styret
Forumsvar skapade
-
styret
Medlem30 september, 2004 vid 07:31 som svar på: Du vet att du seglar för mycket på Haga om…..men daida kör ju mistral och north…
-
vafan jag glömmer ju alltid handduk att toska sej med, än mindre lär jag komma ihåg en åt våtdräkten.
-
styret
Medlem29 september, 2004 vid 20:53 som svar på: Du vet att du seglar för mycket på Haga om…..för att du ska räknas som riktig hagalocal måste du börja parkera längs localsändan, där alla crystlar och min volvo står.
hagalocals är även delade i två läger, jp/np-crewet och fanatic/simmer-gansters. Vart fan ska jag hänga?
-
styret
Medlem29 september, 2004 vid 18:48 som svar på: Du vet att du seglar för mycket på Haga om…..sak du med till ålebäck imorrn farsan?
-
styret
Medlem29 september, 2004 vid 16:58 som svar på: Du vet att du seglar för mycket på Haga om…..vi var ett par ölänningar och en stackars skåning nere och smakade på mer än stropphögt i bra förhållanden i grönhögen medans ni seglade haga på väst(=skit). moahahahahaha
men iallfall, haga tills vi spyr!
att man oftare har en öl i näven istället för en bom är ett rätt skert tecken på att man blivit haga-iserad
-
kol behöver du väl bara använda där du eftersträvar styvhet, smålagningar funkar lika bra med glas om jag ahr förstått allt rätt.
-
styret
Medlem28 september, 2004 vid 21:16 som svar på: Mediakåta Ystadpågar fick styra upp situationenangående pelikanerna kan det ju bero på att så stora fågel-as inte är direkt utsatta för rovfåglar…
-
nä jag ahr förlängarna i en box och absolut inga som helsta problem med att dom hakar i något.
och nä, du kan inte dra ner tidigare, varför skulle du kunna det och vad skulle man tjäna på det?
men jag förstår varför du tyckte det var lite spexigt och skrattretande. (du förtstår ju inte bättre…
)ola nu är du bara dum. klart man ska ha så mycket grejer som möjligt. även om man inte behöver krokar och pinnar så ska man ju ha det för att det är kul, meine deutsche freunde.
kul att du ahr bestämt dej och hoppas du blir nöjd frippe (för att återgå till vad tråden handlade om)
-
nä stör itne nämnvärt. vad skulle bli jobbigt?
en mast och en förlängare till varje segel, rätt värden direkt. plug and play som man kallar det. -
håller med. kolla in lite gamla pwa-filmer. gubbarna rejsar typ 5 bojarsbana och nån går kull i gippen på två sekunder dundrar tre gubbar till rätt in i han/dom som ligger i vattnet.
fett med action allså. -
herodude. jag tycker inte alls om block i seglen. mycket skönare med en öljett och sen ett block med krok på i förlängaren. bara att trycka i förlängaren och kroka i, färdigträtt och allt. riggar på ett kick.
-
Svar till:
gaastra är valet! ta bara mastfickan tex, tre ggr starkare än simmer eller neil pryde. köp manic, xply rakt igenom, det nya gråsvarta simmret är ju ett freeride segel! ingen xply någonstans, gaastra har dessutom sömskydd i nedre delen av seglet som gör att det inte slits mot brädans halkskydd, det har de andra inte heller! mjukare segel än manic får man leta efter. inget av ovanstående andra märken når fram till gaastras kvalitet.
/gaastrapöjken[/ QUOTE ]
vad fan snackar du om? kolla tillexempel på simmersails.com innan du säjer nått. det gråsvarta är ett freeridesegel säjer du… för det första så kan jag inte hitta något freeridesegel i deras 05linje utan verkar helt ha inriktat sej på våg och freestylesegel i år. för det andra kommer alla deras segel i en gråsvart version vilket gör uttrycket ”det svarta” lite luddigt. och deras x-flex är väl rakt igenom xply förutom rutan som är vinyl.
själv kör jag north duke och är nöjd som fan med dom, duktigt förstärkta typ i sömmar och lattändar med mera.
jag tror det är lite hugget som stucket vad du väljer. jag ahde valt simmer, hade nog bytt till crossover redan i år om jag hade haft råd, men så trivs jag bra med mina duke med.
-
anders hoffman, fladdrar nog sönder rätt bra efter ett par gånger i flaggstången…
-
Svar till:
Samma här.. dom får ligga och ruttna i bussen!

[/ QUOTE ]
alla kan ju inte låta farsan betala nya segel när dom gamla är rötna…

-
jäpp och varm våtdräkt.