styret
Forumsvar skapade
-
vet inte hur det är med öppettiderna på dom två nrämsta boendena i april, vandbergen kan iallafall vara svårt tyror jag.
bo pensionat i vickleby är öppet året runt.
-
okaj. vi flyger typ runt 19 den tredje från arlanda och kommer ner 11.15 eller nått sånt den 4:e.
ses där. -
naj och vet itne om strandens faciliteter har öppnat då heller. men det blir jävligt kallt i bilen med kan jag lova…
-
andreas. hur dags den tredje åker ni?
shit vad räligt om vi hamnar på samma plan. då lär inte jag vara i körbart skick när vi landar… -
245a med två pers är klockrent.
sovit rätt mycket i min. plocka ur sittdynan innan du fäller ryggstödet och stadga upp med lite smuts så har du över två meter där bak om du skjuter fram sätena när det är dags för nattning.
men finns som sagt resurser iallafall. -
jorå. det finns många alternativ till boende.
sandbergens vandrarhem och stora frögården ligger på gångavstånd från surfstranden. stora frögården är lite dyrare, hotell typ har jag för mej. sen ligger bo pensionat i vickleby typ 2-3 kilometer från haga. där har även capellagården stuguthyrning på sommarn tror jag.
finns hotell ch vandrarhem i både mörbylånga och färjestaden samt mycket bra viltcampingmöjligheter.
stughyra löses nog lättast genom turistbyrån. jag ahr en stor välutrustad stuga i mörbylånga för uthyrning, och anna s-78 jönssons familj har en för uthyrning nere i sandbergen som ligger granne med haga.det finns en del kontaktuppgifter under boende på owc.nu och om det är nått annat ni söker så kan jag leta fram telefonnummer.
-
juli är oftast att glömma. bättre än på många ställen så års men inte bra för att vara haga. bäst är haga på våren. april till mitten av juni är riktigt riktigt bra. vind kanske 3-6 dar i veckan om det är rätt förutsättningar. dvs syd-sydvästlig grundvind och solsken, vilket det oftast är.
andra halvan av juni är helt okej men inte lika bra. sen kommer det igång ordentligt i augusti igen och fortsätter vara riktigt bra fram till typ oktober.
haga är ju även riktigt trevligt även om det itne blåser. bra klubbhus, stora ytor att lattja runt på, volleybollplan, mängder av andra surfare att snacka skit med och ännumer leksaker uppe på campingen. finns en hel del att göra runt om på ön om man tröttnar på att hänga. djur, natur, kultur, nöjen.
dock finns inte längre någon taverna på själva haga men ofta fest på klubbens veranda. hur gott som helst att sitta och dricka ett par öl, grilla, lyssna på musik och ljuga samtidigt som man kollar på solnedgången över sundet.På sommarn är Kalmar rätt dåligt som utestad, då (främst i juli) tar istället borgholm vid som enligt många är riktigt bra. beror på vad man är ute efter. gillar man vanlig nattklubb och partyprinsessor är Strand hotell i borgholm the shit. finns även andra trevliga hak att hänga på om man gillar annan typ av utgång. mitt tips är Garaget som är en rockklubb som även kör reggae och hiphopgrejer ett par gånger per sässong.
ett annat tips som är på gång är Kajutan i Mörbylånga (närmsta samhället från haga, 8km södrut) som börjar bli bra, kasnke händer nått surfrelaterat där i sommar, vem vet.betämmer du dej för att chansa på att komma i juli är ett tips att ta det 9-10 då det tredje året av Öland Roots går av, reggaefestival bara några hundra meter från haga. mycket kända svenska reggae och ska-band.
Fråga gärna nått mer om jag vart luddig eller glömt nått.
-
vi kommer den 4:e jan
-
karlskrona allså. verkar som vi alla har begått synder där. vad fan är det som gör att vi alla hamnar där i fyllan och villan. Vad är det i denna mytomspunna och guldskimrande blekingska centralort som fångar allas vårt intresse på ett så betagande sätt?
-
varför blir det alltid såhär… så fort det är kallt får vi se en nästintill naken lång och blek ian i tveksamma plagg…
men det värsta är att det sågott som alltid verkar vara helt utan alkohol i blodet, och det är vad som skrämmer mej riktigt mycket. -
men hur många procent av alla inlägg på konfen är obegripliga? inte särskillt många. är det nått man itne förstår så är det väl bara att fråga. hellre en levande konf (dock utan dom totala utflippningarna som har varit ett tag, kul ibland men inte hela tiden) än en där man måste sitta och suga på sina medelanden en dag innan man postar dom.
morsan pluggar sånt där med att skriva frågor som absolut itne kan missförstås och sånt och DET fattar jag fan inget av.
-
Svar till:
klicka på sklep o sen desky. men verkar vara 05or det handlar om.
[/ QUOTE ]
uppenbara knapptryck…
-
fan den parken är götti. pissa i lekstugan är lågt när det finns sånna sköna träfyrkanter i hela övriga parken.
jag ahr för övrigt stagedivat från scenen i bakgrunden, dock fanns det inget folk som kunde ta emot…
-
jag hatade den bruden innan och iomed att hon skaffat en sån lite äcklig hund gör att jag verkligen känner för att döda henne
-
styret
Medlem25 november, 2005 vid 15:49 som svar på: Ställe som funkar också för nybörja- Jericoacoara?nä årsmöte är det. mest gutt om det är mycket folk där. ska ringa karlen nu.