styret
Forumsvar skapade
-
kollade bara båtvädret men det ser ju kass ut.
men blir det vind så är jag där. börjar jobba vid 2 men hinns ju lite innan om det blir nått. annars ser slutet av veckan ut avv kunna funka, om dom inte flyttar fram prognosen som vanligt. -
longobard.se kasnke. vet inte om dom ahr nån köp o sälj.
just nu har SP longboardrea, ring och prata.
flickvännen och jag har delat på en ett tag nu men har tröttnat så snart dyker min sector 9 cosmic sc3 upp. en riktig supercruiser med mycket surfkänsla i.
vart ute och checkat backar hela helgen, nästa vecka smäller det. -
porcelina är göttiga som fan. har deras demo.
men har aldelles för mycket sån musik. och system of a downb med mera är ju inte ens i närheten av det jag efterlyser. vill ha mer renodlad surfrock/pop. stålsträngar, elorgel o´ch texter som handlar om stränder, brudar och kärlek.
typ moderna beachboys, tex the thrills, the coral och sånt.ska kolla upp euroboys.
-
det är som rasmus säjer.
dessutom är istigningen viktig. framfoten först.
alltså. kroka ur, fall av lite, ta ett par pumptag.
kliv ur stropparna, lägg framfoten ovanpå vattenytan och följ eter med bakfoten (dom första gångerna kan du bara släpa framfoten och känna hur det känns). samtidigt som du lägger i fötterna ska du korta armarna och hålla dej riktigt nära riggen, bröstet nästan emot bommen.släpp ifrån dej riggen lite för att kunna lyffta dej upp på brädan igen. fast den väghen behöver du itne tänka på, den brukar komma av sej själv. ett ganska lätt men coolt trick.

-
jag skulle nog försöka hitta nått nyare.
från samma år som brädan typ. -
Svar till:
Det är väl alldeles för tidigt för aprilskämt?
Verkar isåfall som om ngn inte kan rigga riktigt rätt
[/ QUOTE ]
jag har aldrig riggat ett disco så¨det vet jag inget om.
vet däremot vad mycket rutinerade testare har att säja om saken. 6.2an var nog att salta lite väl av mej men det är så det blir vintertid du vet.
men 5.8 iallafall. -
och kenneth är jäääävligt gammal… haha
jo det är klartr det spelar in på våren med.
varför skulle det vara skillnad på naturkrafterna på sommarn mot våren? -
beror ju på storleken på seglet.
ska du ha det KA´t frågisåfall vad det är för mått på det. -
närå det var nog ett bra pris för en så fräsch bräda.
alubom och 30-50%mast skulle jag slå till på.
kanske localspirit freedom och simmer sc6 från skidsport
finns billigare varianter hos andra shoppar med. bommen kan man iofs köpa beggad men masten skulle jag köpa ny om jag inte hittade en hållbar till riktigt bra pris beggad.
-
den mesta snön är borta, bara lite skotthögar som ligger i skuggan som är kvar nu. däremot dyngsurt i backen (både stranden och alvaret är insjöar just nu) och det lär no ta ett apr veckor mer än vanligt i år.
jag tror inte på nån riktig bris förrns i maj i år.
2004 hade vi en grym försässong men jag tror att i år kommer sommarn rocka hårt.
walle. sydväst är absolut bäst men brisen kan putta runt det mesta förutom ostlig.
nordligt kan bli fett hård bris men då suger ju haga iallafall.
-
har för mej att rambo hade sönder en sån med nån gång. kan ha fel.
alla mastfötter är ju som alla rörliga delar på vad man än pysslar med, dom slits så det är väl egetnligen itne mycket att bråka om. inga stora pengar jämfört med resten av kittet liksom.