styret
Forumsvar skapade
-
FAN! ska aldrig mer låta morsan bjuda folk bara för jag har fyllt år. hellvete.
men nu har jag ju råd med negativscannern iofs… -
styret
Medlem22 oktober, 2004 vid 19:08 som svar på: Undra vad jämstäldhetsombudsmannen skulle säga..Svar till:
Jag håller med dig om att kvinnor inte slåss på samma villkor som män i arbetslivet. Och visst är det kulturellt, men det kan kanske i stor del ledas till gamla (förlegade?) könsroller. Du pratar om att kvinnor inte är chefer i teknik och finansmarknaden? Nu är det så att det finns mycket färre kvinnor än män i de tekniska utbildningarna, samma gäller för de tyngre finansutbildningarna (strategi, revision). Borde inte detta naturligt reflekteras i antalet chefer? 10% kvinnliga studenter i ett ämne ger ~10% kvinnliga chefer i samma ämne. Att det skulle genereras 50% kvinnliga chefer bara för att befolkningen består av 50% kvinnor är inte direkt sant. Att det generellt (snitt över arbetsmarknaden) borde vara 50% kvinnor som är chefer beror på om det faktiskt är så att kvinnor vill bli chefer i samma utsträckning som män (jag känner flera män som inte vill bli chefer). Den här statistiken jag dock inte insatt i så jag har ingen åsikt.
/P[/ QUOTE ]
det är ju just det som är könsroller. där avspeglar det sej. vad folk ”väljer” för bana. Få tjejer väljer tekniska utbildningar eftersom dom har genom kulturen fått ”kvinnliga intressen”. Omedvetet eller medvetet genom uppfostran. Jag tror det är väldigt svårt (jag säjer sällan att saker inte går) att uppfostra barnen helt utan könsroller, vare sej man vill eller inte. gör man itne det själv så får dom nog sin dos genom skolan och kontakt med andra barn. Mycket av mitt könsrollstänkande grundades i lågstadiet kan jag se nu i efterhand när jag fått lite distans till den tiden.
ett samhälle där vi itne var styrda av könsroller tror jag att det skulle vara bra mycket närmre 50-50 än vad det är nu, såklart inte exakt 50-50.
jag tycker itne att det är bra men med mitt inlägg menar jag inte att det är fel heller. jag vet itne heller hur man ska lösa det här, jag vet inte om det går. vad jag menar med mitt inlägg är mer ett fastställande. Från min synvinkel såklart, inget i det här området är ju praktiska fakta utan teoretiska, hur man tror det skulle vara utan dages system.att kvinnor och män är olika biologiskt och på så sätt skulle välja jobb efter det tror jag är skitsnack. det innebär alltså, med utgångspunkt ur hur könsrollerna är fördelade i dagens samhälle, att kvinnor skulle vara mer vårdande än män och män mer våldsamma.
ta en titt på djurvärlden där tillexempel många fiskar. Där sköter hanarna skötseln av ungarna, hos tillexempel pingviner och sjöhästar är det tillåmed hanen som bär på äggen tills dom kläcks och bland många djur, tillexempel hundar, lejon och spindlar är ofta honorna mer våldsamma.men ja. svårt att bli av med, jag tror det ligger som en massiv grund som hela vårt samhälle vilar på. man får nog ta en mycket mycket liten bit i taget.
-
styret
Medlem22 oktober, 2004 vid 15:48 som svar på: Undra vad jämstäldhetsombudsmannen skulle säga..så bra jesper. håller med dej stenhårt.
sen som upplysning kan jag medela att sexism (eftersom det ordet används här ett par gånger) inte är att visa bilder på nakna människor utan mer det jesper pratar om. att dela in människor i fack efter kön och könsroller.
-
styret
Medlem22 oktober, 2004 vid 14:16 som svar på: Undra vad jämstäldhetsombudsmannen skulle säga..nä jag tror fan inte hon surfade nått i den filmen. typ två killar surfade så körde hon lite baywatchmoves och så hängde hon med snubbarna som hade rippat sen.
men emma hävdade att hon visst var rätt tajt, men varför fick man inte se det då.
kan iofs vart hon som surfade när jag tänker efter, om hon körde toples innan bröstförstoringen och var nyklippt…
-
man får ju bara se muchos feta hopp och så klipps det innan dom knappt landat och sen nån gång en cutback eller en aerial och sen feeta hopp igen.
men du kasnbke skulle inhandla fanatics nya rulle newwave om du inte redan ahr gjort det. varierad och jävligt bra rulle av calle nyberg.
-
styret
Medlem22 oktober, 2004 vid 14:06 som svar på: Undra vad jämstäldhetsombudsmannen skulle säga..Rambo jag håller fan med dej den här gången!

med tilläget ”fler RIKTIGA nakna brudar åt folket”.
på tal om brudar och huruvida dom rippar, är det nån här som kommer ihåg rigginstruktionsvideon för gastra manic 2002 eller 2003 med hon bruden US-69. är det nån som vet om hon kan segla överhuvudtaget? hon ses inte segla en enda gång i videon.
-
ja det är nog bara du. andra klagar på att man inte får se tillräckligt med feta vågridningar.
-
fan vad petif du ska vara då. dumissar nått kan jag säja
-
är det inte på Sal som Angulo hänger? eller vilken Ö är det du ska till Adde?
-
lätt att vi gör. pappa betalar. han kan ju få sova på flaket av bilen, eller om han ahr varit riktigt snäll och riggat, riggat ner och lagat mat till oss kan han få sova i bilen. men först ska han inreda släpen åt oss. fast fan vet vad den klåparen pular ihop, nä han får helt enkelt bara betala och laga maten. Och han får verkligen inte välja musik.
-
ja jag var bitter och trött när jag skrev det där och det var jävligt dåligt formulerat men blev trött på varför konfen tar upp en såna smågrejer hela tiden. men nu förstår jag att det var en seriös fråga.
hehe håller själv på mycket med foto ocg undrar hur man märker en sån grej överhuvudtaget hade aldrig märkt det själv, fick kolla ett par gånger för att upptäcka vad ni pratade om. då menar jag alltså att det är bra med folk som verkligen kollar på bilderna.
-
spelar det nån roll hur folk spänner sina selar eller varför postar du det här?
-
har du köpt den eller tobbe? du måste köpa vågis serru grabben!