styret
Forumsvar skapade
-
skidsport eller surfunique. surfunique har riktigt sjyssta midjeselar från gun till ruggigt bra priser.
-
efter ett hejdundrandes framträdande i lördags på palace springbreak är jag villig att lägga till Marit Bergman på min lista och självklart (kom jag på i bilen häromdan) the coral.
-
finfina bilder johan!
och lill jag fick äran att vara med på en bild också. dock rätt lamt, men nästa gång då jävlar
men du kasnke skulle redigera upp dom lite i PS? typ rätta upp och kanske beskära och sådär?
-
jag sätter bomskydet (som jag dessutom har satt en bit fett ligunderlag under) på masteneftersom bomen sitter för högt för att det ska göra nån nytta där. och tro mej, jag har trashat mycket prylar innan, det hjälper, bigtime.
-
ja ni som snackar om att haga och brisen är ett skämt samt att den aldrig blåser när det är nån där. jag kan medela att idag låg prognosen på ett par sekundmetrar från sydväst. det hela slutade med att jag seglade 5.4, bris. ett jävla bra skämt är det tydligen.
Fiskmås. vad fan snackar du om? första inställda tävlignen på elva år och såklart ska nån jeppe komma och tyka.
håll er där ni trivs bäst och sluta snacka skit om ni nu inte själva vill uppleva Ölands vindar, för koll det verkar ni inte ha.
-
ja du ahr kanske inte sett grönhögen eller trollskogen en bra dag? det är inte långt att köra för två av sveriges bästa vågspots.
bara för klubben ligger på haga så inebär det itne att man inte seglar nån annanstans. -
jag tror det är du som är ett skämt
-
sydväst och klarblå himmel så ska du nog få segla av. syd, sydväst, nord och nordväst är det som gäller.
sydsydöst kan bli det med om jag inte minns fel. och normalt sett så är det sydvästvindar som dominerar.
väst och öst är stendött. backen ska vara torr.Jag satt och snackade med nån tyckig västkustare med krulligt hår i badet häromnatten och hans uttalande var ”satan jag har sett listor med hundra orsaker på varför det inte blir bris här, förra gången jag var här var det för att det var för blött på alvaret. det är ju bara skitsnack det där om bris” jag orkade inte bråka men var senaste gången man var här surfers paradise-clinicen förra året (då dom snackade om det här fenomenet) så ska man nog ge fan i att uttala sej. att jag sen blev anklagad för att ljuga när jag sa att jag ahde 35-40 gånger med planing i år på haga gjorde att jag blev lack och gick där ifrån.
många folk utifrån kommer hit när det är mulet och 8 grader varmt och förväntar sej bris. som sagt. sol klar himmel, hyffsat stor temperaturskillnad på land mot vattnet och vind från sydsydöst-sydväst eller nord-nordväst med ett apr tre sekundmeter i sej så får man iallafall segla 7.0, ofta mindre. -
Svar till:
På västkusten är brisen bättre och dessutom slipper du att ha torrdräkt(vattnet är iskallt på baksidan).
[/ QUOTE ]
har du seglat på ostkusten i augusti eller? och på vilket sätt är brisen bättre?
-
det var ju en tjusig bild på dej där kennta, fresh and clean.
-
men fan johan du fick väl surf för hela året!
jävla kul bilder cc. tyvär är ju bilden tagen i ett av mina nyktraste tillfällen. Hade vart kul att få se nån bild från fredan så man hade vetat vad som hände.
-
vad är den reggad som? vad drar den ungefär.