styret
Forumsvar skapade
-
grattis till en jävligt bra bräda.
vad fick du ge?
-
min duke 5.4 drar ju lika mycket som dico 6.2an.
sen att jag har världens smämsta planingsteknik är väl en annan femma…

-
absolut tycker jag.
den brädan (eller ännu hellre en M, men man kan inte få allt) och 6.4an och du är hemma om det är freestyle du vill hålla på med. sen är det bara att kompletera neråt.
det är min åsikt. har visserligen inte testat seglet i fråga men du tänker rätt iallafall.
-
fast säsongspremiär är det ju först efter årets uppehåll.
jag surfade också 8:e men hade inget stopp från 2004. när jag hoppar i den här gången (påsk ahde jag hoppats men verkar bli horisontal-läge nerbäddad vad det verkar nu) så blir det enligt mej premiär för den nya säsongen.
-
jag har kört av både localspirit och neilpryde på det sättet, pinnen har gängat av sej men i mitt fall har gängstaven gått av rätt av så jag ahr fått simma in med grejerna. Höll på att bli av med riggen i grönis i höstas pga det här.
det enda att göra är väl att byta till kopp och kasnke streamlined. Jag ahr insett att mastfötter är en förbrukningsvara, men mer än ett par gånger ska den väll hålla iofs…som tur är så är farsan lurig och har lagat till mastfötterna nu så man ahr ett par i reserv för nästa gång den smäller av i nått som ska se ut som en tabletop..
-
jag tycker 85-90liter låter lite litet för en freestyleplanka för nån med din matchvikt. 100-110 liter skulle jag föreslå. gärna nått allaroundbetonat så du glida runt lite och ha skoj mellan att du tränar trick. tråkigt att bara nöta hela hela tiden i början när man brukar trilla i hela tiden.
segel tycker jag det är 6.2 eller 5.3 som gäller oftast för freestyle, alternativt nått därimellan typ 5.8
10 lök för bräda och hel rigg? isåfalls kulle jag föreslå typ fanatic skate, rrd twintip eller nått sånt från runt 02/03.
segel från 03 eller så. simmer är ju bra priser på och från och med minst 02 så är det ju lika bra kvallite som tex Neil Pryde. mast (skulle jag nästan rekomendera att köpa ny så vet du att det inte är några skador på den, finns tämligen billiga med lite lägre kolhalt, bra när man börjar dunka den i bräda i misslyckade manövrar. och så är det ju bom och allt småjunk kring som mastfot förlängare mm.
borde kunna få till det för 10 000 tycker jag. -
jag tycker båda formuen fyller en funktion.
bodydrag är mindre och kanske lite mer sansat än steffo.
det är väl aldrig fel med ”konkurans” (om man får kalla det så).dessutom är det skoj att göra sin egna sajt.
allt man gör behövber inte vara unikt.big up både steffo och bodydrag!
-
om man monterar projektorn längst bak i bussen på en snurrbar arm så kan man sätta den interna duken på mellanväggen eller så backar man abra till mot klubbhusets vägg, öppnar upp dörrarna och vrider runt projektorn.
voila! utomhusbio, dom brukar köra det på alvaret om sommrarna men surffilm på storbildsformat direkt på stranden kommer ju rocka.
tobbe, fixa!
-
det låg en tråd om just denna för lite sen.
sök litta -
1. bara baktakt i år. Som roots var tänkt från början.
2. dom spelade förra året
3. om jag skulle arra nån surfspelning så vill jag att doms ka vara fräscha och fina för året.tanka ner dom från http://www.thecallahan.com