styret
Forumsvar skapade
-
det var inte bara ett utan tre reportage om vindsurf och mycket vanligt surf också.
lite lurigt bara att det först är ett typ 7sidigt poträtt av bohman sen sen 5 sidor om bengtssons (och bohmans) besök på maui och sen en helsideannons från surfers paradise direkt efter.men som sagt, jävligt skoj med lite mediebevakning. och för en gångs skull var det inte en enda sida snowboard!
-
varför kan ni inte gå ut med namn på surfarna/surfaren som kommer? står bara kryptiskt överallt. ”några av sveriges bästa surfare”/”en av sveriges västa surfare”
spelar egentligen ingen roll men kul att veta iallafall.
sidan funkar inte -
gå efter instruktionerna som står på seglet med förlängare och allt och dra ända ner (känner ett par boys som klagar på att dom inte grejerna att stämma även fast dom har alla mått rätt, konstigt när du har 10 centimeter mellan blocken och seglet) så får du iallafall hyffsade inställningar, leta upp nån erfaren surfare och be honom kolla på det och säja om du behöver dra mer eller mindre.
-
dra sjukt mycket. sen sätter du på bommen och drar rekomenderat uthal eller lite extra och sen drar du så in i hellvete igen tills det blir släpp i bakkanten en rätt bra bit ner.
vad är det för segel? -
nu lirar inte servern igen.
iallafall bara av ren nyfikenhet. vilka seglare är det som är inbjudna?
-
min 3000 har hållt klockrent i två år, seglar en jävlar massa med den, inga problem. sköter man den ska den hålla finfint. jag skpolar av min och hänger den på tork varje gång jag ahr surfat, blir av med all sand och annat jävelskap som sitter i och sabbar materialen.
-
du kan köpa antingen masttoppar med större hål i eller pluggar som är smalare, bara att välja.
-
hehe jag menade fenkassetten… hehe
-
det finns ju några grejer att låsa i mastkassetten som man set kan peta igenom en vajer genom. vet itne vart man köper dom dock.
-
ja dom två översta föntren kan bli rätt slitna men lite monofilmstejp i mitten av fönstret i akterliket gör susen. har ett 7.0 som är välseglat men håller fortfarande finfint efter en liten insats på ovan beskrivna sätt av carbonkennta.
-
Lör: Syd, 2-6 m/s Dygnets högsta vindhastighet 6 m/s.
Sön: Sydväst, 4-8 m/s Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s.ja med den här prognosen och sol för öland så har vi ju annat att pyssla med här iallafall

hoppas vi ses nästa helg då. -
hehe bra ottosson.
även fast dagnes bris kanske inte var den bästa jag ahr upplevt, kom och gick lite granna men helt sjysst drag i nya 6.2 som förövrigt var helt klockrent, inte lika bra som 5.4an men det är ju också det grymmaste seglet som finns. -
jag kör mitt north duke 5.4 på en gun c35a och jag tycker det funkar finfint. 6.2an såg inte riktigt lika bra ut på samma mast men har inte kunnat testa på vattnet än, ska testa på fiberspar 460 framöver men har inte hunnit.
återkommer när jag ahr testat 6.2an på vattnet med båda masterna.