Forumsvar skapade

Sida 214 av 269
  • styret

Medlem
    29 januari, 2004 vid 11:03 som svar på: Ny digital surfkamera?

Som karapp säjer. har man n gång vant sej vid att bränna mycket film så slutar man bry sej även sen-. Jag brukar dra av en tre fyra rullar om jag gåpr in för att fota en dag. nu framkallar jag ju själv och betalar bara 20spänn filmen så det kan väl bero på det med.

film är inget man ska spara på om man vill ha bra bilder.

men visst digitalt är bra i dety här avseendet. men som sagt. ska man ha den till webb mest så är det ignen värsting du sa köpa.- internet visar ändå inte bilder bättre än 72dpi

• styret

Medlem
    28 januari, 2004 vid 21:35 som svar på: Ny digital surfkamera?

analoga tiden förbi… nja… knappast. för kvalite är det analogt och riktig film som gäller. Åtminstone när det kommer till småbildsformat vilket jag antar att vi snackar om här.
    Resten håller jag med dej om. förutsatt att man har samma syfte som du ger. Planerar man att göra nått mer än lägga upp sina bilder på nätet i 72dpi så kan det ju vara värt att fundera på analogt eller en bra mycket dyrare digital systemare.

• styret

Medlem
    28 januari, 2004 vid 18:04 som svar på: Visste ni att

niklas.
    jorå 6.2 funkar. jag väger 65 och kör 7.0 som störst iofs men jag vet egentligen inte om jag tjänar nått på det. har ju 6.2 som nästa så jag ska testa lite nu i år om jag verkligen behöver så stort.

Det är ungefär 6.2 som gäller bland profreestylarna här nere som största.

det är ju på våren som brisen är som starkast så förhoppningsvis och ganska troligt så blir det mindre grejer än så.
    så ta ditt pick och pack och kom över!

• styret

Medlem
    28 januari, 2004 vid 16:55 som svar på: Visste ni att

jag står redan beredd med klockan så kan ni ha mej som rundningsmärke med inbyggt tidtagarur.

Jag tippar på att stavnås kommer äga helgen. han har ju dubbla utblås och flames. Men rykten har cirkulerat och gjort gällande att ännu en östkustsurfare, dock från betydligt nordligare breddgrader, har tänkt skaffa sej ett identiskt vrålåk.

• styret

Medlem
    28 januari, 2004 vid 16:49 som svar på: Sälsurfing

ja det brukar ju vara fenfisketävling i öwc då och då.

det här bevisar bara att man inte ska hålla på med formula wink.gif

• styret

Medlem
    28 januari, 2004 vid 07:42 som svar på: Sälsurfing

Uppväxt på öland som jag är så är även jag bekant med rätt många fiskare (dom förser ju ÖWC med andra naturprodukter än fick med wink.gif ) och här verkar det som att det stora flertalet accepterar sälen i sina fiskevatten. Dom har därför satt upp skrämmare i sina nät och det verkar funka finfint.

det finns en mindre skara fiskare här hemma som är så förbannade på sälen som många här i tråden har beskrivit. Om man studerar skillnaden mellan dm här grupperna så är skillnaden den att dom som accepterar sälen här hemma är dom som verkar följa reglementet till punkt och pricka.
    medans dom som är förbannade på sälen och tycker att den bara förstör för fiskarna verkar vara dom som inte riktigt är lika intreserade av kvoter och fiskeförbud. Det är intrycket jag ahr fått efter att ha pratat med ett 20tal fiskare dom senaste åren.

jag vet inte om det här gäller för andra ställen eller om min slutsats är speciellt vetenskaplig men men…

• styret

Medlem
    27 januari, 2004 vid 21:30 som svar på: Ny digital surfkamera?

varför inte köpa analogt idag?

Man får ju onekligen bättre kvalite på sina bilder för en billigare peng. Har man möjlighet att framkalla sina filmer själv och inte stör sej på merarbetet är det inga problem att köra analogt.
    Jag tror att det tar lång tid innan kostnaden för filmåtgång når upp till vad dom digitala husen i samma klass kostar.

• styret

Medlem
    27 januari, 2004 vid 21:20 som svar på: Lägg upp era sköna sommarsurfbilder!

slängde ihop nått nu ikväll när jag ahde jävligt tråkigt. det tog väl tre kvart allt som allt så det är ju ingen kioskvältare. och ja… …jag hatar min scannerjävel.

2936haga-med.jpg

• styret

Medlem
    27 januari, 2004 vid 09:28 som svar på: Lägg upp era sköna sommarsurfbilder!

jo den verkar gå bra 300an. jag har testat den någon gång och det är inget dåligt köp.
    själv är jag störtnöjd med mitt köp av en gammal yashica 200 med grymt mycket sköna funktioner. men svårt att hitta nya objektiv till den. 70mm är lite i minsta laget.

• styret

Medlem
    27 januari, 2004 vid 09:11 som svar på: Lägg upp era sköna sommarsurfbilder!

snyggt vet jag inte om det är med svartvitt men det är billigt smile.gif men kul att du gillar det. blir lite annat än alla färgbilder ehla tiden.

fyfan vad jag ska plåta i sommar. Jag är grymt sugen.
    hittade lite färgbilder från SM häromkvällen när jag letade efter något annat. hittade inte det jag skulle ha och kommer inte ihåg vad det var men iallafall så får vi se om jag kan dona färgbilderna så dom blir nått att ha.

• styret

Medlem
    27 januari, 2004 vid 09:06 som svar på: Sälsurfing

okej då ber jag om ursäkt för mitt påhopp. det var bara att ditt inlägg var så konstigt. men som sagt. jag ber om ursäkt i såfall

• styret

Medlem
    26 januari, 2004 vid 21:56 som svar på: Lägg upp era sköna sommarsurfbilder!

har du kollat i galleriet?

lag lägger in några av mina bilder som ligger där iallafalll.

2936andreas-O.jpg

2936duckjibe-med.jpg

2936s77-vulcan-med.jpg

2936sk-grubby-med.jpg

2936cissi-med.jpg

mågra av bilderna blir bra mycket bättre när man blåser upp dom i lite i size så kolla in i galleriet eller på slackerstyret.com så får du dom i rätt storlek

• styret

Medlem
    26 januari, 2004 vid 21:50 som svar på: Sälsurfing

förstår inte riktigt ditt inlägg herodude men om det är nån typ av kritiskt svar till nordgrens inlägg så finns det ju andra aspekter på vad som är kul och bra eller inte än om det är bra eller dåligt för windsurfing.

det är väl otroligt bra att sälarna återhämtar sej efter att ha varit tämligen få ett rätt bra tag. har du hört tala om biologisk mångfald?

• styret

Medlem
    26 januari, 2004 vid 21:47 som svar på: hmmm galleri?

tryck på ”uppload photos” i högra menyn på gallerisidan.

• styret

Medlem
    26 januari, 2004 vid 19:14 som svar på: Sälsurfing

jo det stämmer bra det, knubbsäl.
    kan tänkas att det är några av dom som glider uppåt mitt. jag bor precis i norraste änden av mörby cirka 700 meter från vattnet. rakt över mörngrundet vid mörbylångas hamninlopp.

eller så är det några andra. sälar är det iallafall.

Sida 214 av 269
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA