan styrketräning är för mesar själv brukar jag springa ett varv i djungeln… Se på lille robby fan inte mycke o komma med där… Klart han har u sysslat med vindsurf alldeles för länge…
-
Inlägg raderat av KiteKonfMaster
-
så länge det bara är kitare som skadas så e det lungan, har vi får väl se vad sosse sverige ställer till med för oss kitare, tror det är ganska lungt ett tag framöver så länge alla kniper käft för pressen om inte dödliga olyckor, och när man ringer ambulans så säger man att det var en windsurfing olycka. som vi gjorde i tex Habo härom dan vet ej om det gick fram hela vägen dock?
absolut folk borde ha ett typ av cert men det där tar tid järnet, fransmännen har ett cert för att kunna vara med i tävlingar tror jag. Men inte för gemene man. Svårt det där. Finns ju rätt många inte så begåvade människor där ute, skulle nog tro att vi idioter är majoritet i vårt avlånga land.
-
inte ett skit, har inga kites, brukar låna lite Slingslut kites och nån Naish X3, vi får la se vad som bjuds till vintern här.
-
fan på den tiden man körde takoon fan va bra grejer det var
-
haha what is this
-
han brukar kite speed med lika dan planka typ