styret
Forumsvar skapade
-
Lcyka till med inköpet imorgon TaBi.
Glömde skriva det förrut (från rishög till pärla-tråden) för jag kände mej så negativ.
-
jag har ju istället bestämt mej för att göra en surffilm som projekt/specialfilm. också betydligt roligare än att göra avhandlingar.
Det har ju fördelen att man kan säja att man måste dra och jobba med projektarbetet när det blåser
.
otroligt prakiskt. -
TaBi då förväntar vi oss en liknande tråd eller nått på din presentation från din sida.
ett tips, vat inte om du ahr vart där men annars, gå in på
http://www.typ2-klubben.com
och kolla in deras köptips.Jag har blivit alltmer pessimistisk vad det gäller folkorna sen jag läste det tyvärr, men det mesta är nog sant, det är ju sakkunniga killar.
-
En bra grej för att börja träna är ju att kräna där man fortfarande kan strandstarta men istället för att kliva upp lägga sej ner och känna hur luften drar seglet så du, som sagt, inte behöver lyfta dej i armarna.
Det är ett riktigt helvete att ligga och försöka få upp riggen ur vatten där man inte bottnar när det blåser uppåt 12-13 s/m och man blir bara tröttare och tröttare och man känner sej ensammare och ensammare, har vart där och det är inte kul (så ensam man nu kan bli mellan stranden och öarna på haga:))
nått att tänka på är att inte lägga riggen med toppen rätt upp mot vind.
Det blir jävligt jobbigt att lyfta eftersom vinden pressar ner skiten igen.
lägg den så du har mastförlängaren (botten på riggen alltså) rakt upp emot vinden 90 grader med brädan, kasnke till och med uppåt 100graders vinkel från nosen.
då kan du dra riggen i masten mot vinden lite och då får du ett extra gratislyft av vinden för att få upp allt ur vattnet.
Det är väldigt skönt med lite större riggar (brukar göra så med min 6,7a)Lycka till.
-
Jag är själv rätt newbie och köpte inför andra sässongen en 103liters slalombräda när jag låg ungefär på din vikt.
Kunde med viss möda stå och dra rigg riktigt bra på den.
skulle kasnke haft på nåra liter till uppåt 106.Som newbie köpte jag lite vad jag kom över i fyndrutan och det blev både racesegel och våg och kände ingen riktig skillnad, mer än att det var skönare att segla våg-segel för man behövde inte jobba såmycket som med race.
Vet itne omd et är en riktig iaktagelse av mej eller om det var att man riggade kaanske för lite för stort iallafall när det gällde vågseglena (kanske 5.0 på 4.5 dag eller så.
beror väll på vart man ska segla också.
Jag skulle föreslå nått över 105 iallafall.planerar själv att köpa nått iallafall över 110 iår och väger itne ruskigt mycket mer i år.
vill hellre segla ofta. -
Ja fisk har dom ju iallafall fått.
-
(förhoppningsvis)
Frestylebräda, förmodligen twintip L eller liknande
en ny 5,0a
nått kring 7-7,5
ett gäng master
en bom
och annat småplock…vad måste man göra för att ha råd… troligtvis det värsta som kan hända en surfande yngling (och gamlingar med för den delen) skaffa ett hederliget arbete…. huuu ryser av bara tanken
tankarna går kring buss också.
-
Det finns ju program osm översätter PS spel till pc men dom laggar som gamla jag tänker inte ens nämna det.
Fast windsurfingspel tror inte jag är lika kul, eller man kan nog itne få nån vidare realism, som en framåtloop. hur pass många märkliga komandon skulle man inte behöva ge för att få det att funka.
På tal om spel. Är det nån som har spelat 1080 snowboarding till n64? isåfall, hur får man fram dom sissta tricken, typ pandatwist och sånt. börjar bli lite tråkigt nu när man sätter 1080 som en sportkeps.
-
Jo det måste kännas tungt, vara tvungen att stå ut nere i värmen och vinden och inte kunna vara hemma i snön och bygga på bussen i ett kallt garage.
-
Fomulakillarna kasnke behöver nått att monera fram på bilarna för att vinscha upp brädorna i vattnet. hör med dom.
-
du kan ju alltid modda den lite:)
fixa infästningar för takräcken direkt i plåten och sen sliter du lite i säten och sånt så ska det nog går bra;)
-
TaBi, låter som det är närmare mitt hood;)
-
vart den finns skulle vara intressant att veta, manvet om det är värt att läggas bud på den.
-
såg förbannat fräsh ut.
Sjukt bra lack, brukar väl vara svårt att få glansen i lacken på så bass gammal plåt, även efter omlackeringar, om jag ahr förstått saken rätt. -
är tvungen att hålla med getwet trots att det är folka nässta för mej själv.
att krocka med en t1/t2 är som att krocka med benen hängande framför motorhuven.
Men folkor ska ju kanppt gå i 70 så det är inga probs för mej…