Forumsvar skapade

Sida 466 av 498
  • sourra

Medlem
    19 juli, 2007 vid 14:51 som svar på: lite bilder från umeå

Prima bilder! Känns fan som att man är ute på vattnet när du fotat sådär mitt i plasket. Kanske därför jag sitter på jobbet och huttrar – det ser ut att vara max 6°C varmt. Det där med att Umeå är i topp i solligan är bara båg va? =)

Tänkte nog besöka the roots (913!) i slutet på sommaren och funderar lite på att stanna till Salusand på vägen upp. Vill minnas att det kan bli rätt ok vågor där men är det någon vind att tala om?

0033.jpg

• sourra

Medlem
    19 juli, 2007 vid 14:29 som svar på: front roll

@tetras 398544 wrote:

Det här är en bra tråd, konstruktivt och sakligt.

Du är en bra trådkommentator, konstruktiv och saklig

• sourra

Medlem
    19 juli, 2007 vid 12:26 som svar på: Till alla som ger kurser i år (och i framtiden)

Inte att förglömma – det är tyskt.
    PAS AUF, ICH SPRITZE!!!

• sourra

Medlem
    19 juli, 2007 vid 10:02 som svar på: Kitesurfare i sjönöd utanför öland

@tetras 398429 wrote:

Ingen våtdräkt kl22:00 på kvällen i Östersjön och frånlandsvind, kan inte vara något annat än någon som inte har någon ”koll” över huvud taget. Men även en idiot får alla andra att lida.

Jag tycker idioten är den som kallar andra för idioter utan att ha all fakta. Ska du inte häckla han som skadade sig i Skanör också?

Det må vara dumt att köra i off-shore utan räddningsfarkost men du vet ju inte om det varit en duktig åkare som t.ex. fått linbrott och sedan trasslat in sig i linorna då han försökt köra självräddning med kiten som flytetyg. Det kan ha varit en bra åkare som haft en dålig dag, det vet du inte. Jag tycker du ska ägna dig mer åt att göra monsterhopp i stiltje med din 18-kvadratare och mindre åt att haspla ur dig dumheter. Du är fan värre på en dag än vad gamla Jonaish var på en månad. Var sitter den där block-knappen nu igen?

• sourra

Medlem
    19 juli, 2007 vid 09:51 som svar på: Till alla som ger kurser i år (och i framtiden)

@christian12345 398442 wrote:

Är det inte det vi har IKO till? Jag tycker att IKO verkar ha bra riktningslinjer och rättesnören. Jag tror inte att det blir bättre för att vi gör ett subset till IKO som heter SKO. :crazy:

Christian

Ord!
    Men sen finns det ju KSA också. Oavsett vad man tillhör vore det ju fint om man kunde säkerställa att instruktörerna har fokus på rätt delar av kursplanerna. Det finns många sätt att ta sig igenom en kursplan (”Leash har jag nämnt i förbifarten – check – safety zone har jag nämnt – check…”).

• sourra

Medlem
    19 juli, 2007 vid 08:48 som svar på: Till alla som ger kurser i år (och i framtiden)

@pjoter 398409 wrote:

håller me de sista.

tänkte bara tillägga en grej, den där jävla tummen upp/tummen ner är nog de mest korkade tecken som finns. jag som är halvblind ser en figur som sträcker ut en arm. varför inte sträcka armen uppåt rejält istället?

Eller varför inte både och? Vad man än gör som inkluderar andra än en själv (t.ex. möter någon ute på vattnet) är det alltid fina fisken att vara övertydlig. Men långt innan man ens ska givas tillfälle att vara övertydlig ska man ha allt det grundläggande så jävla klart för sig. Alltså, det ska inte bara nämnas som nåt man måste säga innan man får lära eleverna det roliga. Kurser ges för att eleven inte ska riskera sin egen säkerhet eller andras, inte för att instruktören ska få visa de roliga sakerna. Klanta till det bland folk kan man göra utan att ha gått kurs.

• sourra

Medlem
    19 juli, 2007 vid 07:21 som svar på: Till alla som ger kurser i år (och i framtiden)

@CooperVickis 398386 wrote:

Grejen e ju den också att vissa kanske kommer ihåg teorin i tre sekunder och glömmer den sen så man kan ju inte fråga folk vad dom har lärt sig och sen ”svartlista” nån om man inte vet hur det egentligen är.
    Jag tror folk som går kurs är jävligt sugna på att börja köra och inte tar säkerts infon på allvar.

Jag antar att du menar säkerheten när du säger ”teorin” och redan där är det fel. Säkerhet ska inte vara teori, det ska vara teori OCH praktik. Man ska få känna på allt som gås igenom (quick release, självräddning, launch osv). Det är så man får saker att sitta.

Sen finns det alltid nötter som inte ser allvaret och det är instruktörens uppgift att se till att dessa nötter inte kommer till nästa steg förrän de tar grunderna på allvar.

• sourra

Medlem
    19 juli, 2007 vid 07:05 som svar på: Till alla som ger kurser i år (och i framtiden)

@walle 398380 wrote:

varför inte ta reda på vilka som håller såpass usla kurser och ”svartlista” dom?

Det är ändå en ganska farlig sport där det kan hända riktigt farliga saker om man inte lär sig rätt saker…

Låter som en apa för Skottens Kiteförbund. En nationell kvalitetssäkring skulle knappast skada.

• sourra

Medlem
    19 juli, 2007 vid 05:13 som svar på: Kitesurfare i sjönöd utanför öland

Sounds like it might have been a close call
    Länk

• sourra

Medlem
    18 juli, 2007 vid 22:38 som svar på: Vinn en Helix 2008 kite!

@skotten 398329 wrote:

egleeh, looks like it has been beaten around with the ugly stick man…

We all do Skotten, we all do…

• sourra

Medlem
    18 juli, 2007 vid 22:35 som svar på: Back in town

Haha, galnaste jag har läst på länge. Rädsla kommer med åldern =)

• sourra

Medlem
    18 juli, 2007 vid 13:41 som svar på: Naish Sigma Series -> Helix

@Falle 397775 wrote:

Får alla modeller till mig om någon vecka eller 2… Demar omgående!

Låter prima. Kommer priserna fortsätta vara riktigt bra?

• sourra

Medlem
    18 juli, 2007 vid 11:17 som svar på: Dingfritt

@christian12345 398129 wrote:

SE! Nu kryper du allt till korset, vad?

Kolla på jobbet. Det finns alltid någon shipping-avdelning där man kan smöra lite för någon pack-tant och få bubbelplast.

Christian

Jag tror du förväxlat mig med någon som smörar för pack-tanter.

Tack Hr Modin för tipset!

• sourra

Medlem
    18 juli, 2007 vid 10:50 som svar på: Dingfritt

Fast mitt problem är egentligen inte huruvida jag måste betala för eländet eller ej utan snarare hur jag ska packa det för att komma fram med icke sönderslagna grejer. Bubbelplasten kan ju funka om man råkar ha en rulle liggandes. Men det har jag inte.

• sourra

Medlem
    17 juli, 2007 vid 10:52 som svar på: Naish Sigma Series -> Helix

@psychonauten 397877 wrote:

Tycker inte det var nåt revolutionerande eller speciellt övertygande faktiskt.

Det är ju i varje fall mer revolutionerande och spännande än det brukar vara då nästa års pryttlar släpps.

Sida 466 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA