Forumsvar skapade

Sida 124 av 225
  • skanepaul

skanepaul

Medlem
    14 oktober, 2007 vid 07:09 som svar på: …fast inte så bra trots allt.

Så är det nog.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 22:26 som svar på: Ännu en kite med underlig form på LE.

Hahahahahahahhaahahahahahahahahahahahahahahaha ni är sjukt roliga när ni kommer igång!

Designa en egen kite vetja! 🙂

Kommer nog ta ett tag till innan vi får perfekta kites…om det ens går, för många kompromisser anser jag.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 17:42 som svar på: …fast inte så bra trots allt.

Kan man bara inte köpa en wakeboard egentligen??

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:33 som svar på: …fast inte så bra trots allt.

Men vänta lite nu! Inte kom den Thornen 03 (möjligtvis i slutet av isåfall!)??

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 06:53 som svar på: …fast inte så bra trots allt.

Thorn:en fanns inte 2003!?

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 20:30 som svar på: …fast inte så bra trots allt.

@patrikol 421643 wrote:

Har tyvärr inte hunnit testa min nya Thorn 08a men den är allt annat än mjuk helt annorlunda än tidigare Thorn brädor, antagligen träkärnan som gjort detta. Den känns ganska tung. Skall bli spännande att få känna om detta gör den bättre eller sämmre än Thorn 07

Är den styvare så är den klart intressant i den största storleken.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 20:27 som svar på: …fast inte så bra trots allt.

@Unhooked 421652 wrote:

behöver inte enbart vara brädan, har inte kört på thornen och har ingen aning hur mjuk den är. men det är stor skillnad att poppa med bindingar. man kan lixom inte fuska. Jag körde själv på nobile 666 ptex som har mycket flex och jag kunde få till ganska fin pop!

men helt klart är att man kan få mer pop i en stenhård bräda! dock ingen vidare att köra med stroppar.

vill du ha ett mellanalternatv så är nya nobile 666 hårdare än tidigare och levererar bra pop.

annars är det som sagts tidigare; LF, cabrina (den brädan är ganska mjuk numera), stonker (kan fixas via norskar), custom (via DC boards som är billiga nu när dollarn är låg, http://www.dcboardz.com)

å ja wakebrädorna väger som satan, för att hålla för de påfrästningar som den utsätts för, men det spelar inte så stor roll när man håller kiten lågt å poppar stort.

Den är JÄTTEflexig!

Fan, detta kommer bli jättesvårt, jag vill ju jättegärna köra med bindningar, samtidigt vill jag hitta en bra bräda för dem förhållandena vi har här på sydkusten d.v.s. choppigt med vågor, waketricken jag kommer göra kommer antagligen göras från vågor men jag vill inte vara helt lost på plattvatten heller.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 17:27 som svar på: …fast inte så bra trots allt.

Är inte dem lite mjuka dem också?

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 14:51 som svar på: Liquid Force 08

Börjar det inte bli lite löjligt nu när alla försöker få mer C känsla i alla nya kites??

Fast det kanske bara är en naturlig del i utvecklingen och vi kanske står med en sorts C kite i händerna om några år som ser lite annorlunda ut bara.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 06:34 som svar på: Brädstandards (mått, distanser etc)

@surfmc 419485 wrote:

Jag mäter på en Naish Thorn 08, där är det 3,9-4 cm mellan hålen, fenor finns hos http://www.fahlensurf.se

Vad har du att säga om den brädan??

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 13:09 som svar på: Fan, va bra det blev!!

Siktar på en LF nästa år…

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    2 oktober, 2007 vid 08:10 som svar på: Fan, va bra det blev!!

Är medveten om problemet, dock så verkar det som Thorn brädan klarat sig bra med bindningar när jag kollat runt på nätet. Men i vilket fall som helst så blir det en ny styvare och längre bräda nästa år om jag fortsätter med bindningar.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 20:33 som svar på: Fan, va bra det blev!!

@sourra 419301 wrote:

Krävdes det mycket hasslande innan du fick bindningarna att sitta på Thornplankan?

Inte alls, en tumstock, lite mätande och sedan borrade jag ett extra hål i varje platta sen satt den.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 19:20 som svar på: Fan, va bra det blev!!

@SamHansson 419280 wrote:

hehe fan vilka boots, som dom å 80 talet med OverAllen

Grymt sköna varjefall! Riktigt comfy faktiskt.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 19:19 som svar på: Fan, va bra det blev!!

@Gadget 419272 wrote:

Jag har också funderat på att testa bindningar istället men passar de normalt på insertsen på en kitebräda???
    Det är väl inte samma avstånd etc som på en wake???

En liten parentes ang. rostfria skruvar är att det finns många olika kvaliteter!
    Det borde bli ganska mycket större belastning på bindningar.

Har för mig att A4 80 är den bästa kvaliteten! :confused2:

Man får nog i de flesta fall modda. Jag lyckades få det precis som jag ville ha det, en lite bredare stance än den bredaste man kan få med Grav stropparna var jag ute efter.

Angående skruvar så är dem ju billiga att byta ut…

Sida 124 av 225
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA