stickan
Forumsvar skapade
-
Stämmer bra!
90 gram om väte används.Mvh Stefan
-
Finns nu två issurfingklipp på FTP:n
issurfing030117 och issurfing030118
Inte några märkvärdiga men ändå, tyvär lyckades inte fotografen fånga några riktiga högfartsbilder men hålltillogdo, förhoppnings vis kommer det mera från en annan källa inom kort!Mvh Stefan
-
Precis som med flytkraften för en bräda i vatten kan man räkna på vikten i luft. Den mängd luft brädan pressar undan (volymen), så mycket lättare blir brädan. om du fyller brädan med en lättare gas än luft kan brädan bara bli så mycket lättare än vikten på den luft du ersätter. se mitt inlägg tidigare…
http://www.steffo.nu/forum/showthreaded.php?Cat=&Board=konfen&Number=83263&Forum=konfen&Words=v%E4te&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=allposts&Main=83124&Search=true#Post83263Mvh Stefan
-
mera is…ursäkta att det inte finns något segel men tycket bilder blev så bra…
-
en till…ja det är långt till Maui….
-
Några till bilder från dagen. Enormt glid på den blöta isen och bra tryck idag också…Gick nästan viting på vattenpölarna
-
Fullt häng i 3,7an
Västerås flygplats mätare visade detta:
Uppdaterad: 01:50 PM CET on Januari 17, 2003
Observerat vid Vasteras, Sweden
Temperatur 43 °F / 6 °C
Vindavkylning 33 °F / 0 °C
Fuktighet 81%
Daggpunkt 37 °F / 3 °C
Vind VSV – 28 mph / 45.1 km/h
Vindby 40 mph / 65 km/h
Lufttryck 29.56 tum / 1001 hPa (Stabilt)
Förhållanden mestadels molnigt
Sikt –
Moln mestadels molnigt (BKN) : 1800 ft / 550 m -
Dagen brall erbjöd fin januari surf på mälaren!!
upp till 15m/s (som sedan ökade till 20 i byarna lagom till att man plockat ihop) -
På COOP finns en tejp som heter ”lagningstejp” 3M som är suverän, den är transparent och mycket segare är packtejp och har bra vidhäftning. Lite dyrare är packtejp, när jag köpte den kostade det 70kr för 10m 5cm bred men mycket billigare är ”riktig” monofilmstejp.
Prova den !!
Mvh Stefan
-
Hej
Brädan har truckar men dom är inbyggda i själva brädan. Det bästa är att maila till honom så får du nog ritningar. Vi har även klurat på en enklare variant på samma koncept men med tre medar. två fram och en bak. Han har ritningar på den också.
Dock är ritningarna gjorda i autocad.Tommys mail:[email protected]
Mvh Stefan
-
Det går ju en ”kanal” mellan segelfacket och mastfacket där man drar spännbanden och dra en vajer där ska nog inte vara några problem. Dock kan det vara en idee att dra både spännband och vajer innan man fyller bagen och lägger den på taket. Som nämts så blir en fullpackad bag TUNG och när man sen ska försöka pressa igenom en hand (spännband) i den nämnda kanalen blir det problematiskt.
Mvh Stefan
-
Kan lätt säga att min Neil Pryde Streamliner-bag är den bästa surfprylen jag köpt som inte används på vattnet. Man får lätt ner 5 segel om man använder den yttre dragkedjan och har man mindre prylar med sig drar man igen den men den tightare dragkedjan. Masterna har man i ett fack under seglena (3 st delbara), varje del i sitt fack dock går det max ner en 490 mast om man ska kunna stänga facket. Hela paketet sätts sedan fast enbart runt masterna så man klämmer inte seglena med några remmar.
En viss vanligt förekommande medresenär är också helnöjd då man inte behöver ha allt inne i bilen…
Mvh Stefan
-
Att fylla en bräda med gas kommer inte att hjälpa dig. Se min idee att fylla en Airinside med gas.
Borde väl en blivande kemi ingengör kunnat räkna ut på förhand

Mvh Stefan
