sourra
Forumsvar skapade
-
@WakeNils 403929 wrote:
Får ni plats där båda två då?
Du har fått det om bakfoten Niels. Jag är en pojkvän att skämmas för, inte en son. Således har jag privilegiet att sova i vindsförrådet.
-
@Milkman 403922 wrote:
Hata stockholm.
Någon på framsidan vill adoptera en stockholmare som pratar för mycket??Du kan få bo i vårt källarförråd som en son som man skäms över.
-
Kolla en bit ned på http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=361729 så har jag skrivit ett oerhört ärligt värt-att-veta-inlägg om ön Sal, Kap Verde (antar att det är dit du ska). På östsidan ligger kitebeachen med side on-vindar och i väst är det platt. Hälsa på det här gänget så kan du nog få ett och annat tips. Stället drivs av en duktig kitejänkare som heter Rod och hans kaxiga flickvän. Det är även dit du går om du behöver reparera kiten.
-
@r1k 403327 wrote:
Om du har den attityden så tycker jag du slutar direkt. Gha blir så trött, kunskapen kommer knappast till dig, den får du söka upp.
@r1k 403441 wrote:
Då fattar du ju fortfarande inte varför jag skrev det. Att fråga om olika kites och ta reda på information OM dem, är en sak.
Att bara säga, leta upp ett kit åt mig så jag kan köpa, är en annan, vilekt du gjorde.
Visst har jag varit grön, men tog knappast en sådan enkel väg. ”Hey steffo, kan ni leta upp ett kit jag kan köpa att börja med.”Min tolkning kvarstår. Det är fortfarande bara ett sätt att be om hjälp och att säga åt någon att ”sluta direkt” är att be någon dra åt helowaite. Killen ville ha hjälp att välja ett kit, inte en föreläsning i vilken attityd man ska ha. Släpp det nu.
-
@Issa 403732 wrote:
Nej, jag hade ett extra lås på främre bromsskiva, ett sånt som försäkringsbolagen gillar… Omöjligt att klippa på plats, helt säket på att de forslat bort den först, därför borde ju någon sett detta…
Coolt att du hittade din moppe!Fan vad tråkigt. Att folk ska ha så svårt att skilja på sitt och ditt.
-
@r1k 403700 wrote:
Sen är väll inte du rätt man att säga det där 😉
Det är inget fel med en livlig diskussion men att be någon brinna i eldarna för att de ber om hjälp är till och med out of my league =)
-
Mårten löste det genom att finna en ny ägare till brädan och en ny bräda till Lina. Muito obrigado!
-
Är man toköverriggad och det är byigt hjälper det inte att man har en bow om man har kiten rakt över huvudet. Dock bör man hålla kiten ut över vattnet så att om man blir draggad blir man blöt istället för loftad om man nu tvunget ska ha en kite uppe i luften då. Jag hjälpte en polare som vindsurfar (men som inte kört på ett par år) att lära sig kita. Efter 3 x 2h stod han upp och tog höjd som om han aldrig gjort annat. Iofs tog säkerhetstjat/övningar 2 av de 6 timmarna.
-
Ja en vågbräda funkar ju alla tiders i princip så länge det finns vind att hålla draken i luften. Annars vet jag att Jezaja gick och köpte en beggad foil 17 kvm som går att köra från vakuum och uppåt. Upplevelsen var tydligen som att köra som en buss med släp.
-
Ajajaj… Det här verkar farligt för plånboken. Det är nog bäst att aldrig testa den.
-
@Chohoo 403345 wrote:
Och här är filmen:
Jävlar, det är inte direkt någon spegel det körs på. Lite som att köra störtlopp i puckelpisten =)
-
Robban är grym! Får man se honom på kitepuben?
-
Hehe, kanske, kanske… Cheriffen, Virena – just do it! =)
-
Gött med ett lätt ostluktande könsskägg. Själv har jag turen att ha en flickvän som har samma efternamn som jag så med lite manipulation kan jag nog få hela bekantskapskretsen att tro att vi är gifta. Vore fint att slippa lavemang på offentlig plats iförd kycklingdräkt.
Cool James strök tydligen med i en bilolycka i Tanzania 2002 så Pierre måste vara black teacher.
-
r1k, tagga ned. Det är valfritt att välja om man vill hjälpa eller ignorera.