Forumsvar skapade

Sida 199 av 278
  • svenne

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 11:43 som svar på: En nobel vindsurfare

Bra att han har en vettig hobby. 🙂

• svenne

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 21:21 som svar på: Hurghada November!
  • svenne

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 19:57 som svar på: 08 swedspeed cup

Inget annat än NO, skulle jag säga. NNV funkar inte, det skiter sig helt när det vrider mot N.

Kolla här.

• svenne

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 19:51 som svar på: Att välja surfbuss…
    fastforward;420322 wrote:
    Stabilt klockslag du har tagit bilden på…

Jag brukar fatta nördhumor, men den gick inte hem…
    Dessutom är det inte min. Min, den är komplett! 🙂

• svenne

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 14:17 som svar på: Ny spotguide, Sverige

Det är det bästa som hänt sen Y-kalsongen. Cred!

• svenne

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 20:14 som svar på: foretrex 101
  • svenne

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 17:05 som svar på: Att välja surfbuss…

Jäklar, en TE-20! Vem vill inte ha en Grålle?! 🙂

Hmm… Kanske ska släpa hem räsern i alla fall. Jag tror att jag har blåst ett foder, men det är snabbt fixat. Undrar om min Fordson Major går gratis genom biltullarna?

http://www.kullabygdenslantbruksmuseum.com/IMG_0423.JPG

• svenne

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 13:12 som svar på: PU skum – 1 eller 2 komponent

Ventilationsskruven hjälper dig inte. Det funkar med vanligt PU om det inte är för djupt men du måste låta brädan ligga länge så att det får härda (1-komp är syrehärdande). Är det trånga sprickor så brukar det finnas tillräckligt med syre i det befintliga skummet för att det ska härda. Är det mycket trasig, välj något annat.

–S

• svenne

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 08:16 som svar på: The Windsurfing Movie!!!
    Jesper_B;420063 wrote:
    Kul att några äntligen orkat med att göra en vindsurfrulle med lite högre ambition. Kommer ju nästan upp i bra surffilmsklass. Referenser till endless summer, otroligt fina vinklar och bra äkta drama!

Är hög ambition samma sak som bra? Jag tycker att de längre rullarna som publiceras här i Sverige av Peter, Gurra, Frippe, Ghetto-gänget med flera är sjukt mycket bättre än 99,76% av alla köpfilmer.

Min ref-rulle är Step into liquid, den har soul! Och ibland får ta mig tusan the movie boys här hemma till lika mycket feeling.

Men jag tar dig på orden Dala, rullen ska inhandlas. 🙂

• svenne

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 07:34 som svar på: Epoxy eller gelcoat?

Anders för fan! Epoxi är tät, toktät!
    Dessutom finns det inte lösningsmedel i epoxi, så det kan användas till vilken bräda som helst.

Och ja, det finns epoxibaserad gelcoat, men den är dyr.
    Jag har sagt det rätt många gånger nu, gelcoat har inte lämpliga egenskaper för att reparera ett skadat laminat, då kan du lika gärna laga brädan med finspackel. Använd sökfunktionen, det finns en uppsjö av trådar som handlar om både gelcoat, polyester och epoxi.

• svenne

Medlem
    4 oktober, 2007 vid 08:44 som svar på: "Tidernas högsta hopp"

Precis!
    Jag har absolut inget mot hoppet och är imponerad av allt i Livings segling, önskar att jag var en tiondel så duktig själv. Att Herr Living blir uppmärksammad är hur bra som helst.
    Däremot så ser jag hellre hoppet i det filmklipp som dök upp här på konfen 10 000 gånger än en gång på det som Aftonblödigt la upp.

Living måste nästan ha rekord i långsammast postare på Steffo? 16 inlägg på 3,5 år… 😀

• svenne

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 15:20 som svar på: Surfa med cykelhjälm?
    Rasmus_W;419672 wrote:
    Klart det är. De starkaste cyklisterna är alla kapabla att snitta ca 550 w i en timme och ju färre gram de watten behöver släpa på desto fortare går det.

Nu är vi som vanligt helt off topic och nu tog du allt i lite för mycket. Armstrong & Co snittar runt 400 W. De kommer upp i 500-600 under en träningsspurt, men inte i snitt. En velocyklist kan klämma ur sig betydligt mer i några sekunder…

@Alex: Kolfiber är inte stötkänsligt, laminatet i sig kan vara det men det beror helt på hur det är tillverkat. Det tillverkas splitterskydd i kolfiber.
    Men det handlar varken om gramjakt eller stöttålighet eftersom de flesta procyklister helst cyklar utan hjälm. Kolfiber är porrigt, och alla vet att porr säljer.

• svenne

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 15:06 som svar på: "Tidernas högsta hopp"
    dr Masse;419673 wrote:
    Jäkligt kul med klipp där!

Men ”tidernas högsta”?!? Nåja, vad görs det inte för nyhetsvärdet! Och en GRYM bakåt är det av Living!

Finns det nyhetsvärde i något som Aftonbladet gör?

• svenne

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 12:09 som svar på: Hydrofoil surfing?
    simpa;419584 wrote:
    Jag vill se han hoppa o rida vågor…

Jodå, skaffa filmen Step into liquid.

• svenne

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 11:50 som svar på: Surfa med cykelhjälm?

Den evigt återkommande cykelhjälmsdebatten…
    Jag har svårt at tro att en Gath eller hockeyhjälm (speciellt hockeyhjälmen) skulle vara bättre än en cykelhjälm. Däremot tycker jag att det är synd att förstöra ett fint raceägg med surf.
    Jag har kört ”vanlig” cykelhjälm också, det funkar så fint så.

Sida 199 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA