skanepaul
Forumsvar skapade
-
Henke har rätt, mer nybörjar vänligt än vombsjön finns nog inte, superplatt (mycket plattare än t.ex. habo), långgrunt på södra sidan.
-
Fan, slängde just den biten av en sådan bom förra veckan, men hade jag varit som dig så hade jag bytt till annan enklare CL på den bommen, den är ju bara för meckig, själv bytte jag till Naish stora CL så får man en nice clean bom.
-
@sidpiraya 386815 wrote:
vad kan man ha dem till?
Satt och tänkte detsamma, helt seriöst vad har man dem till?
Får man ett sådant när man gått kurs eller?
-
@kitetarzan 386278 wrote:
….JESUS LEVER….och kitar!!!???
Dem flesta plattvatten ställen jag kört på är platta just för att dem är grunda…
-
Men kör han med den som leash eller kör han med leashen i CL?
-
hahaha, ja femte lina suger, varjefall dem jag testat, JN och Naish, vilka är identiska. Den åker all världens väg efter idag kan jag säga, finns inget användnings område för den förutom att du kan depowra kiten fett mycket, men när man behöver man det???? T
Tycker inte alls den underlättar vattenstart, tja kanske på helt platt vatten dock, men då kan man ju oftast gå mot kiten också.
-
Vad gör ni när ni puffar…?
-
@pjoter 386201 wrote:
fan, nåt känns fel när skåningar mobbar andra för hur dom pratar.
men till ämnet så är det fan lurigt med grunt vatten, å ändå e de alltid på det grunda man kör…
Haha Pjoter du bara måste…. 🙂
Men sen känner du ju inte Kasimir heller.
-
Nänä så klart inte! Menade mest att förhoppningsvis så gör någon ANNAN det snyggare med tiden.
Kanske rentav du???
-
Men kommer inte många av tricken från waket då Matthias? Du är ju själv sponsrad av världens största wake märke, nån måste väl vara först med att föra över det till vår kära ”sport”??
Att han sen dinglar har väl lite betydelse i detta skede.
-
@christian12345 385670 wrote:
Och helt ärligt.
För att kolla upp vad övrig information man kan få i brist på utförliga tips här i tråden, tog jag mig tiden att klicka mig in på Fahlensurf som det görs reklam för i signaturer ovan.
Det första man kommer till är surfkläder för bäbisar. Om man sedan klickar på Kites, får man veta att ”Grymma kites, allihopa! Naish har verkligen gjort det (igen)! Ett stort grattis till utvecklingsteamet på Naish!!![..]”
Jaha!!!!! Vad bra!!!!! Är Shockwaven lika bra som ’06?!!?!! Igen?!!?!?!
Sedan fångas man av ”Världens första ATW kite!”. Det låter ju intressant, problemet är bara att ATW inte förklaras i den osannolikt långa produktbeskrivningen. Låt mig gissa: All Terrain Wombat, All Together Worthless, eller All Terrain Wehicle…
Man får också information om att ”[..]linorna är försträckta under temperatur” och att ”[..] Octopus-systemet: Du pumpar samtliga strutar inklusive LE (framkantens blåsa) på en och samma ventil. [..] Naish är ensamma om denna integrerade backventil som försäkrar ett jämt tryck i blåsorna[..]”
Jaha, tack, jag antar att man ska vara orolig för att alla andra fabrikat med one-pump lider av ett icke ”jämt” tryck och att det är därför som man bör välja Naish. Eller, kanske ska man utgå från att om linor är försträckta utan temperatur, så går de lättare av?
Jag orkar inte riktigt spendera min tid på att läsa artikeln, utan bläddrar till slutet för att se om där finns någon konklusion.
”Ny Delta Cut Trailing Edge
För att minimera deformation av bakkanten (trailing edge) så är nya dubbla 2-ply förstärkningar”Ja just det, jag tänkte inte på det… Nu vet jag vad jag ska köpa för drakar nästa gång.
Tack för alla visdomsord, Fahlensurf.
Ny regel från Chrille: Var kritisk mot information från återförsäljare om du vill ha en förnuftig idé om vad du skall köpa. I alla fall vad gäller drakar – bäbiskläder är inte något jag kan uttala mig om.
Christian
Bra skrivit!!
Men Naish Torch 3 rockar, bara så alla vet!
-
@Fredric71 385664 wrote:
Varför inte Cabrinha? (bara nyfiken) 🙂
Gillar dem inte bara, eller rättare sagt hatar dem faktiskt… 🙂
Tack alla än en gång, har precis gjort ett fett klipp på Ebay, en helt ny ouppackad, komplett Torch3 7:a för 650$ inkl. frakt. Så det lönar sig även om man åker på tull och moms, vilket jag tvivlar på, ska skickas som eftersänt resgods.