Forumsvar skapade

Sida 213 av 278
  • svenne

Medlem
    15 juni, 2007 vid 06:06 som svar på: Nån som har rum för en rätt sjysst brutta från USA?
    surfslusken;390351 wrote:
    Helt okej o hugga just min komentar. Den va faktiskt inte de minsta ironisk denna gång. Var bara helt ärlig o skrev min första spontana tanke. Ja, jag gillar vackra lättklädda tjejer! Sen om det är just de som gör mej till en dålig människa eller de faktum jag både erkänner o står för de vet ja inte.

Och föresten behöver du inte be om ursäkt för att du e tråkig här på konfen. Du e i gott sällskap, 99% av alla som skriver här är just tråkiga tyvärr. Så jag ett tungt lass o dra med att försöka roa alla läsare!

Du ska f*n få aloha av mig! 🙂

• svenne

Medlem
    15 juni, 2007 vid 06:05 som svar på: Behöver nånstans att bo i stockholm.

Okej, Ola-mannen kan bo efter vilken T-linje som helst, men den gröna skulle sitta som en smäck (Berghs ligger på Sveavägen).

• svenne

Medlem
    14 juni, 2007 vid 17:51 som svar på: Behöver nånstans att bo i stockholm.

Hur länge, vilken skola?

• svenne

Medlem
    14 juni, 2007 vid 15:39 som svar på: Nån som har rum för en rätt sjysst brutta från USA?

Jovars, det har droppat in rätt många boendemöjligheter runtom i Svärjet – utan bilder. Så det har löst sig ändå. 🙂

Häpp!

• svenne

Medlem
    13 juni, 2007 vid 21:52 som svar på: Karpathos…..lite info och bilder

Jag var där för två veckor sen.
    Chris kör som vanligt i lagunen och Devils bay, men har lagt ner Luv spot då det inte var många som använde centret där. Mistral kör på som vanligt i Gun bay och lagunen. OCH, gamla Happy Travels surfcenter har startats upp igen av två snubbar som ville ha ett eget center så nu finns det sex centra där nere! Happy och Gun bay ligger mellan lagunen och Devil’s.

Chris har riktigt bra prylar, allt från freestyle till camber-segel, sprillans F2-brädor och kall öl i kylen! 🙂
    Raoul som jobbar vid Devil’s har släpat med sig videoutrustning för att kunna köra videoinstruktioner, riktigt bra koncept.

Jag kan rekommendera Princess studios. Bra lägenheter som det bara tar tio minuter att gå till från Devils och kanske sex minuter från lagunen.

Det är flera som åker ner i slutet av juni och hela juli. Just go man, just go!

• svenne

Medlem
    13 juni, 2007 vid 13:01 som svar på: varför
    Jester;390015 wrote:
    Fi faen va elakt o sno din vind sådär!!!

Svenne: Det där med stance, och tryck på fenor osv är så otroligt individuellt, så det är omöjligt att säga vad som är rätt…

Visst är det så. Jag jämförde bara med min egen stance. 🙂

Jag har dessutom ändrat mycket på hur jag surfar sen i höstas. Jag började redan då flytta tillbaka linorna och efter några sessioner med ett par riktigt duktiga killar på Karpathos har jag flyttat de ännu mer och ändrat min stance ganska radikalt för att få tillbaka balansen i seglet igen. Det var värt varenda öre, jag kryssar sjukt högt helt plötsligt utan ansträngning.

• svenne

Medlem
    13 juni, 2007 vid 12:49 som svar på: Späckhuggare utanför Orust
    Oregistrerad;390008 wrote:
    Normalt ser man dem uppe längs Norges nordliga kust kring Lofoten.

Det är inte heller normalt. Men så går det när man fiskar upp all fisk där späckisarna brukar vara.

• svenne

Medlem
    13 juni, 2007 vid 10:06 som svar på: varför

Enligt det gamla oraklet Peter Hart är ”underhandsfattning” inte bra, det ger inte tilläcklig med kontroll och tryck i bommen.
    Har du testat att höja bommen och försöka lägga mer tryck på fenan, dvs trycka ifrån med benen?

Annars, så är det ju brutalt kul att du har en helsidesbild!

• svenne

Medlem
    12 juni, 2007 vid 15:02 som svar på: Transportfena och "antiskruvmejsel"
    NLC;389777 wrote:
    Vaddå skruva åt för hårt ? Han har ju en liten gummibricka och en metallbricka mellan skruvhuvuduet och brädan. Skruvar jag inte i fenan med viss kraft så sitter den å vickar i boxen.

Vem han? Badjannes lösning är det inget fel på, det är alla andra som har vanlig skruv och drar sönder brädorna. Har lagat några såna nu…

• svenne

Medlem
    12 juni, 2007 vid 05:34 som svar på: Transportfena och "antiskruvmejsel"

Det är inte bara JP som har en vanlig skruv för fenan, och jag ser ett annat problem – många skruvar åt alldeles för hårt och skadar i långa loppet brädan.
    Fanatics gamla skruv-med-grepp-lösning är bättre, den går inte lika lätt att dra för hårt.

• svenne

Medlem
    11 juni, 2007 vid 08:00 som svar på: topplockspackning till vw buss -75:a?

Som Hänkö säger så är det inte packningen i sig som är det svåra. Släng in en fråga på http://www.typ2-klubben.com och kolla om någon kan hjälpa dig mot en billig penning.

Det lättaste är nog att lyfta ur motorn och fixa det. Dessvärre har inte -75 den lösa balken bak, så motorn går inte att dra rakt bakåt. De är lätta att skruva loss ändå men du behöver palla upp bussen. Det är inte ens säkert att du behöver ta ur motorn utan det räcker förmodligen med att ta loss växellådsfästena och sänka ner hela paketet så blir det massor med plats.

Give it a try! 🙂

• svenne

Medlem
    11 juni, 2007 vid 06:33 som svar på: Systemkamera wannabe .. köphjälp

Men va f*n, det säger både jag å Ola i var och varannan tråd, ut å fota istället!
    Tror minsann jag skrev det i den här också… 😉

Att Styret kan fota är otvivelaktigt, snubben vet hur man tar bra bilder!

• svenne

Medlem
    8 juni, 2007 vid 06:44 som svar på: Vad fan ska vi göra nu då?

En sista minuten till Karpathos? Det blåser röv där. 🙂

• svenne

Medlem
    30 maj, 2007 vid 23:01 som svar på: Vem kan laga bräda i gbg?

Ulf i Varberg?

• svenne

Medlem
    30 maj, 2007 vid 08:59 som svar på: Göra det själv?

Du ska definitivt inte slipa ner till kärnan, det framgår nog med all tydlighet i de flesta lagartrådar.
    Gelcoat-filler har ingen hållbarhet.

Sida 213 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA