Forumsvar skapade

Sida 117 av 269
  • styret

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 19:58 som svar på: New and Fresh!

angående fack.
    kommer ihåg nån fräck lidingökille som sa sej inte behöva nått sånt när vi kollade i ottossons buss. tror tillomed det var lite förakt för dom som har det i rösten…

men kanske du skulle kunna göra små hyllor med nöt framför, sånna som staffan ahr typ. och sen bara dra fast dom med självborrande plåtskruv i förarsideväggen högst upp vid taket. du får fack men har plats kvar i sängen.

men trots platsen ska vi nog spoona på classic ska du se.

• styret

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 12:04 som svar på: Långgrund sandstrand i Grekland?

zakyntos har jag hört ska vara fint och speciellt strandbaren baywatch där verkar vara trevlig och mysig…

• styret

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 18:16 som svar på: Test på panoramabild

det gör han ju. alla kan drabbas av klåda i ändtarmen. däför finns nu alcosanal receptfritt på apoteket.

om man vill ha den åt andra hållet, fast nu går den som sagt i ordning så finns det ju ett finurligt verktyg som heter ”spegelvänd” eller ”flippa horisontellt” eller nått sånt.

• styret

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 07:21 som svar på: fräsiga vindsrfare på Blacken 3/8

efter en snabb sökning på brädseglarförbundets sida så fick jag fram det här. SWE 125 – Thomas Lundgren

• styret

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 07:18 som svar på: Hur mycket cash lägger ni på prylar?

i år typ ingeting. typ nån tusing eller lite mer. två fenor (varav en begagnat, eller kennta fick med den till sin skate men har aldrig använt den…
    fotstroppar, ptja det är nog det jag köpt i år.

kommer nob bli ett eller två segel till hösten och sen går väl vintern i sydafrika på lite pengar också.

• styret

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 18:10 som svar på: Surf-Eric, upp till kamp! Visa bussen!

auswitchslafe-mode heter det väl i nerflält läge?

• styret

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 14:28 som svar på: Handskar/vantar!

har vanliga diskhandskar och furfar så länge det är öppet vatten. nemas problemas. billigt och bra.

• styret

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 20:02 som svar på: Sydafrika – vilka har tänkt åka dit ?

som sagt. ove och jag stannar nog längre än en månad.
    beror på kosing iofs men tror itne det ska vara några problem. som sagt. vi måste ta ett familjeråd om det här innan vi går ut med för storstilade planer.

• styret

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 19:58 som svar på: vanfunderingar

med ännu hägre bensinpris i samma stund som man troligen kommer börja få pendla till jobbet samt fått reda på vad som behöver fixas så får jag gå utan van.
    men erkänn att den är huuuuur fet som helst. zebraklädsel i den och man ångrar nästan att man har förhållande.

• styret

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 07:24 som svar på: Segellinje till TripleX 119 + vågbräda?

jag ahr duke 04. 6.2 oxh 5.4 och är äckligt nöjd med dom.
    bra sula och trimningsmöjlighet. dom är ju sydda för lite tyngre seglare (dvs inte jag) så det är jävlar i mej drag i dom.

i ditt läge tycker jag det låter som duke is tha shit om det är till vågbrädan du tänker ha dom. duke är en reselinje där dom största storlekarna är freeride som sen blir freestyle i 6.2 och sen nere i 5.4 och dom mindre modellerna blir mer och mer vågsegel medans superstar är freestylesegel hela linjen.

att duke är supervälsydda med förstärkningar på en massa finurliga ställen runt om gör det ju inte sämre. typ tjockare monofilm och förstärkta sömmar i dom två understa rutorna som skydd mot knän oh hänselekrokar, slitskydd i lattändarna och akterliket så man inte nötter så mycket vid rikning på slitande material mm.

• styret

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:30 som svar på: Nu blir Boman farlig!

kennta är ju 50+…

• styret

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:29 som svar på: säljes Canon 20mm 2.8 USM

är det nån som läser annonsen som kör canon och saknar en 20 milimeters glugg är det ju inget snack. bra pris för en grym glugg.

till allt annat än vindsurf använder jag min 24mm 90% av plåtandet. man måste gå så nära så man känner lukten av objektet.

• styret

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 23:06 som svar på: BAAH! hur kommer man vidare?

´jag tycker och har märkt på dom jag ahr lärt komma igång med jippen att det mest kritiska komentet ofta är just kliva runt i gippen. seglet kommer ofta av sej själv eller kan fipplas med i efterhand. men steget runt måste vara bestämt och konsekvetn.

svårt att beskriva här.
    antar att du inte sysslat ått vidare med ballet… för isåfall hade det enklaste vart att beskriva steget som att gå in i 3:e position…

på ett mera grabbit sätt kan man nog beskriva steget (som iallafall hjälpte mej och ett gäng till att komma igång) som om du tänker dej hur fötterna står när man står i givakt men isatället för att ställa hällarna hot varandra så sätter du hälen på framfoten typ vid hålfoten på bakfoten. ställ dej upp och testa.

alltså:
    -segla framåt,

-fall av,

-hoppa (iallfall nu i början) ur stropparna.

-tryck ner tåkanten så brädan börjar svänga bort från vinden,

-Stå kvar till brädan bara är en liten bit från rak slör

-flytta framfoten in i bakfotens hålfot och sätt den gamla bakfoten framför den nya bogens framstropp.

-TADA du står på den nya seglingsbogen, bara att flippa seglet, ta ett par pumptag och slänga av en switch chacho!

alltså. ett snabbt och jämt steg på två enkla fotförflyttnignar och du är runt. windsurfing made simpel.
    tänk på att fortsätta svänga även när du flyttar fötterna.

• styret

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 22:18 som svar på: Sjögräs på haga!!

jag är så dum i huvet! jag var på skidsport idag. men köpte jag nån ny sjögräsfena… näpp.
    fan! några huffsade grässläppande freestylefenor lär dom ju inte ha på babylonshopen här hemma.

• styret

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 12:41 som svar på: Surf på Kanal 5 ikväll fredag

Monaco. just nu ær jag i Køpenhamn. återkommer till vardagen i slutet på veckan. ska upp till tjockholmen ett tag innan.

Sida 117 av 269
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA