surfslusken
Forumsvar skapade
-
-
@S66 500219 wrote:
Alla tips är såklart välkomna speciellt av gamla locals, tycker jag har fått till en stilren rotation tom med lite tweak…liksom har kickat ut bakbenet lite då och då, känns som att detta går att utveckla oerhört.
Din cheese på plattvatten va dock aningen imponerande må jag säga, men de måste allt ha rasslat i ringen när du landade?? 😉
Har fått blodad tand…inte blodiga tänder 😉Hur är de fatt me din blodiga ring då?? Rasslar klasen som en maracas forfarande?
-
@Diil 500236 wrote:
För att länka ihop den här tråden med en annan om Hotsails:
Följande dök upp några klick senare på sjunde kontinenten. Svårt att klaga som kille, men de kanske skulle satsa på mer see-through i seglen och mindre see-through på damerna…
Men hon kör väl inte me Hotsails??
För de där är väl tjejen i den röda Celican som brukar dyka upp så fort Apelviken eller Lejet bjuder upp till dans?
Om inte så e de ju bra likt iaf. -
@Sinclair 500033 wrote:
Runkat för mkt?
De e nåt man inte KAN göra för mkt!! O inte får man håriga händer heller, jag om nån borde veta!
Hmmm…men synen e ju iofs inte va den har varit, men de kan ju bero på en massa saker.
O skulle man nu ronka så händerna blöder o man får dra ihop dom me nåra styngn så är de bara SUNT, oavsett va folk säger.
-
@S66 499643 wrote:
Jag håller på att bli vansinnig!! Jag får det inte att funka! Några mer tips??
Tack
Du kan få 2 bra tips av mej!
1) Kröka mindre!
2) Skaffa en dator du klarar av att hantera! (De borde du föresten göra me vågbrädan me)
-
Mitt överlägset bästa surfminne är ALLA där jag sluppit ha tomten A. Olandersson me sitt töntiga S-66 i seglet i närheten! Typ 10mils radie!
-
@S66 499364 wrote:
Jag tror att jag föredrar Gislövshammar ja….
Antagligen, för du hittar väl inte ens till Riddarfjärden!
-
@Emil_H 498892 wrote:
Kissa o gå o lägg dej nu Junior så ses vi tidigt, RIKTIGT tidigt på lineuppen imorrn!!
-
@frippe75 498408 wrote:
Men… Letade dom inte efter en surf profil….
Är inte kriterierna sådana att man borde kunna surfa då !!???
Om du o ditt breda arsle varit läskunniga så skulle ni upptäckt att de INTE ställdes några krav på surf kunskaper i efterlysningen!
-
Ska nu JAG (av alla idioter här) göra ett försök att få in tråden på den seriösa banan igen?
Borde inte frågan egentligen ställas så här istället:
Varför finns det över huvudtaget nån som vindsurfar i Sverige??För allvarligt talat, ta en titt på en världskarta. Om vi bortser från segling på insjöar så är de VÄLDIGT få länder, nu snackar jag bara såna med kust, som är sämre lämpade för vindsurfing än just sverige. Om vi så bara kollar in norden så hamnar sverige sist. Danmark och Norge har otroligt mkt bättre förhållanden än vi har här. Finland vet ja inte säkert, men skulle gissa att de bjuds på minst lika bra förhållanden som vi har me tanke på att hela deras kust vätter åt ”rätt” håll.
Att de ens finns de antalet dårar som håller på här tror jag beror på följande:
1) Här anammades windsurfingen när den var ny på 70-talet och hipp för att de kom från USA, som alla vet så brukar sverige va väldigt pigga på att hoppa på USA trender.2) På grund av de stora båtseglings intresset som fanns här va de lätt att få just seglarna att prova på ”brädsegling”.
3) Medelsvensson är väldigt rik (i en global jämförelse) och hade råd att köpa prylar när dom gick att köpa på bensinmackarna.
Och där lades grunden till att de fortfarande finns relativt många som håller på vilket lett till att de fylls på med nya. Men erkänn att vid närmare eftertanke är de ett rent helvete att vindsurfa i sverige om man jämför med resten av jordens länder. För att inte snacka om att börja som ny börjare. Tänk bara om man va uppvuxen vart som helst på Afrikas, Sydamerikas, Indiens, Asiens, ja vilken kust som helst va mkt mer surf de skulle blivit. Enda anledningen till att inte fler håller på runt dessa kuster är att stackarna inte har slantar till prylar!
Hmmm….fan va frustrerande de måste va att bo vid shysst surf året runt men inte ha nån som helst möjlighet att komma över prylar:(
-
Jag både surfar OCH sörplar i mej mängder me vin, t o m bag in box ibland!
@Träsurfarn 498133 wrote:
Tja….Det kan leda till dålig lönsamhet för återförsäljarna och på längre sikt svårt att få tag på vinsurfingprylar.
Samt man bör aldrig vindsurfa ensam om något skulle hända.
TräsurfarnDom två meningarna visar att du helt klart inte surfat tillräckligt länge för o va fast i skiten. Tror du att man skulle sluta bara för att de inte gick o köpa prylar?? Man skulle givetvis kavla upp ärmarna o snickra ihop hela kitet själv om de va vad som krävdes för att man skulle kunna ge sej ut, har ju gjorts förr. Och att lyckas hålla sej på stranden o titta på vågorna i kulingen bara för att ingen annan är ute??? Jo, eller hur???
E man torsk på skiten så e man.
-
-
Varför e de så få som spelar ishockey i Kenya? Eller spelar golf på Grönland?
-
surfslusken
Medlem5 september, 2008 vid 12:13 som svar på: WAVE CLASSIC 08 / SM i Wave och Long Distance@blåbussen 496864 wrote:
Det är väl inte så konstigt om han blir sur på dig om du förföljer honom och spanar på hans stuss hela tiden!
Alltid svårt att hålla blicken från en tajt stuss!
”Hål som hål, även om den sitter på en arbetarjävel!” -
surfslusken
Medlem5 september, 2008 vid 12:11 som svar på: WAVE CLASSIC 08 / SM i Wave och Long Distance@styret 496701 wrote:
kolla efter vindruveklasen, den syns på låååångt håll.
Ähhhh…usch Styret. Nu när du nämde hans gamla druvklase får du ju mej att tappa rövskju….menar RÖDTJUTS lusten till i kväll!