sourra
Forumsvar skapade
-
@debkåusf 448074 wrote:
Jaha,så det hade inget o göra med att jag körde 6a o du 4,5a då!
Jag gjorde bedömningen att det togs ut av viktskillnaden mellan dig och mig men jag kan ha haft fel. Dock klarade sig Smal-Linus fint med en Cult-sexa. Tror jag. Han var spårlöst försvunnen när jag kom in. =)
-
Tony, din vitstjärt – ring mig!
-
Mycket bra Nic. Vad säger du om temperaturer kontra våtdräkter?
-
Fan Yann, du som låg så bra till för titeln ”2008 års störigaste signatur”. Vem ska nu ta hem trofén?
-
Lite otrevligt med gubben som drunknade i Varberg igår. Var ligger Goda Hopp där han försvann?
-
Här har du en användbar länk:
http://www.oso.chalmers.se/oso/Info/weather.html
http://www.apelviken.nu är också bra men inte för Göteborg. -
Pierrre, det borde funka med 9-5 lite beroende på hur kitesen är i draget. Samtidigt är det inte jätteofta det blåser 20 m/s så du får nog kanske mer glädje av en 7 kvm. Hoppa och lattja med en kite som är snabb som en trainer är ju inte helt angenämnt alla gånger.
Magnus, jag ser fram emot att se fler bilder. Eller gör jag verkligen det?
-
Äsch, det var så lite. Hade jag nekat dig åkning denna fantastiska dag hade jag ju varit hjärtlös.
-
@surfmc 447882 wrote:
Jag var lite för sen från jobb för att hinna hem och packa mm, tog några snabba bilder från strandkanten istället, jag orkade inte vänta in några feta hopp eller annat, antar att det kanske var lugnt på den fronten i den vinden.
Ja det var rätt lugnt på laddhoppsfronten idag men det blev några duktiga luftfärder då man skulle försöka ta sig över vissa vågor. Synd att man inte ser hur sjuka vågorna var där ute men man får ju i alla fall en aning om hur agressivt havet var.
-
@above_the_law 447880 wrote:
Tjoooohoooo vad bra det blev:grin: !
Men va fn Johan, du har väl en Naish-vågis? Eller orkade du inte släpa med den just idag?
Gott kört; Håkan R, Johan, Yann, Tompa, Magnus ”Bonnen” och Pierre och vem det nu var mer…:laugh: !
Nej inte än. Tänker nog slå till på en Naish FR 5’4″ eller rent av en FR 4’10” för att komplettera kommande 5’10:an just såna här dagar. Var så surfstressad att jag inte hann svänga förbi Fahlens innan surfet men det var kanske lika bra det – de har fått in så mycket godsaker att det är helt omöjligt att besöka butiken utan att bränna en smärre förmögenhet. Senast kände jag att det var en bra idé att beställa en Torch, endast gudarna vet hur ett besök idag hade kunnat sluta…
PS. Du glömde Linus =)
-
Byigt? Jag märkte inget. Men å andra sidan kör jag ju en Sigma, välkänd för sin stabilitet =)
-
Den landar kring 5K för en Sandwichhistoria med glasfiberfenor. Maila pöjken och hör efter vad som gäller med kiteanpassningar och leveranstider. Kontaktuppgifter finns på http://www.bluebottlesurfboards.com/about.php?cat=111&lang=swe
-
Du var ju i luften när jag kom ditt 30 minuter senare så du lär väl inte ha lidigt så länge. Vilken härlig dag det var – fullt tryck i 4.5:an och vågor så stora att de skymde solen (för det var solklar himmel) ibland. Det var fan största vågorna jag någonsin upplevt i Svedala. Behöver jag tillägga att jag var sjukt avundsjuk på er Nicco och Yann som sportade vågbrädor?