Forumsvar skapade

Sida 112 av 269
  • styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 21:03 som svar på: Ta med sig eller hyra i Kapstaden?

skulle också villja höra om erfarenheter med BA till kapstan. har två alternativ. antingen south african airways för 11000 plus 1200 enkel väg för prylarna eller 8500 med BA men med risk för dyrare prylfrakt.

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 20:53 som svar på: Beggad bil till surfet och lite till

samma här. kör min 245 på 0,9 rätt konstant. och då brassas det ofta på över 120 över alvaret. och då är min jävel 4växlad. vet inte vad man justerar men ska gå att ställa dom rätt bra. nån mer motorkunni kanske vet.

ska serva min jävel i veckan för första gången och hoppas kunna peta ner den ännu ltie mer. rekordet är 0,82 sträckkörning öland-lindesberg i 130. bnlev chockad när jag tankade innan hemfärd.

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 20:48 som svar på: Lång buss med plats för 5 personer att åka i?

ford traffi kanske. farsan och jag funderade på en sån ett tag.

tror den borde räcka till.

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 20:30 som svar på: Musik i surfvideor…

tycker faktiskt filmerna har utvecklats en hel del på det planet. många filmer kör fortfarande med det men många har börjat dra åt andra håll. två bra exempel är tillexempel 7sons of freestyle som kör riktigt ball musik, allt från pop till rocknroll till newschool country (älskar den ”feeling allright”-låten), och lars pedersens film feed your soul (är väl den senaste va) som blandar rätt friskt, electroniska grejer, lite rock, lite skatepuink och framför allt mitt absoluta favvoband just nu! The Stingers ATX, svängig amerikansk Ska som får folk att dansa höfterna ur led.

även bland dom som gör amatörfilm så blandas det rätt friskt. många av freestyleseglarna kör ju på hård jänkarhiphop, till metall och skatepunk i rambos hopprullar (har jag för mej, länge sen jag tittade) pop och radiomusik, eller nån av det äldre gardets (knatte eller vinta ?) film med sinatrasoundtrack, jag ahr gjort nån med rå powerpop och en med newschoolcountry. har planer på att göra nått på en brutal rock n roll låt jag har lagt fingrarna på.
    skulle även vara kul att lyckas få till nått bra med något av våra riktigt bra svenska skaband, har svårt att få ihop den kombon i huvet bara, ska testa framöver.

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 09:08 som svar på: Var är det bäst i morgon på ost kusten??

har aldrig surfat där, beror på om det blir rak syd så funkar det kanske men drar det något åt väst skulle jag inte ta det.

är ju nästan 10 mils extra resa dock.

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:08 som svar på: är det bra att göra det ??

det är ju din syn på saken… wink.gif

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 08:07 som svar på: Var är det bäst i morgon på ost kusten??

hoppas på riktigt mycket vind så det blir lite åka av i grönis imorrn.

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:48 som svar på: är det bra att göra det ??

okej… ”en mast mindre” med andra ord.

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:39 som svar på: är det bra att göra det ??

Svar till:

en mindre mast innebär ju ett finare segel.
    är själv 16 och det är bara att slita hårt för pengarna och man vill skaffa nått

[/ QUOTE ]

vad menar du? en seriös undran alltså. förstår itne meningen.

ja även om man satsar på billiga grejer så är det ett rätt hårt jobb att skaffa ihop surfprylar, när jag var 16 (och det är inte många år sen) körde jag på en bräda från 95 och seglena var inte mcyket yngre. men lika kul hade jag för det. då seglade jag även sönder allt jag hade så det gällde att ha billiga grejer… hehe

• styret

Medlem
    30 september, 2005 vid 07:24 som svar på: är det bra att göra det ??

Svar till:

tyvärr inte så mycket pengar när man är 16 å så !!

[/ QUOTE ]

Svar till:

skaffa severne s2 eller liknande som går på 430!

[/ QUOTE ]

går dessa ihop?
    kapa inte masten utan leta fram nån billig 430 istället. kolla här på konfen eller tex vindsurfing.se som har bra priser, billigare än så blir det nog tyvär inte. dom flesta segel upp till 6.2 går på 430 så om du itne tänkt köra större segel än så är det inga problem att sälja 460n.

angående rätt mast till rätt segel så håller jag itne med. visst blir det kanske den bästa kombon (vet dock folk som upplevt annat) men det kan bli jävligt bra grejer även med billiga master. känner ett par stycken som idag är i freestyleeliten men ruskigt bra placeringar som för bara några år sen körde 25 procentiga gunmaster.

ditt inlägg känns som att du är precis i början av en lång surfkarriär, har jag rätt? isåfall ärd et viktigare att ha grejer att segla på än att gå och samla pengar till det värstaste värsta. köp billiga men bra grejer och itne det senaste som dom flesta här inne brukar förespråka.

• styret

Medlem
    29 september, 2005 vid 17:54 som svar på: Laga bräda

yes det är watski.
    dom brukar ha lagningssett inne. komplett sett med lamineringsepoxi, härdare, microballonge, limfiber och väv men en såpass lång spricka kan kanske berhöva ltie mer väv.

ta med den ner till haga nån dag om det blåser så kan vi kolla på det, hur det behöver lagas och sånt och ge nått tips.

/styret (vit 245, brukar parkera längs staketet)

• styret

Medlem
    29 september, 2005 vid 17:48 som svar på: polsk schampo reklam med windsurfing

ofan. det var kennta som pratade bredvid mun som vanligt. men gutt att det blir nått iallefalll.

skulle det itne vara gutt om nån av elitgänget blev sponsrad av, på tal om hygienprodukter, typ serla eller lambi… så gutt att få en jävla masa skithuspapper och dessutom betalt för det…

• styret

Medlem
    28 september, 2005 vid 21:54 som svar på: Shit vad det gick av!!!

ja fan verkligen thug4life-cred på det här från 485 kru

• styret

Medlem
    28 september, 2005 vid 21:54 som svar på: Shit vad det gick av!!!

ja fan verkligen thug4life-cred på det här från 485 kru

• styret

Medlem
    28 september, 2005 vid 21:07 som svar på: polsk schampo reklam med windsurfing

ryktet går att vi kommer få en svensk version med en av våra svenska surfbrudar.

Sida 112 av 269
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA