Forumsvar skapade

Sida 212 av 269
  • styret

Medlem
    11 februari, 2004 vid 20:14 som svar på: Hur många sponsrade svenskar?

jo grejerna slets nog ganska hårt. Det är proseglarna vi talar om, med alla deras timmar på vattnet ofta i hårda förhållanden så nöts grejerna rätt duktigt skulle jag tro.
    sen så, har du nte betalt dina grejer är du kanske inte lika försiktig som om du har pungat upp en rätt stor summa (för även om dom är sponsrade så är ju inte v-surf nån billig sport).

Men som sagt. bara teorier och efter hörsägen.

• styret

Medlem
    11 februari, 2004 vid 20:10 som svar på: 6.2 eller 6.7

grejen är att det inte alltid lönar sej med större segel eftersom tryck och grejer ändrar sej.
    jag hajjar itne det där själv men eftersom jag ahr surfat en del med robban så kan jag intyga att han planar lika tidigt med sitt 5.7 som med sitt större. jag brukar tuffa runt med mitt 7.0 samtidigt.

Men så pumpar han så hela brädan lyfter med. rätt kul, stod och gjorde ett helikopterslag i lättvinden så precis när jag ahr kommit runt på nya bogen så skuttar verkligen robban förbi. hehe.

Kommer du ner nått i år robban? jag, olle tungsurf och tabi har bokat husvagnsplats

• styret

Medlem
    11 februari, 2004 vid 20:06 som svar på: 3 Surffilmer från Väddö,Fuerteventura & Varberg

chill som fan. nu ska jag kika på fuerte. tyckte svenskspotsen var det roligaste att se. men som sagt. fuertefilmen ska ses den med.

gött med hemmagjord film. jävligt snyggt med texten på väddöfilmen

• styret

Medlem
    11 februari, 2004 vid 19:32 som svar på: Hur många sponsrade svenskar?

håller med rambo.

men om man ska försöka svara på frågan så är det nog ingen i sverige som kan leva på vindsurfingen. eller alltså inte på att bara windsurfa. shopägarna och några till kan väl leva på att kränga prylarna.
    Tror (till 99%) att det inte finns någon idag i sverige som får sina prylar heller. Spons går mest ut på rabbater som jag har förstått det.
    Det har väl hänt att några surfare har fått låna hela sina utrustningar och sen lämna tillbaka dom när dom plockar ut nösta års grejer men jag har hört att det inte finns några sånna längre.
    men som sagt, jag är inte bombis.

självklart finns det mer pengar inom snowboard eftersom det är en bra mycket större marknad. Antalet snowboardåkare idag är väl lika stort som skidåkarna, eller iallafall jävligt nära.

• styret

Medlem
    11 februari, 2004 vid 14:41 som svar på: Titta pa var Sydafrikasida

ehhh. jadu tävlar man i europa cupen så är man ju inte så dålig.
    Jag vet inte hur venskarna är jämfört med andra länder men vqrför skulle det vara så stor skillnad?

• styret

Medlem
    11 februari, 2004 vid 12:08 som svar på: :) och 🙁

jafan ursäkta. jag var där i morse därav stavningen wink.gif

• styret

Medlem
    11 februari, 2004 vid 12:02 som svar på: :) och 🙁

systemaren helt klart. Surfprylarna har du väl redan?

• styret

Medlem
    10 februari, 2004 vid 06:38 som svar på: Tekkno Sport

har en 45cm aluförlängare och jag märker ingen skillnad förutom färgen från min localspirit-förlängare.

men ja… det är väl inte den mest utsatta delen på utrustningen så den kanske inte är något bra exempel.

• styret

Medlem
    8 februari, 2004 vid 22:18 som svar på: ??????

vrför vi har känslor? det är en urinstinkt för att underlätta för oss att uppfatta sittuationer. djur har dom med.
    Känslorna talar om för dej att du ska bli rädd för nån som ser arg ut, eller bli glad om du träffar nån du tycker om så att personen förstår att du är glad att se den och alltså inte fly. Och ahr troligtvs kommit till genom utveckling. sen har ”urkänslorna/instinktrna” utvecklats till vad dom är idag i vårt överflödssamhälle.

• styret

Medlem
    8 februari, 2004 vid 21:21 som svar på: Ytterligare fenhjälp!!

det beror väl på skick knege. är den i fint skick så är det billigt.

• styret

Medlem
    8 februari, 2004 vid 10:18 som svar på: KSSS utmanar

jaså jamen då är det ju givet. Vart anmäler man sej?

• styret

Medlem
    7 februari, 2004 vid 19:02 som svar på: KSSS utmanar

näru getwet här är det inte mycket tillväxt på överläppen. och det är ju en skymf emot alla riktiga vindavvisande speedmustascher att ställa upp i en sån här ultimat tävling med endast något som kommer kunna klassas som moppemurre.

• styret

Medlem
    7 februari, 2004 vid 16:12 som svar på: KSSS utmanar

jag tycker det där på hakan skulle bort. racemurre är ju synonymt med tyskmurre i mina öron och det där är inget som uppskattas i det urgamla preussiska riket.

fan jag hoppas Kenneth skaffar sej en rejäl näskliare också då.

• styret

Medlem
    6 februari, 2004 vid 19:20 som svar på: ??????

du var mej en jävel på att hitta välklingande bibelcitat. Nu är ju inte verkligheten lika vacker så antingen är han jävligt ego eller så är han bara dum i huvet.

Kan inte vetenskapen visa hur den funktionen har uppkommit? Bevisa kan den inte men lägga fram en högst trolig teori. Nämliugen att vi började utveckla ett organ för att avgöra om det var mörkt eller ljust. Det är nämligen så att där livet troligen uppstod brännar men sönder kroppen om man inte kan uppfatta att man är mitt ute i solen. Och sen har utveckligen skött resten med att förfina synen till ett verktyg får att upptäcka faror eller till att jaga.

det är en teori men kan du bevisa att gud finns.
    Hur förklarar du dinosauriernas tid på jorden om du inte tror på utvecklingsteorin? vilka är hominiderna som har hittats om inte ett steg i utvecklingen? Varför har människor från olika platser på jorden olika hudfärg för att tåla olika klimat? och vilken är guds färg eftersom vi alla tydligen är hans avbild?

som kongo sa. sånt här trams vill vi slippa på konfen

• styret

Medlem
    5 februari, 2004 vid 21:36 som svar på: ??????

nä nån gud tror jag fan inte det finns.
    snälla låt det här forumet slippa det här.

men gå grna in och jävlas med rastafahrifanatikerna på skawars.nu på ledia stunder smile.gif

Sida 212 av 269
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA