Forumsvar skapade

Sida 456 av 498
  • sourra

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 14:29 som svar på: många år på universitetet

Du kan nog se fram emot en surfkarriär på heltid, finansierad av A-kassan, om du anammar den snubbens stil på jobbet.

• sourra

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 14:22 som svar på: Mauritsius

@gh0st 404589 wrote:

precis, jag brukar dela antal knots på 2 helt enkelt.

Jag satt en dag på jobbet och fipplade ihop en liten tabell över olika mått på vindstyrkor och hur de förhåller sig till varandra. En sådan storslagen matematisk bedrift kan jag ju inte hålla för mig själv. Enjoy :santa:

• sourra

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 11:11 som svar på: Första provkörningen av Naish Helix

@bohm 404856 wrote:

Jag tror att naish-folket har samlats runt ett bord och brain-stormat om hur de ska komma på något revolutionerande och eget.. och så kommer någon smart på att vi bygger en kite som har samma form som en örn. Gud Fader själv har ju designat örnen och han kan inte ha fel.
    Blir kul och se om andra kommer apa efter desigen nästa år (typ som cabrinha och bow-konceptet), eller om det bara är en fluga som försvinner…

Har inte Ozone en liknande design på G också?

• sourra

Medlem
    11 augusti, 2007 vid 21:27 som svar på: Bästa gluggen för surf!?

Hallå Björn!
    Om du har kört med objektivet du köpte av mig (75-300) är det idé att blända ned ett par steg samt kanske hålla sig på 260-280mm istället för att köra på 300mm med vidöppen bländare. Den extra skärpa detta ger har du igen genom att du kan beskära bilden och på så vis få motsvarande bildstorlek. Vad det gäller RAW – JA! Dock är ett krav att man kör med ett program som gör det lätt att behandla bilderna. Jag kan varmt rekommendera Adobe Lightroom.

• sourra

Medlem
    11 augusti, 2007 vid 10:06 som svar på: dagens pensionärer äger!

Okynnesplantera och sen dra ut på en pallarrunda =)

• sourra

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 14:21 som svar på: kap verde

Vilken rebell du är Gammelman! Jag spelar hellre rysk roulette än jag hänger upp min semesters vara eller icke vara på det svenska postväsendet.

• sourra

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 14:00 som svar på: Kitepub torsdag

Va? Kitefilmer? Jag såg inga kitefilmer!

• sourra

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 13:44 som svar på: kap verde

Det finns ett konsulat i Göteborg också (ligger vid DJ-butiken på masthuggstorget) om du inte känner för att åka till Stockholm. Och det känner ju ingen normalt funtad människa för.

• sourra

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 08:20 som svar på: Kitepub torsdag

@Virena 404174 wrote:

Andreas sluta surfa på nätet nu. Annars ringer jag chefen din. På jobbet skall man arbeta hårt

Ja, och hör sen! =)

• sourra

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 07:10 som svar på: Kitepub torsdag

Good times (igår alltså, inte i morse)! Är det åldern som gör att man bli tokseg av fem öl eller är det ölen?

• sourra

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 13:32 som svar på: Spots i väst

Chiifen är och wackar tuvor med sin golfklubba och har så varit de senaste 6 veckorna. Det får helt klart bli en utvärderingstur till de där vikarna. För övrigt var det en riktigt inspirerande tråd från Anholt. Kanske får sparka liv i Jezaja och ta tag i de där privatplansplanerna. Kommer du upp och ölar ikväll?

• sourra

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 09:27 som svar på: Mission: Anholt

Fast de har i alla fall en färja som de kan åka direkt med. Är bilderna från deras Uge 30 som alltid brukar vara vindstilla?

• sourra

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 09:19 som svar på: Kompisarna vill börja Kita

@Ola_P 403938 wrote:

Rashguard mellan sele och dräkt är väl helt värdelöst, man vill ju att selen INTE skall glida runt.

…om man inte ska köra toeside och vill kunna ha kroken lite mer på sidan dvs =)

• sourra

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 08:44 som svar på: Kompisarna vill börja Kita

@Ola H. 403933 wrote:

OK, jag fattar principen med linorna. Men byxorna?

Haha, bra fråga. Det sägs spara våtdräkten från slitage men jag fattar inte hur. Så mycket sitter man väl inte på arslet då man surfar? En rash guard mellan sele och våtdräkt kan jag förstå men shorts övergår mitt förstånd. Jag kör säl-looken.

20070309_IMG_1672.jpg
    (Bild: Jezaja)

• sourra

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 08:33 som svar på: Kompisarna vill börja Kita

@Mården 403927 wrote:

hör väl inte till ämnet men det verkar va lite kiteare som läser här:)

varför ska linorna till draken va så grymt långa ?
    skulle det inte räcka me hälften,även om jag ser en del fördelar me just långa linor

Det har att göra med att man kan generera mer kraft med kiten om den har ett större vindfönster att röra sig genom. Har man kortare linor får man mindre kraft men i gengäld går det snabbare att flytta kiten från ena sidan av vindfönstret till det andra. Av denna anledning har folk som kör kites i vågor ofta relativt korta linor.

Sida 456 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA