Forumsvar skapade

Sida 139 av 225
  • skanepaul

skanepaul

Medlem
    27 juni, 2007 vid 18:08 som svar på: Val av drake?

Nja, jag blir mest irriterad på dina inlägg så jag lägger ner nu, detta var mitt sista inlägg i denna tråd.

Sorry till den som nu startade den.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    27 juni, 2007 vid 17:42 som svar på: Val av drake?

Du måste ha noll koll på vindstyrka du grabben.

Jag menar merparten av dina inlägg är helt uppåt väggarna, vilket uppenbarligen mer än jag tycker, så därför känns det som du bara
    svamlar.

Jag menar, gå ut med en 18m stor kite i 10m/s och hoppa 5 meter högt med
    samma kite i 7m/s(OBS! utan att pressa!!), för mig är det bara dravel.

O jo, jag är säker!

Kom ner till sydkusten imorgon ta med din Rhino 18, så fort vi mäter upp runt 10m/s (borde väl vara runt 11-12 tiden) så
    kan du ju sticka ut en runda så ska jag filma det hela.

Deal?

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    27 juni, 2007 vid 16:56 som svar på: Val av drake?

@Eddie 392884 wrote:

Det är bara det att man knappt aldrig ser någon med en större C-drake än 15 these days. Antagligen av den enkla anledningen att det är fullständigt meningslöst om man inte väger +100 kg.
    Jag har aldrig sett ngn hålla en 18m2 drake i 10 m/s. Det är nog samma med de flesta andra. Därav våra tvivel.
    Grejen är att du kanske tror att det blåser 10 m/s….?
    Fast vi vet ju inte heller vad du väger?

Precis!

Du kör inte en 18 i 10m/s så är det bara!! Finns inget mer att säga om det.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    27 juni, 2007 vid 14:25 som svar på: Val av drake?

det var väl inte han?

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    27 juni, 2007 vid 13:45 som svar på: Val av drake?

@tetras 392796 wrote:

Potentialen är där för att hoppa högre när vindstyrkan är högre men för egen del när man kör på gränsen av vad man kan hålla så blir kontrollen följaktligen sämre. Således kombinationen kontroll och vindstyrka är optimal för mig kring 8m/s med denna drake på 18 m2, konstigare än så är det inte.

Vad väger du egentligen???? 150kg? Vid 8m/s pumpar jag 12:a! Fan inte ett stort jävla häckel på 18 kvadrat…

Bara GLÖM att du går ut med en 18m i 10m/s (om du således inte väger över 120kg), var får du allt ifrån?? Hur länge har du kitat egentligen?

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    27 juni, 2007 vid 12:37 som svar på: Film: Two weeks at Coche

Kanske för att mp4 komprimerar mer och är mindre generellt…

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    27 juni, 2007 vid 10:50 som svar på: Film: Two weeks at Coche

Tycker det flyter på bra som fan från den sidan, inga problem!

• Fet kameravinkel!

Top Hat är ju en rätt så duktig åkare, men varför i helvete ska han envisas med den jävla hatten, ser ju förjävligt ut!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    22 juni, 2007 vid 15:31 som svar på: Vindsurfare, sugen på kite

@tetras 391960 wrote:

Såja pojkar nu skall vi inte vara förtrödna, men om man tittar ner på dem som går på långa bryggan i Bjärred så tror jag nog att man är något högre än 0,5 meter. Jag tycker du skall prova en 18 eller 20 m2 North Rhino en gång och se vad du kan göra själv.

hahaha så fort jag kan lägga hand på en så ska jag testa…

Kan någon ge ett bra exempel på hur högt 5 meter är?

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    22 juni, 2007 vid 11:48 som svar på: Snubbe i Ystad som kör Takoon?

Nej, det var inte du.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    21 juni, 2007 vid 20:47 som svar på: Vindsurfare, sugen på kite

Utan att pressa också, bra jobbat… Men visst 0.5 meters hopp känns i början som just 4-5 meter.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    21 juni, 2007 vid 14:52 som svar på: Bli en Liquid Force Team Rider!

Men Pepä man skulle ju brinna för sporten…kiteboard då alltså, inte fotboll.

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    21 juni, 2007 vid 06:15 som svar på: Vindsurfare, sugen på kite

@tetras 391170 wrote:

Tja Bois,

I går blåste det stadigt 7 m/s i Lommabukten. Jag var ute med min North Rhino 18 m2. Jag körde med 50% fast depower på en 130 cm ”Twin Tip”, jag hadde inga som helst problem att ta höjd. Utan att pressa kunde jag lätt göra 4-5 m höga hopp. Bara för att det inte blåser 10 m/s eller mer så kan man ändå rippa fett bara man har rätt utrustning.

Är någon intresserad så är just den draken till salu, gå här om du vill veta mer.

hahaha 4-5 meter höga hopp… hahahahaahosthahahahaha

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    1 juni, 2007 vid 19:21 som svar på: VOMB Lördag

Fredde, hörde vad du håller på med!! Nu får du fan ta och skärpa dig! Trikåer passar inte riktiga män!!!!

• skanepaul

skanepaul

Medlem
    1 juni, 2007 vid 19:20 som svar på: Hur man monterar en vinge

Även dem fina bruna loafersen?

Sida 139 av 225
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA