styret
Forumsvar skapade
-
ptja. kan nog kirra lite allt möjligt.
har inte bestämt mej än. måste kolla lita med lokal åde. -
dom var ju där förra året men då passade det tydligen inte.
bara fet baktakt i år.
jag lurar dock på att styra lite andra surfspelningar under sommarn om jag orkar.
-
med en bräda och takbox håller sej min 245a kring 0,8
när vi körde 5 brädor på taket lite märkligt packade så blev det uppåt litern och lite till vid stark motvind. jävlgt mycvket junk i bilen då med iofs… -
gutt. har du nått vattentätt gameboy eller nått så man kan sysselsätta sej på vägen ut?
astråkigt att bara segla rakt fram ju.när du börjar snurra ska jag gippa runt öarna.
-
Svar till:
Vår folk måste någon gång också få inleda en säsong och bara ha surfing att tänka på.
[/ QUOTE ]
och öl.
-
antar att det är kleva ni pratar om. mycket fint och populärt övernattningsställe. rekomenderas.
brisen är väldigt lokal faktiskt. den märks knappt av nere i mörbylånga eller uppe i färjestaden när man kan segla 5.4 på haga. det är egentligen tunneleffekten av det avsmalnande sundet som gör brisen effektiv på just haga.
tror det var så, jag är kass på sånt men det funkar iallafall och man får segla röven av sej bra ofta. -
lilla frö var en jäkla skillnad… eller inte… hehe
det är knepigt att ta sej ner vid vattnet vid lilla frö. Det är 4-6 meter hög sandstup ner till en liten strandtunga längs med hela vägen ända bort till kleva där det blir tillgängligt med surfprylar igen. och det är lika långt till kleva som till haga så det är bättre att åka till haga.det går tämligen smärtfritt. Lilla frö är förutom gårdarna uppe vid stora vägen i stort sett bara en smal bygata som är max 500 meter. där asfalten slutar är det en korsning, där tar du höger och kör på en liten traktorväg genom skogen efter kasnke 700 meter (MAX) börjar asfalten igen och du är nu i stora frö. följ bara vägen så är du på haga.
kolla på kartan i mitt tidigare medelande. du ser den lilla vägen mellan lilla och stora frö. på vägen kan du dessutom ha tur att köra förbi ett helt gäng locals hus.

vad är okej avstånd?
eriksöre nån halvmil norrut eller mörbylånga camping i mörby 8 km söderut.Stugor kan du hitta på http://www.oland.com eller [url=”http://www.checkpoint-oland.com.”]www.checkpoint-oland.com.[/url] brukar annonseras en del på blocket med.
vi har en mykcet modern stuga på 82 kvadrat med plats för 7 personer för uthyrning i mörbylånga. har höstveckor och några enstaka sommarveckor lediga.finns goda möjligheter för viltcamping i området med ju, skicka pm så får du lite tips.
just nu ligger det is men snön har smällt och förhoppningsvis är isen borta snart med, för blåser gör det nu.
-
Stora frö är byn haga park ligger vid.
den ligger inte tre kilometer söder om, möjligen tre kilometer ostsysost om, alltså mer in mot land. Bor du där (vilket jag föreslår, då vår stuga redan är uthyrd just då…
) så måste du ändå få ner prylarna till stranden på nått sätt och åker du asfaltsvägen från stora frö neråt så hamnar du på hagastrandens södra del och har alltså 3-400 meter till surfstranden.så alltså. bor du i stora frö så är det haga du hamnar på om du åker till byns strand…
bor man i sandbergen eller på vandrarhemmet så tar det typ slör så är du nere på surfvattnet (segla långt utanför badområdet isåfall).egentligen kan man säja att haga, stora frö och sandbergen är samma grej alltihop.
välkomna allihop i sommar.
-
”Men om den väger som en vanlig med lite xtra för centerbordskasset och centerbord samt kostar som den borde dvs typ 7-8000 dåru skulle man se på volym.”
men nu väger den 14 kilo och kostar som andra brädor så då är det väl kört.
vad menar du för övrigt med att designen finns hos alla tillverkare? brädan är ju exklusiv för neilpryde som jag ahr förstått det, precis som förra os-brädan var för mistral.
missförstå mej rätt. jag tycker att visst. vill nån segla den så låt dom göra det, själv förstår jag inte tjusningen.
MVH(fan nordgren hann före!)
-
ska du ha ett vågsegel som dessutom är kul och bra att använda till freestyle och med ett jävla drag så är North Duke ett grymt alternativ.
en reselinje typ för våg och freestyleseglare så freestyle i dom större storlekarna och våg i dom mindre. har 6.2 och 5.4 och 5.4an är verkligen hur guttig som helst. Dessutom sydda för tyngre killar (ja jag vet ifan varför jag har ett sånt segel…) så det drar bra i bommen.
-
dom som var på haga var Surfers Paradises
-
vet inte men det borde det väl inte bli? visst en kall vår innebär ju att vattnet hålls kallt längre men den innebär ju också att landbacken hålls kall länge och alltså inte bildar nån briseffekt. men jag vet ifan. året ska nog reda upp sej vad det lider. det är bara bra att det inte går att surfa så mycket just nu, jag väntar gärna tills Emma S-37 kommer hem och tar över sitt jobb igen så jag slipper ha ångest för att jag jobbar när det blåser…